هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

راهنمای خرید انواع میز عسلی: چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

راهنمای خرید انواع میز عسلی: چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

نوید بهروزی اسفند 22، 1400 ۶ دقیقه مطالعه

راهنمای خرید میز عسلی

میز عسلی، یک یا چند میز کوتاه با مدل های مختلف است که در کنار مبلمان یا میز جلو مبلی قرار دارد. به صورت معمول بر روی آن سرویس چای و وسایل پذیرایی از مهمانان قرار داده می‌شود. این کلاسیک ترین تعریف برای میز عسلی است. طراحان داخلی حرفه ای در ایتالیا که در سبک های مدرن کار می کردند از اولین کسانی بودند که میز عسلی را به عنوان مرکز اتاق مورد استفاده قرار دادند. از نظر طراحان دکوراسیون ارتفاع کم میز عسلی باعث می شود که چیدمان جذاب تر و کاربردی شده و فضا کمی افزایش یابد. با گذشت زمان میز عسلی کاربردهای بیشتری پیدا کرد و به همین دلیل مدل های متنوع و جدید مثل میز عسلی های فانتزی با طراحی های خاص، میز عسلی شیشه ای و میز عسلی تاشو وارد بازار شد. میز عسلی کم ارتفاع است و برای قرار دادن وسایل روزمره مثل ریموت کنترل، مجلات، کتاب و اشیا تزئینی طراحی شده است.

ضرورت استفاده از میز عسلی در چیدمان

میز عسلی جزئیات مهمی را وارد دکوراسیون می کند. میز عسلی ایده آل فضای خالی و بدون استفاده را به فضای کاربردی و مفید تبدیل می کند. مدل های دو طبقه یا کشودار نشیمن را از بی نظمی نجات می دهد.این میز محل مناسبی برای گذاشتن اشیای تزئینی است. وجود آن در اتاق نشیمن، امکان پذیرایی راحت و بهتر را فراهم می کند بدون اینکه برای آوردن وسایل پذیرایی بارها فاصلۀ آشپزخانه تا نشیمن را طی کرد. تنوع این میزها ممکن است انتخاب را سخت کند اما دانستن این که کاربرد میز عسلی در فضای مورد نظر چیست و کدام مدل هارمونی بیشتری با بقیه دکوراسیون دارد، کمک خواهد کرد که از نتیجه انتخاب، رضایت بیشتری داشت.

راهنمای خرید میز عسلی شیک

انتخاب میز عسلی مناسب: شکل و اندازه

به شکل و اندازۀ نشیمن و مبل توجه کنید. خرید میز عسلی را در انتهای لیست بگذارید و قبل از آن مبل را تهیه کنید. استفاده از یک میز مستطیل شکل کمک می کند که افراد دسترسی بهتری به تمام فضای میز داشته باشند. میز عسلی گرد و بیضی فضای بیشتری برای عبور فراهم می کنند. ارتفاع میز به مبل بستگی دارد و بهتر است 5 سانتی متر از مبل کوتاه تر باشد. اما اگر مبل عمیق است بهتر است ارتفاع میز عسلی و مبل یکسان باشد تا برای برداشتن وسایل از روی میز احتیاج به جا به جایی نباشد. طول بزرگترین میز عسلی، باید تقریبا نصف طول مبل اصلی باشد.

کاربرد میزعسلی

میز عسلی به جز تکمیل کردن دکوراسیون، بسته به نیاز کاربردهای دیگری می تواند داشته باشد. به جز پذیرایی و جنبۀ دکوراتیو که کاربردهای معمول این میز است، برای افزایش نظم و ایجاد فضای بیشتر مؤثر خواهد بود. میزهای عسلی چند طبقه و کشودار این امکان را ایجاد می کنند که ریموت کنترل جایی ثابت داشته باشد و یا مجلات کمتر آشفتگی ایجاد کنند. ممکن است فضایی خالی وجود داشته باشد و میز عسلی برای تکمیل دکوراسیون استفاده شود.
در این صورت بهتر است میز عسلی فانتزی استفاده کنید و یا بیشتر از کاربردهای دیگر به وجود هارمونی بین میز عسلی و بقیه دکوراسیون توجه شود. برای نشیمن های کوچک، استفاده از میز عسلی تاشو در اولویت است.

طراحی و جنس میز عسلی

انتخاب طرح و جنس میز عسلی به کاربرد آن بستگی دارد. برای قرار دادن وسایل متعدد روی میز عسلی به استحکام آن توجه کنید. میز عسلی چوبی استحکام بیشتری دارد. میز عسلی شیشه ای در نشیمن های کوچک، از شلوغ شدن دکوراسیون جلوگیری می کند و فضا را بزرگتر نشان می دهد. برای امنیت بچه های کوچک و حیوانات خانگی، میزهای بدون لبه، مثل دایره و بیضی انتخاب کنید.

جایگزین هایی برای میز عسلی

در بعضی دکوراسیون ها امکان استفاده از میز عسلی فانتزی وجود دارند که ممکن است کاربرد اصلی آن ها میز نباشد. مثل استفاده از چمدان های قدیمی یا جعبه هایی با طراحی خاص. توجه داشته باشید که همانقدر که جسارت داشتن در طراحی منحصر به فرد نشیمن مؤثر است، انتخاب میز عسلی که با دکوراسیون هارمونی نداشته باشد، فضا را به هم ریخته نشان می دهد.

قیمت خرید میز عسلی

هزینه خرید میز عسلی به دلیل تنوع در طراحی و مواد ساخت متنوع است. شاید یک میز عسلی ارزان برای فضا و کاربرد مورد نظر کافی باشد. با اینکه انتخاب میز عسلی کاربردی و زیبا در دکوراسیون مؤثر است، قبل از اقدام به خرید بودجه را مشخص کنید تا از نتیجه رضایت داشته باشید. ما در فروشگاه ماندگار نیز میز عسلی پلیمری ماندگار را در اختیار مشتریان عزیز قرار داده ایم تا از مزایای مبلمان پلیمری در میز عسلی پلیمری هم برخوردار شوند. اگر نمی دانید پلیمر چیست و چرا محصولات پلیمری کیفیت ساخت بهترین نسبت به محصولات چوبی دارند پیشنهاد می کنیم مقاله مبل پلیمری چیست را مطالعه کنید.

تناسب میز عسلی با دکوراسیون

•    میز عسلی باید حداقل نیمی از طول مبل باشد. این مقیاس برای ایجاد انسجام در فضا مهم است.
•    برای جلوگیری از کم و زیاد بودن ارتفاع میز عسلی با نشیمن مبل 5 سانتی متر اختلاف سطح را در نظر بگیرید. دلیلی وجود ندارد که میز عسلی مانند یک میز پیشخوان بلند باشد یا آنقدر کوتاه باشد که برای برداشتن وسیله خم شدن لازم باشد.
•    میز عسلی ایده آل باید فاصله مناسبی از کاناپه داشته باشد، تا حدی که برای نشستن و برخاستن با میز عسلی برخورد نکرد و هنگام نشستن بتوان پاها را مقداری حرکت داد. میز عسلی در چیدمان، نقطه ای مرکزی ایجاد خواهد کرد. اگر متراژ نشیمن بزرگتر است بهتر است دو یا چند میز عسلی به چیدمان اضافه کنید.
•    فاصلۀ مناسب بین میز عسلی و مبلمان تقریباً 50 سانتی متر می باشد.
•    اندازۀ میز عسلی باید  نصف بزرگترین مبل نشیمن در اتاق باشد. این میز باید مساحت و استحکام کافی برای گذاشتن وسایل روزمره مثل لیوان چای، لپ تاپ و مجله را داشته باشد.
•    برای کاربردی بودن میز عسلی، ارتفاع میز باید 5 سانتی متر کوتاه تر از مبل باشد.
•    ظاهر مبل مهم ترین نکته ای است که باید برای انتخاب میز عسلی به آن توجه کرد. تناسب بین میز عسلی و مبل، در زیبایی چیدمان و بیشتر شدن فضای مفید، مؤثر خواهد بود.

برای مثال برای مبل مستطیل یا اتاق نشیمن مستطیل شکل، به میزهای مستطیلی نیاز است. در این صورت وسایلی که روی میز عسلی قرار داده می شوند، حتی برای افرادی که در انتهای مبل نشسته اند نیز قابل دسترس است.
استفاده از میز عسلی مربع یا گرد برای مبل های کوچکتر که در فضای نشیمن مربعی هستند، کاربردی تر خواهد بود و از کوچک شدن فضای حرکتی جلوگیری خواهند کرد.

نکات طلایی برای انتخاب و خرید میز عسلی

•    برای از بین بردن یکنواختی دکوراسیون به دلیل خطوط میزهای مربع و مستطیل، میز عسلی بیضی جایگزین کنید.
•    به دلیل اینکه میز وسط بسیار در چیدمان مؤثر خواهد بود، بهترین گزینه انتخاب میزی است که با رنگ و مواد بقیه وسایل نشیمن هماهنگ باشد.
•    اتاق نشیمن سنتی با میز عسلی چوبی کلاسیک و ظریف زیبایی بیشتری پیدا خواهند کرد، در حالی که میزهای هندسی تیز، برای فضاهای مدرن تر مناسب هستند.
•    میز عسلی شیشه ای باعث می شود فضا عمق بیشتری پیدا کند. این نوع میز عسلی، اتاق نشیمن بزرگتر از مساحتی که دارد به نظر برسد. میز عسلی شیشه ای انتخاب مناسبی برای نمایان شدن طرح فرش و مدل خاص مبلمان است.
•    می توان میز عسلی را با توجه به فعالیتی که معمولاً در اطراف آن انجام می دهید، انتخاب کنید. اگر روی میز عسلی پازل درست می کنید، میزی انتخاب کنید که لبه داشته باشد، در این صورت دیگر لازم نیست نگران افتادن تکه های پازل بر روی زمین باشید.
•    در فضای کوچک میزی را انتخاب کنید که دو طبقه باشد و یا کشویی کوچک برای نگهداری از وسایل داشته باشد. مجلات، تخته های بازی، زیر لیوانی یا کنترل تلویزیون را در این کشوها قرار دهید. این کار باعث نظم بیشتر در نشیمن می شود.
•    میز عسلی، وسیله ای است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین باید استحکام کافی داشته باشد. با توجه به اینکه نکته چوب اولویت است، یک گزینۀ ارزان قیمت دیگر اما نسبتاً با دوام، استفاده از MDF است. بهترین مواد ساخت میز عسلی، پلیمر است به این دلیل که هم استحکام کافی دارد و هم برای جا به جایی سبک تر از چوب و MDF است.

حقیقتا برای میز عسلی شکل و اندازه استاندارد وجود ندارد، ولی نکات وجود دارد که توجه به آن در چشم نواز شدن دکوراسیون و کاربردی بودن این وسیله مؤثر خواهد بود. میز عسلی اغلب نسبت به چیدمان نشیمن و کاربرد آن انتخاب می شود. فراموش نکنید قبل از اقدام به تهیۀ میز عسلی، نکات را رعایت کنید به دلیل این که تنوع و جذابیت های میز عسلی باعث هزینه های غیر معمول نشده و از نتیجه خرید رضایت کافی داشته باشید.شکن
در پایان پیشنهاد می کنیم با میز پلیمری ماندگار نیز آشنا شوید. این میزها به دلیل جنس مواد اولیه شان نسبت به محصولات چوبی مزایای بسیاری دارند. مقاومت و عمر بیشتر و نشکن و ضدآب بودن این محصولات تنها برخی از مزایای صندلی پلیمری هستند.
 

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید