هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

مبل استیل چیست؟

مبل استیل چیست؟

نوید بهروزی تیر 20، 1401 ۶ دقیقه مطالعه

مبل استیل

احتمالاً مثل بسیاری افراد دیگر، اولین چیزی که با شنیدن کلمه استیل به ذهن شما خطور می کند، آلیاژ آهن و فولاد است. اما این مسئله درست نیست و مبل استیل به یک سبک طراحی مبلمان گفته می شود که معمولاً از جنس چوب است. واضح تر بگوییم، جواب این سؤال که مبل استیل چیست بسیار ساده است؛ مبل استیل همان مبل سلطنتی است. پس چرا به مبل استیل شهرت دارد؟ جواب این سؤال و سؤالات دیگر را در ادامه مطلب جستجو کنید.

مبل استیل چیست و چرا به این نام مشهور است؟

همان طور که گفته شد، مبل استیل همان مبل سلطنتی است. استایل (Style) در زبان انگلیسی به معنی «سبک و سیاق» است اما به مرور زمان همین کلمه در زبان انگلیسی به شیوه ای تغییر ماهیت داده و گاهی اوقات به معنای استایل برتر به کار برده می شود. پس مبلمان استایل به گونه ای به معنای مبلمان با طراحی برتر و خاص است. هنگامی که مبلمان استایل وارد زبان فارسی شده، به اشتباه «استیل» تلفظ شده است. بنابراین مبل استیل در حقیقت همان مبل سلطنتی است. هرچند به نظر می رسد که مبل سلطنتی بهترین عنوان برای این نوع مبلمان باشد.

قیمت مبل استیل

انواع مبل استیل

  • مبل استیل ایتالیایی : مبل‌های استیل ایتالیایی اغلب به عنوان نماد طراحی و کیفیت در صنعت مبلمان شناخته می‌شوند. ایتالیا معروف به تاریخچه‌ای طولانی و معتبر در تولید مبلمان و طراحی داخلی است. مبلمان استیل ایتالیایی معمولاً دارای ویژگی‌هایی مانند طراحی مدرن، کیفیت بالا و جزئیات دقیق است.
  • مبل استیل ترک : مبل‌های استیل ترک معمولاً به مبلمانی اشاره دارند که در ترکیه تولید شده‌اند. ترکیه یکی از کشورهای پیشرو در تولید مبلمان در جهان است و ارائه مبلمان با کیفیت بالا با قیمت مناسب یکی از ویژگی‌های این بازار می‌باشد. مبلمان استیل ترک معمولاً از مواد با کیفیت و استانداردهای ساخت بالا تولید می‌شود. از جنس‌های چوب با کیفیت، چرم طبیعی و پوشش‌های مقاوم استفاده می‌شود. ترکیه دارای صنایع مبلمان پیشرفته‌ای است که به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته مبلمان با طراحی مدرن و کیفیت بالا تولید می‌کند. 
  • مبل استیل کلاسیک : مبل استیل کلاسیک به مبلمانی اشاره دارد که از چوب به همراه طراحی‌های سنتی و کلاسیک استفاده می‌کنند. این نوع مبلمان ترکیبی از جنس استیل با طراحی‌های قدیمی و معمولاً زیبا و ظریف است. که ممکن است از دوره‌های تاریخی چون رنسانس، باروک یا روکوکو الهام گرفته باشند. 

ویژگی های مبلمان استیل 

مبل استیل یکی از زیباترین و به نوعی گران قیمت ترین نوع مبلمان به شمار می رود. البته این مسئله تا حد زیادی به کیفیت طراحی و جنس آن نیز بستگی دارد.

وزن و قیمت

مبل استیل معمولاً از جنس چوب طبیعی ساخته می شود. چوب طبیعی دارای قیمت بسیار بالا و البته وزن زیاد است. همین مسئله باعث می شود که مبل استیل معمولاً قیمت بیشتری داشته و دارای وزن بیشتر باشد. انواع دیگری از مبلمان استیل نیز موجود است که دارای قیمت کمتر و البته وزن بسیار سبک هستند. مبلمان پلیمری جزو این دسته از محصولات است. مبل پلیمری چند سالی است که در کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده است. سازگار با محیط‌ زیست است و قیمت معقول و وزن اندکی دارد. مبل استیل از جنس پلیمر یکی از انواع پر فروش مبل به شمار می رود.

سبک طراحی مبلمان استیل

مبل استیل یا سلطنتی در انواع طرح و رنگ موجود است. با این وجود شاخص ترین نوع آن از جنس چوب طبیعی است. ساختار طراحی این نوع مبل بیشتر با طراحی سنتی همخوانی دارد. با اینکه برخی از انواع مبل استیل هماهنگ با طراحی مدرن نیز موجود است اما مبل استیل معمولاً در دکوراسیون سنتی به کار برده می شود.

طرح و رنگ

غنای رنگ مبل استیل از بارزترین ویژگی های آن است. از آنجایی که در ساخت مبل استیل معمولاً از چوب طبیعی استفاده می شود، دوام رنگ آن بسیار بالا است. مبل استیل معمولاً دارای منبت کاری است و همین مسئله باعث می شود جزئیات موجود در طرح این نوع مبلمان بسیار خاص و ویژه باشد.

تعداد نفرات

مبلمان استیل معمولاً به صورت ۹ نفره عرضه می شود. یک کاناپه ۳ نفره، ۴ مبل و ۲ صندلی میزبان از رایج ترین انواع طراحی آن است. این در حالی است که مبلمان راحتی به صورت ست مبل ۷ نفره شامل کاناپه های ۳ نفره و ۲ نفره و ۲ مبل تک نفره عرضه می شود.

نوع تشک ها

تشک مبلمان سلطنتی به صورت دوبل اما یک تکه ساخته می شود. این مسئله باعث دوام بسیار بالای آن شده و از طرفی، یک تکه بودن آن باعث سادگی در نظافت خواهد شد.

تاج مبل استیل

یکی از بارزترین خصوصیات مبل استیل، تاج آن است. تاج مبل سلطنتی به سادگی قابل تشخیص است و زمان بسیاری برای طراحی و اجرای آن صرف می شود. البته همین عامل باعث می شود که ارتفاع آن نیز از سایر مبل ها بیشتر باشد. علاوه بر تاج آن، پایه های مبل استیل نیز بلند است و این دو مسئله باعث می شود که خانه ها و آپارتمان های با ارتفاع پایین برای این نوع مبل ایده آل نباشند.

انواع مبل استیل

تفاوت مبل استیل ومبل نیمه استیل

مبلمان استیل و نیمه استیل گاهی اوقات با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. همان طور که گفته شد، مبل استیل به صورت مجموعه ۹ نفره عرضه می شود. این در حالی است که مبل نیمه استیل مانند مبل راحتی در مجموعه های ۷ نفره موجود هستند.
جنس چوبی که در مبل نیمه استیل به کار گرفته می شود، سبک تر بوده و منبت کاری آن نیز ساده تر است. همین عامل سبب می شود که قیمت آن کمتر تمام شود.
معمولاً مبل نیمه استیل را تحت عنوان «مبل کلاسیک» می شناسند. مدل های ساده تر مبل را نیز مبل راحتی نام‌گذاری می کنند.

بهترین انتخاب چیست؟

مبل استیل از دسته مبل های گران قیمت، سنگین وزن و مجلل است که به فضای زیاد و ارتفاع بالای منزل نیاز دارد. سبک طراحی آن با سبک طراحی سنتی بسیار سازگار است و در ساخت آن از رنگ های غنی مثل طلایی و نقره ای استفاده می شود. این موارد باعث می شود که انتخاب آن مقداری متفاوت با دیگر انواع مبلمان باشد. اگر به دکوراسیون حرفه ای و اصولی منزل خود اهمیت می دهید، این موارد را قبل از خرید مبل استیل باشید رعایت کنید.
از طرفی مبل نیمه استیل و راحتی سازگاری بیشتری با منازل کوچک و بخصوص آپارتمان ها دارند. قیمت آن‌ها کمتر است و دارای تنوع رنگ بیشتری نسبت به مبل استیل هستند. بخصوص مبل راحتی که تقریباً در هر طرح و رنگی یافت می شود و بازه انتخاب های شما را بسیار افزایش می دهد.

قیمت مبل استیل

خرید مبل استیل در تهران 

از بهترین بازارهای مبل برای خرید مبل استیل در تهران بازار مبل یافت‌آباد، بازار مبل جاجرود و بازار مبل چهاردانگه می‌باشند. این بازارها به دلیل تنوع محصولات، کیفیت بالا، و انتخاب‌های گسترده از مبلمان استیل معتبر و متنوع مورد توجه خریداران قرار دارند.

در بازار مبل یافت‌آباد، می‌توانید به راحتی مبلمان استیل با طراحی‌های مدرن و کلاسیک را پیدا کنید. این بازار به عنوان یکی از مراکز معتبر فروش مبل در تهران شناخته می‌شود.

بازار مبل جاجرود نیز از طراحی‌ها و مدل‌های مبل استیل با کیفیت بسیار بالا شناخته می‌شود و انتخاب مناسبی برای خریدارانی است که به دنبال مبلمان با طراحی‌های خاص هستند.

در نهایت، بازار مبل چهاردانگه همچنان یکی از بهترین مقاصد برای خرید مبل استیل با قیمت مناسب و گزینه‌های متعدد است. این بازار با تجربه طولانی و معتبری در زمینه فروش مبلمان به مشتریان خود خدمت می‌کند.

بنابراین، اگر به دنبال خرید مبل استیل با کیفیت و طراحی‌های متنوع در تهران هستید، می‌توانید به بازارهای مبل یافت‌آباد، جاجرود و چهاردانگه مراجعه کرده و از انتخاب‌های فراوانی که ارائه می‌شود بهره‌برید.

سخن آخر

بنا بر آنچه گفته شد، در انتخاب مبل استیل ۴ عامل کلیدی نوع دکوراسیون، فضای منزل، بودجه در دسترس و سلیقه شخصی دخیل هستند. بدون شک سلیقه شخصی حرف اول را می زند. اما دقت کنید که مبل استیل بهترین انتخاب برای خانه های بزرگ است. فضای زیادی برای خودنمایی نیاز دارد و نور قابل توجهی نیز برای منزل باید داشته باشید. به یاد داشته باشید که برخی از مدل های مبلمان پلیمری نیز شباهت کاملا دقیقی به مبل استیل دارند، با این تفاوت که مبل استیل با چوب ساخته می شود، اما مبل پلیمری با مواد اولیه کاملا مقاوم و بسیار ماندگار ساخته می شود و می توانید سالیان سال از آن ها به راحتی استفاده کنید.

اگر به دکوراسیون مدرن علاقه دارید، شاید مبل راحتی گزینه بهتری برای شما باشد اما در صورتی که دکوراسیون سنتی را می پسندید، مبل سلطنتی بهترین گزینه شما خواهد بود. معمولاً قیمت مبل استیل بیشتر از مبل راحتی و نیمه استیل است. به همین دلیل بودجه خود را قبل از خرید بررسی کنید. در نهایت اگر ظاهر و ویژگی های مبل استیل برای شما بسیار جذاب است و از طرفی می خواهید که مقداری از بودجه خود را پس انداز کنید، مبل نیمه استیل می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
نظر شما در خصوص مبل استیل چیست؟ به نظر شما این نوع مبل گزینه بهتری نسبت به دیگر انواع مبلمان محسوب می شود؟ در منزل شما کدام نوع مبلمان یافت می شود؟ قصد خرید کدام نوع مبل را دارید؟ آیا با میز و صندلی پلیمری ماندگار آشنایی دارید؟دیدگاهی های خود را با ما و دیگر دوستان خود نیز در میان بگذارید.
در پایان پیشنهاد می کنیم اگر میخواهید با انواع مبل استیل و مدل مبل استیل فرانسوی و ایتالیایی آن آشنا شوید و از مزایا و معایب مبلمان استیل بیشتر بدانید در مقاله مزایا و معایب مبل استیل بیشتر در این باره توضیح داده ایم.
 

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید