هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

برای خرید بهترین مبل سلطنتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید بهترین مبل سلطنتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

نوید بهروزی اسفند 16، 1400 ۶ دقیقه مطالعه

انواع مبل سلطنتی

مبل‌ سلطنتی همچنان طرفداران و کاربردهای خاص خود را دارند. مبل سلطنتی در بسیاری از اماکن به عنوان مناسب‌ترین و بهترین مبل شناخته می‌شود. بعضی از افراد برای مجلل کردن خانۀ خود به این نوع از مبل‌ها تمایل بیشتری دارند. هتل‌ها، شرکت‌ها و تالارها نیز ممکن است مدل‌های سلطنتی را به عنوان بهترین مبلمان برای دکوراسیون انتخاب کنند. مبل‌های سلطنتی نیز طرح‌ها و مدل‌های متنوعی دارند صنایع تولید مبل، طرح‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی از مبل‌ها را تولید می‌کنند. در بین انواع مبل‌هایی که در بازار وجود دارند، مبل‌های راحتی بیش از دیگر مدل‌ها طرفدار دارند. تنوع زیاد، قیمت مناسب و ابعاد جمع‌وجورتر آن‌ها، مزایایی هستند که برتری نسبی برای آن‌ها به وجود آورده است. با این حال، مبل‌ سلطنتی همچنان طرفداران و کاربردهای خاص خود را دارند. مبل سلطنتی در بسیاری از اماکن به عنوان مناسب‌ترین و بهترین مبل شناخته می‌شود.

بعضی از افراد برای مجلل کردن خانۀ خود به این نوع از مبل‌ها تمایل بیشتری دارند. هتل‌ها، شرکت‌ها و تالارها نیز ممکن است مدل‌های سلطنتی را به عنوان بهترین مبلمان برای دکوراسیون انتخاب کنند. مبلمان کلاسیک نیز طرح‌ها و مدل‌های متنوعی دارند. این مقاله، راهنمایی جامع برای انتخاب بهترین مبل سلطنتی است. 

بیشتر بخوانید : مبل استیل چیست؟

نکاتی در انتخاب و خرید مبلمان سلطنتی

سبک و سیاق دکوراسیون، مسئلۀ بسیار مهمی است. این روزها، خانواده‌ها توجه زیادی به دکوراسیون منزل خود دارند. از بین المان‌های مختلفی که در دکوراسیون به کار می‌روند نیز مبلمان همواره جایگاهی ویژه داشته است. برای بهره‌مندی از یک دکوراسیون خوب لازم است که نکات زیادی را در نظر گرفت. به خصوص که اگر قصد استفاده از مبلمان سلطنتی را در دکوراسیون در نظر داشته باشید. مبل سلطنتی در بین ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارد. این مبل‌ها به دلیل قالب بزرگ، طراحی ظریف و حس شکوهمندی که دارند، مورد توجه عدۀ زیادی بوده است. اما ببینیم که بهترین مبلمان سلطنتی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

مبلمان سلطنتی

بهترین مبل سلطنتی، بیشترین تناسب با محیط را دارد

پیش از هر چیز دیگر، در انتخاب و خرید مبل سلطنتی باید نکتۀ مهمی را در نظر بگیرید. بهترین مبل سلطنتی با توجه به محیطی که در آن قرار می‌گیرد مشخص می‌شود. بنابراین، نگاهی به محیطی که مبل را در آن قرار می‌دهید بیندازید. مبل سلطنتی به دلیل ابعاد و قالب بزرگ‌تری که دارد، نسبت به مبل‌های راحتی فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.
در مجموع، مبل‌های سلطنتی بیشتر برای اماکنی که فضای بزرگی دارند مناسب است. اگر جای کافی برای این نوع از مبل‌ها نداشته باشید، تمام تلاش شما برای داشتن یک دکوراسیون زیبا به هدر خواهد رفت. اگر فکر می‌کنید که فضای کافی برای مبل سلطنتی را دارید، با در نظر داشتن موارد زیر، بهترین مبلمان  را پیدا خواهید کرد. به نظر بهتر است که ابتدا تعریفی مختصر از مبل سلطنتی داشته باشیم. 

محصولات ما : صندلی های رستورانی

ویژگی‌های مبل سلطنتی چیست؟

مبل سلطنتی عموماً دارای منبت‌ کاری‌هایی است که منحصراً در آن‌ها دیده می‌شود. پایه و دستۀ این مبل‌ها به صورت دستی منبت‌کاری شده‌اند که تأثیر زیادی بر قیمت آن‌ها دارد. مواد اولیه‌ای که در ساخت این مبل‌ها استفاده می‌شود، چوب است. چوب سفید، چوب گردو و راش بیشترین چوب‌هایی هستند که در ساخت این مبل استفاده می‌شوند. ارتفاع این مبل‌ها نسبت به سایر مبل‌ها بیشتر است. نشیمنگاه آن‌ها یک تکه بوده و وزنی سنگین‌تر از مبل‌های راحتی و اسپرت دارند.

همچنین که این مبل‌ها دارای تاجی در بالای نشیمنگاه هستند. این مبل ها حالتی رسمی و تشریفاتی داشته و ظاهری مجلل‌تر از سایر مبل‌ها دارند. همچنین که ابر و فومی که در این مبل‌ها به کار رفته از سایر مبل‌ها کمتر است. به علاوه اینکه تشک این مبل‌ها نیز به صورت دوبل ساخته می‌شوند تا بتوان در صورت آسیب دیدگی و کهنگی آن‌ها را تعویض کرد. با استناد به آنچه در ادامه می‌گوییم، برای انتخاب بهترین مبل سلطنتی نکات زیر را در نظر داشته باشید.

چوب به کار رفته در مبل سلطنتی

همان‌طور که گفتیم در ساخت مبل‌های سلطنتی عموما از چوب استفاده می‌شود. به عنوان یک قاعدۀ کلی، هرچه وزن مبل بیشتر باشد، چوب آن محکم‌تر و مرغوب‌تر است. به نوعی، ارتباطی مستقیم بین وزن مبل و ماندگاری آن دارد. هرچند در برخی موارد، سنگین بودن مبل ممکن است به عنوان یک ضعف برای آن‌ها تلقی شود. اما همان‌طور که گفته شد، این مبل برای هر جا و مکانی مناسب نیست. چوبی که در کلاف مبل به کار رفته است، نقش اصلی را در استحکام و وزن مبل ایفا می‌کند. به همین جهت، پیش از هر چیز وزن مبل را بسنجید.
استفاده از تشک دوبل در ساخت این مبل لازم است که از تشک دوبل و یکپارچه استفاده شده باشد. این ویژگی باعث می‌شود که طول عمر تشک افزایش یافته و احتمال آسیب دیدن آن کاهش یابد. یک تکه بودن تشک نیز باعث جلوگیری از تجمع آشغال در درزهای آن می‌شود. اما مهم‌تر از همه، قابلیت شست و شوی تشک‌های مبل است. در صورتی که تشک مبل به صورت یک تکه باشد، امکان جدا کردن و شست و شوی آن وجود نخواهد داشت. به همین دلیل مبحث تمیزی در آن به سختی رعایت خواهد شد. استفاده از تشک دوبل در مبل سلطنتی باعث می‌شود که بتوان آن را به راحتی تعویض یا تعمیر کرد.

مبلمان سلطنتی جدید

توجه به قالب ساخت مبل

از ویژگی‌های اصلی یک مبل سلطنتی، قالب ساخت آن است. معمولاً در ست‌ مبل هفت نفره و نه نفره ساخته می‌شوند. قالب ۸ نفره شامل یک مبل سه نفره، چهار مبل یک نفره و دو صندلی میزبان است. گاهی نیز این مبل‌ها به شکل یک مبل سه نفره، یک مبل دو نفره، دو مبل یک نفره و دو صندلی میزبان هستند. مبل هفت نفره نیز به شکل یک مبل سه نفره، یک مبل دو نفره و دو مبل یک نفره است. همچنین که در سفارش مبل سلطنتی می‌توانید قالب ساخت دلخواه خود را سفارش دهید.
منبت کاری‌های مبل سلطنتی همان‌طور که گفتیم، منبت کاری، نقش‌ها و طرح‌هایی که روی مبل سلطنتی نقش بسته‌اند، ویژگی بارز این مبل‌ها هستند. این طرح‌ها ممکن است با دست یا به وسیلۀ دستگاه‌های مخصوص ایجاد شده باشند. هرچه طرحی که روی مبل‌های سلطنتی ایجاد شده‌ است، ظرافت و دقت بیشتری داشته باشد، به عنوان مبلی نفیس‌تر شناخته خواهد شد. این مسئله طبعاً ارتباطی مستقیم با قیمت مبل نیز خواهد داشت. در خرید مبل سلطنتی با دقت به طرح‌های منبت کاری شده توجه کنید. ظرافت و زیبایی آن‌ها را بررسی نموده و از عدم وجود زدگی در آن‌ها مطمئن شوید.

راحتی مبل

راحت بودن مبل را در هنگام خرید در نظر داشته باشید. شاید این مسئله در نظر عده‌ای مهم نباشد. تصور اینکه راحت بودن مبل تنها محدود به مبل‌های راحتی و اسپرت است تفکری نادرست است. یک مبل سلطنتی نیز باید راحت بوده و در هنگام نشستن حس خوبی را به آدم منتقل کند. در صورتی که به این نکته توجه نکنید، احتمال پشیمان شدن بعد از خرید بسیار خواهد بود. در هنگام خرید مبل، برای بررسی راحت بودن آن به نکات زیر توجه کنید:
ارتفاع پشتی و دسته‌ها باید استاندارد باشد. بهترین و مطمئن‌ترین روش برای بررسی راحتی مبل، نشستن روی آن است. در هنگام نشستن روی مبل، دست‌ها و کمرتان نباید احساس ناراحتی کند. اگر پاهایتان به زمین نمی‌رسد یا سفت بودن نشیمنگاه آزاردهنده است، از خرید آن مبل صرف نظر کنید.
فوم به کار رفته در نشیمن مبل باید حالتی ارتجاعی داشته باشد. این ویژگی باعث می‌شود که از دفرمه شدن مبل جلوگیری کند. معمولاً فروشندگان، گارانتی مبل را به خریداران ارائه می‌دهند. اما بهتر است که جنس فوم را نیز بررسی کنید. جنس اسفنج دسته‌ها نیز در راحتی مبل سلطنتی تأثیرگذار است. اسفنجی که در دسته‌های مبل به کار رفته است باید مقاومت زیادی در برابر فشار داشته باشد. به طور معمول در ساخت دستۀ مبل سلطنتی از اسفنج‌های ۳۵ کیلویی استفاده می‌شود.

پارچۀ مبل

پارچه ای که در ساخت مبل سلطنتی استفاده می‌شود، ویژگی مهم دیگر آن است. در انتخاب و خرید توجه ویژه‌ای به جنس پارچه داشته باشید. طرح پارچه تماماً بستگی به سلیقۀ شما دارد. این مسئله با توجه به سایر اجزای دکوراسیون داخلی خانۀ شما مشخص خواهد شد. اما نوع پارچه باید به گونه‌ای باشد که در برابر آسیب مقاوم باشد. همچنین که دوخت پارچه نیز باید در برابر پارگی و باز شدن از خود مقاومت نشان دهد. در سال‌های اخیر از انواع پارچه‌های نانو در ساخت مبلمان سلطنتی استفاده شده است. این پارچه‌ها ضد آب، ضد لک و ضد چروک بوده و مقاومت بالایی نیز دارند. پارچه‌های بلژیکی، ایتالیایی و ترک، از بهترین نوع پارچه‌های مبلی هستند.

مبل سلطنتی

رنگ بدنۀ مبل

رنگ مبلمان نیز تأثیر زیادی در زیبایی آن دارد. برخی از مبل‌ها دارای رنگ طبیعی چوب هستند و در آن‌ها از رنگ مصنوعی استفاده نشده است. برخی دیگر نیز ممکن است از رنگ‌های مختلفی در آن‌ها استفاده شده باشد. تناسب رنگ چوب و پارچۀ مبل را نیز در نظر داشته باشید. عمده‌ترین رنگی که در مبل‌های سلطنتی استفاده می‌شود، رنگ قهوه‌ای است. با این حال در سال‌های اخیر از رنگ‌های متنوعی در ساخت آن استفاده شده است. رنگ پتینه با زمینۀ سفید، ورق طلا، گردویی، فندقی و ماهگونی از رایج‌ترین رنگ‌ها هستند.

قیمت مبل سلطنتی

در هنگام خرید مبل سلطنتی لازم است که تناسب معقولی بین قیمت و کیفیت آن باشد. طبعاً هر چه کیفیت چوب مبل و پارچۀ آن بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. مهم‌ترین عواملی که در قیمت مبل تأثیرگذارند، نوع چوب و منبت کاری‌های روی آن است. عمق و ظرافت منبت‌کاری‌ها نیز تأثیری مستقیم بر قیمت مبل دارد. در هنگام خرید مبل یک تصویر کلی از قیمت مبل داشته باشید. سپس با بررسی کردن اجزای مختلف آن، معقول‌ترین قیمت را با توجه به کیفیت آن انتخاب کنید.
مبلمان پلیمری؛ یک جایگزین ماندگار!
مبلمان پلیمری به انواعی از مبل‌های جدید گفته می‌شود که جنس بدنۀ آن‌ها به جای چوب، ساخته شده از پلیمر است. پلیمر به عنوان یک مادۀ شیمیایی کارآمد، کاربردهای زیادی در صنایع مبلمان پیدا کرده و به عنوان فناوری جدید صنعت مبلمان شناخته شده است. ضربه پذیری بالا، روند ساخت راحت‌تر و سریع‌تر، محافظت از منابع طبیعی، ثبات در ابعاد، عدم نفوذ حشرات و مقاومت در برابر حرارت، مهم‌ترین ویژگی‌های مبل پلیمری هستند. همچنین که این مبل‌ها دارای قابلیت شست و شو هستند و دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نیز نمی‌شوند.
در کنار همۀ این‌ ویژگی‌ها، حمل و نقل آسان و قیمت مناسب‌تر، جایگاهی ویژه به این دست از مبل‌ها بخشیده است. مبلمان ماندگار به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشتاز در صنعت مبلمان، انواع مبل پلیمری را به عنوان جایگزینی مناسب‌تر برای مبل‌های چوبی معرفی کرده است. یک انتخاب منطقی برای جایگزینی با آنچه تا کنون بوده است!

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید