هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

انواع مبل استیل فرانسوی و ایتالیایی و معایب و مزایای آن را بشناسید!

انواع مبل استیل فرانسوی و ایتالیایی و معایب و مزایای آن را بشناسید!

نوید بهروزی مرداد 01، 1401 ۶ دقیقه مطالعه

انواع مبل استیل

مبل‌های مدرن برای دکوراسیون‌های مدرن و مبل‌های کلاسیک و استیل برای دکوراسیون‌های لاکچری بیشتر استفاده می‌شوند. اگر دوست دارید با ویژگی‌های مبل استیل آشنا شوید، همراه ما باشید.
این روزها وارد هر خانه‌ای که می‌شوید در نشیمن و پذیرایی آن‌ها حداقل یک دست مبل را خواهید دید. مبل‌ راحتی، کلاسیک و استیل، مبل‌هایی هستند که در خانه‌های ایرانی جای خود را باز کرده اند. هر کدام از این مبلمان با نوع خاصی از دکوراسیون و سبک زندگی مطابقت دارند. مبل‌های مدرن برای دکوراسیون‌های مدرن و مبلمان کلاسیک و استیل برای دکوراسیون‌های لاکچری بیشتر استفاده می‌شوند.
اما در بین تمام این مدل مبل‌ها یک مدل در بین ایرانیان بیشتر طرفدار دارد. آن هم مبل استیل فرانسوی و ایتالیایی یا همان مبل سلطنتی است. این سبک از مبل به دلیل این‌که زندگی شیک و لاکچری را به نمایش می‌گذارد بسیار مورد استقبال است. اگر دوست دارید با ویژگی‌های این مبل آشنا شوید، همراه ما باشید
 

مطالعه بیشتر : مبل استیل چیست ؟

مبل استیل 

مبل استیل چیست؟ شاید با شنیدن کلمه استیل تصویر مبلمان فلزی در ذهن شما تداعی شود ولی این‌گونه نیست. مبل استیل نوعی مبل به سبک سلطنتی است که از ترکیب چوب و پارچه‌های بسیار شیک ساخته می‌شود و ویژگی‌های خاص خود را دارد. از جمله:
•    ارتفاع مبل سلطنتی نسبت به سایر مبل‌ها بلند‌تر است.
•    این مبلمان دارای ظریف کاری، منبت کاری و طراحی‌های خاص روی پایه ها، دسته و تاج مبل هستند.
•    کیفیت چوب به کار رفته در این مبل نسبت به انواع دیگر بیشتر است. چوب سفید، نراد، گردو و راش در دسته و پایه‌های مبلمان استیل استفاده می‌شود که امکان حکاکی و منبت کاری را بیشتر فراهم می‌کند. به همین دلیل مبل سلطنتی قیمت بالاتری نسبت به سایر مبل‌ها دارد.
•    تشک‌های مبلمان استیل به صورت دوبل هستند که باعث افزایش عمر مبلمان خواهد شد.
•    پارچه‌های مبل استیل نفیس و مرغوب هستند و معمولاً از جنس مخمل، چرم یا پوست اسبی هستند. این پارچه‌های طرح‌های مختلفی دارند و با سلیقه های مختلف مطابقت دارند.
•    پارچه‌ای که روی تشکچه مبل کشیده می‌شود یک تکه است به همین دلیل نظافت و شستشوی آن‌ها هم آسان‌تر است.
•    مبل‌های استیل اکثراً دارای تاج هستند که این تاج‌ها هم دارای حکاکی‌های زیبا و پر نقش و نگار است.
•    مبلمان استیل هفت نفره یا نه نفره هستند. انواع نه نفره یک کاناپه سه نفره و چهار مبل تک نفره و دو صندلی میزبان دارد. در حالتی دیگر یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره، دو مبل تک نفره و دو صندلی میزبان دارد. مبل استیل هفت نفره یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره و دو مبل تک نفره دارد
 

معرفی انواع مبل استیل

مبلمان استیل هم انواع مختلفی دارد. این تنوع به دلیل نوع حکاکی‌ها و ساختار آن است.

مبلمان استیل مصری

مبل استیل مصری شکوه و عظمت حکومت مصریان را نمایش می‌دهد. روی بدنه این مبل طرح‌هایی از پادشاهان مصر سوار بر تخت‌های روان یا نشسته روی سکوی پادشاهی حکاکی شده است. این مبل هر چند که از نظر جنس و نوع ساخت با سایر مبل‌های استیل تفاوتی ندارد ولی بسیار تجملاتی و پر زرق و برق هستند. مبل استیل مصری پیچیده ترین طراحی‌های مبلمان سلطنتی دارد. منبت کاری‌های آن بسیار ظریف پیچیده و تو در تو است به همین دلیل قیمت آن نسبت به انواع دیگر مبل بالاتر است.

مبل استیل ترک-انواع مدل ها در مبلمان ماندگار

مبل استیل فرانسوی

مبل استیل فرانسوی یکی از ساده ترین انواع مدل مبل استیل است. این مبل حکاکی و تجملات زیادی ندارد به همین دلیل هم کمی ارزان‌تر است و هم پرطرفدارتر. البته اگر چوب مورد استفاده در ساخت تاج، دسته‌ها و پایه‌های مبل استیل فرانسوی از جنس راش یا روس باشد قیمت آن بسیار بالا خواهد بود.
پارچه‌های مبل استیل فرانسوی هم ساده‌اند و تنوع رنگ بیشتری دارند به همین دلیل راحت‌تر با دکوراسیون مختلف ست می‌شوند.

مبل استیل فرانسوی در مبلمان ماندگار


مبل استیل ایتالیایی

طراحی‌‌های مبل‌های استیل ایتالیایی و منبت کاری‌هایی که بر روی تاج، دسته‌ها و پایه‌ها وجود دارد شکیل‌تر هستند و با توجه به پیشرفت‌ها، امروزی‌تر هم شده‌اند. آن‌ها مبلمانی با منبت کاری خاص و متفاوت هستند. برای طراحی بدنه این مبلمان بیشتر بر راحتی تاکید شده تا ظاهر. به همین دلیل شاید ریزه کاری‌های آن نسبت به انواع دیگر مبل استیل کمتر باشد. مبل استیل ایتالیایی یکی از بادوام ترین و باکیفیت ترین مبلمان موجود در بازار است.

مبل استیل ایتالیایی در مبلمان ماندگار

مبل استیل ترک

مبل استیل ترک مطابق سلیقه شرقی طراحی شده است و نقش و نگار‌های شلوغ دارد. پارچه‌های به کار رفته در طراحی مبل استیل ترک پر نقش و نگار و رنگارنگ است. به همین دلیل بسیار با شکوه و سلطنتی به نظر می‌رسد. تاج، دسته‌ها و پایه‌های بیشتر مبل‌های ترک به رنگ طلایی براق رنگ آمیزی می‌شود تا شباهت بیشتری با تخت پادشاهی داشته باشد.

مبل استیل ترک

آیا برای منزل مبل استیل بخریم؟

معمولاً مبلمان استیل تغییری محسوس در ظاهر منزل ایجاد می‌کند و آن را مجلل‌تر نشان می‌دهد ولی آیا خرید مبل استیل برای همه منازل مناسب است؟ اینجا در پاسخ چند مورد مطرح می شود.
۱ – مبل‌های استیل یا همان سلطنتی مبل‌هایی هستند که برای پذیرایی و مهمانی‌های رسمی استفاده می‌شوند و اگر بخواهیم صادق باشیم، این مبل‌ها اصلاً راحت نیستند. به همین دلیل اگر قصد دارید تنها یک دست مبل در منزل داشته باشید و روی آن لم بدهید و تلویزیون نگاه کنید، اصلاً به فکر مبل استیل نباشید.
۲ – مبل‌های استیل به دلیل ظاهر سلطنتی که دارند، بزرگ هستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. وجود یک دست مبل استیل در یک اتاق پذیرایی کوچک نه تنها منزل شما را زیبا نمی‌کند بلکه فضای خانه را کوچک‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد. اگر هم خیلی اصرار به خرید مبل استیل دارید، سراغ ست‌های هفت نفره بروید. مبل‌های نیمه استیل هم گزینه‌های خوبی هستند.
۳ – مبل‌های استیل معمولاً ارتفاع بلندی دارند. وجود تاج در بسیاری از مدل‌های آن هم باعث بلندتر به نظر رسیدن مبل می‌شود. به همین دلیل توجه کنید که این مبل‌ها ممکن است ارتفاع سقف منزلتان را هم کمتر نشان دهد.
۴ – مبل‌های استیل به دلیل چوب‌های با کیفیتی که در ساختشان به کار می‌رود، سنگین هستند. این ویژگی برای مبل استیل، ویژگی مثبت محسوب می‌شود ولی شاید برای شما چندان مثبت نباشد. چون جابه‌جا کردن این مبل‌ها واقعاً کار دشواری است. اگر هم علاقه دارید که حتماً مبل استیل در منزل داشته باشید، سعی کنید جای ثابتی برای آن‌ها در نظر بگیرید تا مجبور نباشید مرتب آن‌ها را به جا به جا کنید.
۵ – قبل از این‌که سراغ خرید مبل استیل فرانسوی یا مبل استیل ایتالیایی یا هر نوع مبل استیل دیگری بروید، به دکوراسیون منزلتان توجه کنید. آیا اصلاً مبل استیل با دکوراسیون شما هماهنگی دارد یا خیر. با خودتان روراست باشید، به نظر شما قرار دادن مبل استیل را در فضایی مدرن جذابیتی دارد؟
۶ – اگر می‌خواهید مبل استیل در منزل استفاده کنید دقت کنید جزییات منزلتان چندان شلوغ نباشد. مثلاً وجود یک فرش شلوغ در کنار تمام ریزه کاری‌های مبل استیل اصلاً جذاب نیست و آلودگی بصری ایجاد می‌کند.
۷ – یک نکته را هم فراموش نکنید. مبلمان استیل با داشتن منبت کاری هایش، وقت زیادی برای تمیز کاری و خاک گیری لازم دارد. پس اگر وقت یا حوصله این کارها را ندارید، سراغ مبل استیل نروید.

علایق شما مهم است، ولی به جزئیات هم توجه کنید!

مبل استیل فرانسوی، ایتالیایی، مصری و ترکی، همه جذابیت و زیبایی خاص خود را دارند. این‌که شخصی به این سبک مبلمان علاقه داشته باشد کاملاً قابل درک است چون در بسیاری از موارد زیبایی این نوع مبلمان واقعاً چشمگیر است. ولی انتخاب این سبک مبل برای هر شرایطی مناسب نیست. دکوراسیون منزل، متراژ، سرمایه و هدف از خرید مبل اهمیت زیادی دارد. پس قبل از هر انتخابی تمام این جزییات را در نظر بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید. گاهی همین زیبایی مبل استیل فرانسوی یا میل استیل ایتالیایی در فروشگاه، ممکن است باعث نازیبایی منزل شما شود.

 

 

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید