هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

صندلی کافی شاپ – کاربردها و راهنمای خرید صندلی کافه

صندلی کافی شاپ – کاربردها و راهنمای خرید صندلی کافه

نوید بهروزی اسفند 16، 1400 ۶ دقیقه مطالعه

صندلی کافه

صندلی کافی شاپ چه کاربردی دارد و برای خرید آن باید چه معیارهایی را در نظر گرفت؟ قیمت؟ جنس ساخت؟ طراحی صندلی و سبک دکوراسیون کافه؟ در این مقاله همه این موارد را بررسی کرده ایم.

کافی شاپ ها در دهۀ اخیر به فضای دنج و راحتی برای دیدار دوستان تبدیل شده اند. این روزها کافی شاپ های زیادی در شهرهای مختلف وجود دارد. دکوراسیون زیبا و جذاب کافی شاپ ها باعث جلب توجه مشتریان مختلف می شود. بنابراین ایده ها و ابزارهای مختلف برای بهتر کردن دکوراسیون آن‌ها به کار می رود. صندلی کافی شاپ هم یکی از ابزارهای مهم در طراح فضای کافی شاپ ها است. در این مقاله مبلمان ماندگار به معرفی صندلی کافی شاپ و کاربردهای آن مطالبی را با هم مرور می‌کنیم.

صندلی کافی شاپ و کاربردهای آن

یکی از مهمترین ابزاری که می تواند موقعیت مناسبی برای افراد مختلف در کافی شاپ ها فراهم کند استفاده از میز و صندلی های زیبا، راحت و کاربردی است. به نحوی که می توان میز و صندلی های متفاوت در داخل و بیرون از کافی شاپ به کار برد. حتی سبک کافی شاپ نیز در طراحی صندلی ها و میزها مؤثر است. برای مثال در کافی شاپی که دکوراسیون داخلی براساس فرهنگ قاجار طراحی شده است صندلی ها نیز مناسب با همان طرح و رنگ آماده می شوند.
از طرفی در کافی شاپ هایی که نمادی از دوستی با طبیعت هستند ممکن است به جای صندلی ها از کنده های چوب جنگل ها استفاده کنند. یا روی میزها را با برگ های رنگارنگ افتاده از درختان تزئین کنند بنابراین صندلی کافی شاپ یا صندلی رستورانی می تواند ابزاری کاربردی باشد اما سؤال اینجاست که صندلی ها در کافی شاپ می توانند چه کاربردهایی داشته باشند؟

فضای کافی شاپ ها فرصتی برای استراحت مشتریان فراهم می کند بنابراین صندلی می تواند این فرصت را برای آن‌ها فراهم کند. صاحبان کافی شاپ ها نیز سعی می کنند صندلی هایی با مدل، طرح و رنگ متناسب با دکوراسیون داخلی آماده کنند. علاوه بر زیبایی، استحکام و مقاومت صندلی دو فاکتور مهم محسوب می شوند.

صندلی کافی شاپ

عوامل مؤثر در انتخاب صندلی کافه

می توان سبک طراحی کافی شاپ یا به نوعی دکوراسیون آن را در تهیۀ صندلی کافی شاپ مؤثر دانست. برای مثال کافی شاپ ها می توانند مدرن و سنتی، باشند. برای مثال در تهران کافی شاپ کاوالی فضایی با معماری مدرن اروپایی و نورپردازی خاص و آرامش بخش، از میز و صندلی های طلایی و مشکی استفاده می کند. در کافی شاپی که در آن از تم تیره و چوبی استفاده شده است باید از صندلی های سبک کلاسیک استفاده کرد. علاوه بر این کافی شاپ ژوزک نمونۀ کافی شاپ مدرنی در شرق تهران است که میز و صندلی های آن ساده هستند اما چینش آن‌ها به نحوی است که الهام گرفته از برخی از فیلم های هالیوودی است. در واقع میز پذیرش مشتریان به صورت اوپن طراحی شده که با صندلی های ساده و هماهنگ با آن همراه است. مشتریان می توانند از صندلی های چوبی نزدیک اوپن کافی شاپ استفاده کنند. راستی اگر میخواهید انواع صندلی اوپنی را مشاهده کنید و نکاتی در مورد خرید یک صندلی اپنی مناسب بخوانید مقاله انواع مدل صندلی اپنی را از دست ندهید.

از طرفی دیگر کافی شاپ های سنتی هم طرفداران خود را دارند. این کافی شاپ ها هم پاتوق دوستان صمیمی است. افرادی که از حس دیدن اشیا قدیمی، قاب عکس های مربوط به دوره های پیشین و پذیرایی سنتی کارکنان لذت می برند. برای مثال کافی شاپ دارالخلافه نمای بیرونی ساختمان، حیاط و فضای داخلی ساختمان را متأثر از تاریخ قاجاریه آماده کرده است. در حیاط میز و صندلی های سادۀ چوبی برای نشستن و لذت بردن از دیدن باغچه های کوچک و زیبا مهیا شده است. از طرفی دیگر، میز و صندلی ها در فضای داخلی به نحوی قرار گرفته اند که مشتریان علاوه بر نوشیدن و خوردن دسر خود می توانند به عکس نویسندگان و بزرگان ایران در یکی دو قرن پیش نگاه کنند. در ضمن در اتاق های دیگر صندلی های کوچک کنار میز و آینه قرار گرفته اند و وسایل نوشتن یادداشتی کوتاه فراهم شده است. همین صندلی های کوچک شرایط دلنشینی برای افراد مختلف فراهم می کنند.

کافی شاپ هایی در عمارت های قدیمی و موزه ها قرار دارند مانند عمارت مسعودیه، موزۀ مقدم یا خانۀ قدیمی مانا (کافه خانه ۱۳۰۷) نمونۀ دیگری از کافی شاپ های دلنشین و دنج هستند. برای مثال کافه مانا در خانه ای با عمری بیش از ۹۰ سال بنا شده است. صندلی های این کافه مانند میزهایش از جنس چوب‌های قدیمی است. به سبک صندلی های قدیمی طراحی شده است. به گونه ای که نشستن در حیاط خانه ای به سبک خانه های قدیمی را میسر می کنند.

کافی شاپ ها گاهی از مبلمان راحتی استفاده می کنند. بنابراین مبل های راحتی جایگزینی برای صندلی های چوبی است که در بسیاری از کافی شاپ ها استفاده می شود. برای مثال کافه لمیز در نزدیکی تئاتر شهر تهران با فضا و نورپردازی خاص جلوۀ متفاوتی به کافی شاپ داده است. علاوه بر این از مبلمان راحتی در بخشی از ساختمان استفاده کرده است. راحتی این نوع میز و صندلی ها فرصت انتخاب را به مشتریان داده است. به این معنا که در صورت نیاز به رفع خستگی آن‌ها را به صندلی های سادۀ دیگری که در همان کافی شاپ قرار دارند، ترجیح می دهند.

صندلی کافه

جنس صندلی کافی شاپ

علاوه بر سبک که به آن پرداختیم جنس صندلی نیز در اماده سازی کافی شاپ بسیار مهم است. به نحوی که در کافی شاپ ها صندلی ها فلزی، چوبی و پلاستیکی است. کافی شاپ گل رضاییه که پاتوق هنرمندان بسیاری بوده را می توانیم مثال بزنیم. در این فضا از صندلی های فلزی بیشتر استفاده شده است. یا کافی شاپ سام که سعی کرده است از طراحی های اروپا استفاده کند نمونۀ دیگری است. در این کافی شاپ از صندلی های فلزی کنار اوپن و میز و صندلی های چوبی در قسمتی دیگر از ساختمان استفاده کرده است. در این کافی شاپ صندلی های فلزی با رنگ روشن فضای سرد را غالب کرده و فضای گرم را با کمک میز و صندلی های چوبی فراهم کرده است.
یکی از پیشنهادات ما برای خرید صندلی کافی شاپ، صندلی هایی از جنس پلیمر است به این دلیل بهترین انتخاب برای یک کافی شاپ یا رستوران است که این محصولات علاوه بر زیبایی منحصر به فرد خود، مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی دارند و بر اثر استفاده طولانی مدت و زیاد فرسوده نمی شوند و تغییر شکل نمی دهند. حتی اگر تمایل داشته باشید میز کافی شاپ را هم می توانید از محصولات پلیمری تهیه کنید. مدل های مختلفی از میز پلیمری هم توسط تولیدکنندگان این محصولات به بازار عرضه شده است و شرکت مبل ماندگار نیز به عنوان بزرگترین و اولین طراح و تولیدکننده محصولات پلیمری، تنوع بالایی از میزهای پلیمری را برای انتخاب راحت مشتریان خود در نظر گرفته است.

نوع صندلی کافی شاپی

علاوه بر اینک انواع صندلی می توانند کاربردها و مزایای خود را در یک کافی شاپ داشته باشند، صندلی کافی شاپ نیز خود انواع مختلفی دارد که با توجه به طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده می شود. برای مثال از صندلی های تونت (Thonet) در سبک های مدرن استفاده می شود. این نوع صندلی مدل لهستانی است و در دکوراسیون های اروپایی استفاده می شود.
نوع دیگری از صندلی ایمز (Eames) است که طراحی ساده و زیبایش آن را جذاب کرده است. علاوه بر طراحی زیبا و تنوع رنگ این مدل صندلی، سبکی و شستشوی راحت این مدل صندلی توانسته کاربردش را بیشتر کند. علاوه بر سبک، جنس و نوع صندلی کافی شاپ، صندلی ها با توجه به داشتن تکیه گاه یا بدون تکیه گاه بودن هم طرح های مختلفی دارند. حتی بی صدا و آرام بودن صندلی ها هم می تواند در انتخاب صندلی کافی شاپ مؤثر باشد. برای مثال در کافی لمیز که پیشتر اشاره کردیم ترکیبی از صندلی های چوبی با تکیه گاه و مبلمان آرام و بی سر و صدا استفاده می شود. در واقع آنچه مهم است راحتی و آرام مشتریان است. به همین دلیل صندلی مناسب طراحی کافی شاپ استفاده می شود.

 نتیجه گیری

با توجه به آنچه گفته شد می توان فهمید که کافی شاپ با کمک میز و صندلی هایش می تواند طرح های مختلفی را استفاده کند. این صندلی ها هستند که مشتریان را به ساعتی آرامش و لذت بردن از فضا دعوت می کنند. آن‌ها فرصتی برای گپ و گفت دوستانه فراهم می کنند. در ضمن باعث استراحت بازدیدکنندگان عمارت ها و موزه ها نیز می شوند. این صندلی ها با کمک نوع، جنس و رنگ خود می توانند در نورپردازی کافی شاپ ها مؤثر باشند. از طرفی کافی شاپ هایی که در جنگل های مناطق شمالی ایران قرار دارند گاهی میز و صندلی های خود را از باقی مانده های کنده های درخت می سازند. این خود نوعی صرفه جویی و استفادۀ بهینه از منابع طبیعی است. بنابراین به سادگی با صندلی کافی شاپ می توان فضایی راحت، گرم و صمیمی فراهم و لحظاتی را در خاطر ثبت کرد.

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید