هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

مزایای مبل پلیمری – همه ویژگی های محصولات پلیمری را بخوانید!

مزایای مبل پلیمری – همه ویژگی های محصولات پلیمری را بخوانید!

نوید بهروزی تیر 11، 1401 ۶ دقیقه مطالعه

مزایای مبل پلیمری

مبل پلیمری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ چرا باید دور محصولات چوبی را خط کشید و از پلیمر در تولید مبل استفاده کرد؟ مهم‌ترین تفاوت مبلمان پلیمری با مبلمان چوبی چیست؟
صنعت مبلمان با چوب، درخت و محصولات چوبی شناخته می شود؛ اما مدتی است که زمزمه های زیادی در کشور به راه افتاده و صحبت از صنایع پلیمری و مبل پلیمری در میان است. زمزمه هایی که احتمالاً به زودی سر و صدای زیادی به پا کند و شاید جایگزین شایسته ای برای محصولات چوبی در صنعت مبلمان پدیدار شده باشد؛ اما مبل پلیمری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ چرا باید دور محصولات چوبی را خط کشید و از پلیمر در تولید مبل استفاده کرد؟ مهم‌ترین تفاوت مبلمان پلیمری با مبلمان چوبی چیست؟ جواب این سؤالات و بسیاری موارد دیگر را در ادامه مطلب جویا شوید.

مبل پلیمری چیست و چه تفاوتی با مبل چوبی دارد؟

اگر برای منزل، محل کار یا هتل و رستوران و تالار خود قصد تهیه مبلمان داشته باشید، بدون شک حداقل یک بار واژه مبل پلیمری نیز به گوش شما می خورد. مبل پلیمری را می توان نسل جدید مبلمان و تحولی عظیم و سبز در کشور دانست.
 
مبلمان پلیمری را می توان نسخه کاملاً مشابه مبلمان چوبی دانست. با این تفاوت که مزیت های متعددی در آن یافت می شود که مبلمان چوبی فاقد آن‌ها است. همان طور که از نام آن پیدا است، مبل پلیمری از مواد پلیمری دوست دار محیط زیست ساخته می شود. بدین ترتیب با استفاده از مبل پلیمری شما نیز به جلوگیری از قطع درختان کمک خواهید کرد.

ویژگی های اصلی مبل پلیمری

یکی از ویژگی های شاخص پلیمر این است که شکل پذیری بالایی دارد. بدین ترتیب مبل پلیمری نیز به سادگی قابلیت شکل پذیری دارد و می توان طرح و نقش های متنوعی را روی آن پیاده کرد.
هنگامی که به ظاهر مبل پلیمری نگاه کنید، تفاوتی با مبل چوبی یا محصولات مشابه نخواهید دید. با این وجود، مبل پلیمری دارای ویژگی ها و مزیت های فراوانی است که خرید و جایگزینی آن‌ها را با مبل چوبی توجیه می کند.


قابلیت شستشو

بدون شک شستن مبلمان چوبی امکان پذیر نیست. در صورتی که مبل چوبی را شستشو دهید، طول عمر آن به شدت کاهش پیدا می کند. این در صورتی است که مبل پلیمری به سادگی قابل شستشو است.
مواد پلیمری با شستشو هیچ مشکلی پیدا نمی کنند و همین مسئله عاملی کلیدی در تهیه این نوع مبلمان است. جدای از شستشو، مبلمان چوبی برای مناطق شرجی که رطوبت بالایی دارند، مشکل ساز است. محصولات چوبی در شهرهای شمالی و جنوبی کشور طول عمر بسیار پایینی دارند و کیفیت آن‌ها به مرور افت می کند.
از طرف دیگر، مبلمان پلیمری هیچ مشکلی با رطوبت و آب ندارد و حتی با شستشو درخشندگی و ظرافت آن نیز بالا می رود. البته باید دقت کنید که هنگام شستشو از مواد شوینده مناسب و سابنده های نرم و لطیف استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است روی سطح مبل خراش ایجاد کنید و باعث آسیب زدن به آن شوید.
همین عامل باعث می شود که مبل پلیمری در برابر اکسایش مقاوم بوده و از زنگ زدگی خبری نیست. زنگ زدن و پوسیدگی مبل یکی از عواملی است که به مرور قطعات آن در برابر ضربه به شدت آسیب پذیر خواهد شد. تعمیر آن‌ها دشوار می شود و طول عمر آن‌ها پایین می آید.

مبل پلیمری چیست؟

مقاومت در برابر ضربه

صندلی های چوبی در برابر افتادن روی زمین و ضربات محکم حساس هستند. احتمال اینکه با افتادن یک صندلی چوبی روی کف‌پوش، آسیب جدی به آن وارد شود بالا است؛ اما مبل پلیمری به دلیل مواد متفاوتی که در ساخت آن استفاده شده، قابلیت ارتجاعی و پرشی بالایی دارد.
طبق قانون نیوتون، هر عملی عکس العملی دارد. هر ضربه ای نیز از سمت صندلی به زمین وارد شود، به همان اندازه از طرف زمین به صندلی ضربه وارد خواهد شد. مبل چوبی به دلیل نداشتن قابلیت ارتجاعی تمام این ضربه را جذب کرده و به مرور قطعات آن متلاشی می شود. صندلی پلیمری اما به دلیل وزن کمتر و قابلیت ارتجاعی باعث می شود که بخش زیادی از این ضربه خنثی شده و کمترین آسیب به مبل وارد شود.

دوست دار محیط زیست

همان طور که اشاره شد، با استفاده از مبل پلیمری همه ما می توانیم از قطع درختی جلوگیری کنیم. هر روزه با گسترش صنایع مختلف طبیعت و زادگاه بیشتر به خطر می افتد. شاید این مسئله در نگاه اول یک شعار تبلیغاتی به نظر برسد اما اگر آمار قطع درختان و تخریب جنگل را بشنوید، احتمالاً دیدگاهتان تغییر خواهد کرد.
 
ایران از نظر تخریب جنگل جزء ۶ کشور مخرب جهان طبقه بندی می شود. هر ساله ۳۵۰ متر جنگل در ایران نابود می شود. سالانه حدود ۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار خسارت از طریق قطع درختان متوجه کشور می شود. بدون شک بخشی از خسارت ها، متوجه صنایع چوب و بریدن درختانی است که آینده فرزندان ما را رقم می زنند.
مبلمان ماندگار با بنیان گذاری مبل پلیمری برای اولین بار در ایران و خاورمیانه تحولی عظیم در صنعت مبلمان ایجاد کرده و باعث شده که درختان کمتری در خطر قطع قرار گیرند و جنگل های کمتری نابود شوند.
 

بپیچ و بِبَر، باز کن و ببند

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خرید مبل، حمل و نقل آن است. بارها پیش آمده که مبلمان هنگام خرید بدون عیب بوده است، اما هنگامی که به منزل رسیده مخدوش شده است. این مسئله به دلیل حجم بسیار زیاد مبلمان سنتی و بخصوص چوبی است.
مبل پلیمری یک ویژگی بسیار متفاوت دارد؛ کافی است محصول خود را در کارتن بسته بندی کنید و سپس در منزل باز کرده و آن را توسط پیچ و مهره ببندید. البته فروشندگان مبل پلیمری موظف هستند این فرآیند را برای شما انجام دهند اما مسئله تنها به همین جا ختم نمی شود.
 
بخش زیادی از مردم در منازل اجاره ای زندگی می کنند. بارها پیش آمده که در اسباب کشی اثاثیه منزل آسیب دیده است. همین مسئله هراس زیادی برای اسباب کشی ایجاد کرده است. اکنون به لطف مبل پلیمری حداقل خیالتان از بابت آسیب دیدگی مبلمان راحت است. باز و بسته کردن مبل بسیار ساده است، اما اگر علاقه ای به این کار ندارید، استادکار این حرفه به سادگی این فرآیند را برای شما انجام خواهد داد.
علاوه بر این، در صورتی که یکی از قسمت های مبل شما دچار آسیب دیدگی شود، به سادگی پیچ آن را باز کرده و با قطعه نو تعویض خواهید کرد. بدین ترتیب لازم نیست تمام مبل را پیش تعمیرکار برده و دوباره برگردانید.

قیمت مبل پلیمری

یکی از مهمترین مزایای مبلمان پلیمری، قیمت!

یکی از برتری های مبل پلیمری نسبت به دیگر انواع مبل، قیمت آن است. به دلیل استفاده از مواد پلیمری و کاهش هزینه های فرآیند تولید، قیمت تمام شده مبلمان پلیمری نیز نسبت به دیگر انواع مبل، بخصوص مبلمان چوبی کمتر است. البته مقایسه قیمت مبل ها زمانی منطقی به نظر می رسد که عمر محصولات چوبی با محصولات پلیمری مقایسه شود. محصولات چوبی به نسبت عمر مفید خود در مقایسه با مبلمان پلیمری که چندین برابر عمر می کنند، نه تنها خوش قیمت محسوب نشده، بلکه پرهزینه تر نیز هستند.
این نکته نیز قابل ذکر است که تمام مزایای مبل پلیمری که در این مقاله به آن ها اشاره شد در رابطه با میز پلیمری و صندلی پلیمری و دیگر محصولاتی که با استفاده از پلیمر ساخته می شوند نیز صدق می کنند.
 
البته باید دقت کرد که محصولات بی کیفیت زیادی هم اکنون در بازار موجود است و باید هنگام خرید در این خصوص وسواس به خرج داد.
همچنین خدمات پس از فروش و نحوه تعویض قطعات برخی از شرکت ها ممکن است رضایت شما را جلب نکند. سعی کنید شرکت هایی را برای خرید مبل پلیمری انتخاب کنید که جدای از تجربه کافی در این زمینه، از خدمات پس از فروش و البته تنوع کافی محصولات نیز برخوردار باشند.نظر شما در خصوص مبلمان پلیمری چیست؟ آیا تجربه استفاده از این نوع مبلمان را دارید؟ تفاوت این نوع مبل با انواع مبل سنتی را در چه چیزی می بینید؟ دیدگاه های خود را با ما و دیگر دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

از مدل های جدید مبلمان پلیمری ماندگار دیدن فرمایید.
 

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید