هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

جدیدترین مدل های مبلمان 2024– از فناوری ساخت تا طراحی ظاهری

جدیدترین مدل های مبلمان 2024– از فناوری ساخت تا طراحی ظاهری

نوید بهروزی اسفند 16، 1400 ۶ دقیقه مطالعه

جدیدترین مدل مبلمان

سال  2024 می‌تواند سالی متفاوت برای صنعت مبلمان باشد. خواسته‌ها و نیازهای مصرف کنندگان، روند ساخت مدل جدید مبلمان را به شکلی دیگر پیش برده است. جدیدترین مدل مبلمان هایی که در بازار تولید می‌شوند، مزایای رقابتی خاصی را ایجاد خواهند کرد. این مقاله قرار است به بررسی دو مقوله در مدل های جدید مبل بپردازد. 

سایر محصولات ما : صندلی رستورانی

ما سال 2023 را با تمام چالش‌ها و سختی‌های آن پشت سر گذاشتیم. حال با شروع سال 2024، شاهد تغییراتی چشمگیر در زمینه‌های زیادی هستیم. تحولاتی که در صنایع مختلف به وجود آمده‌اند را نمی‌توان نادیده گرفت. در این میان، ترندها و ابداعاتی که در زمینۀ طراحی داخلی، مبلمان و دکوراسیون به وجود آمده‌اند. جایی که روند تغییرات هم در سبک و سیاق طراحی و هم در فناوری ساخت مشهود هستند. بنابراین سال 2024 می‌تواند سالی متفاوت برای صنعت مبلمان باشد. خواسته‌ها و نیازهای مصرف کنندگان، روند ساخت مدل جدید مبلمان را به شکلی دیگر پیش برده است. جدیدترین مدل مبلمان هایی که در بازار تولید می‌شوند، مزایای رقابتی خاصی را ایجاد خواهند کرد. این مقاله قرار است به بررسی دو مقوله در مدل های جدید مبل بپردازد. ابتدا تکنولوژی‌های جدیدترین مدل مبلمان را بررسی می‌کنیم. سپس طرح‌ها و ترندهای مدل جدید مبلمان را مرور خواهیم کرد.

مدل های جدید مبل و هماهنگی با تجارت الکترونیکی

همه‌گیری ویروس کرونا، وضعیتی جدید در نحوۀ ارائه محصولات مختلف پدید آورد. تجارت الکترونیکی، فروش آنلاین یا (E-Commerce) هر روز بیشتر رونق می‌گیرد. صنعت مبلمان نیز از قافله عقب نمانده و خود را با تغییرات جهانی هماهنگ کرده است. بسیاری از مدل های جدید مبل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکانات حمل و نقل راحت‌تری داشته باشند. مبل‌هایی با طراحی جدید که امکان باز و بسته شدن دارند. شرکت‌هایی که در این مسیر پیشتاز هستند، تکنولوژی‌های ساخت مبل را به کار گرفته‌اند. بدین ترتیب، مبل‌هایی سبک‌تر، مقاوم‌تر و متناسب‌تر با نیازهای جامعه تولید شده است. (Flat Pack Forniture) یکی از ابداعاتی است که توسط شرکت‌های مختلف به کار گرفته می‌شود. به این شکل که مبل در قالب یک بسته‌بندی مسطح به دست مصرف کننده می‌رسد. بدین ترتیب تولید و توزیع محصول کاملاً متفاوت از سال‌های پیش شده است.

مدل جدید مبلمان سال 2022

 

مدل جدید مبل راحتی؛ انتخابی دقیق‌تر با هوش مصنوعی

صنعت مبلمان به صورت فزاینده در حال اشباع شدن است. تکنولوژی با سرعتی غیرقابل باور رشد می‌کند. زمینه‌های مختلف صنعت دریافته‌اند که هماهنگ شدن با تکنولوژی و فناوری‌های جدید برای حیات آن‌ها ضروری است. مسیر تولید دیگر مثل سابق نیست. ابزارهای تولید، کارخانه‌ها و نیروی انسانی بیش از هر زمان دیگری در دسترس است. آنچه به عنوان عامل اصلی رقابتی در بین تولیدکنندگان شناخته می‌شود، شیوه‌های بازاریابی و ارائۀ محصولات است. تولیدکنندگان مبل و لوازم منزل نیز در ارائه جدیدترین مدل مبلمان و تولیدات خود، اهمیت ابزارهای تکنولوژیک را دست کم نگرفته‌اند. نگاهی جدید که استفاده از هوش مصنوعی برای نمایش آنلاین محصولات را بیش از هر زمان دیگری مهم می‌داند.
برخی از تولیدکنندگان دست به اقدام جالبی برای ارائه مدل جدید مبلمان کرده‌اند. پیش از اینکه محصولی تولید شود، یک طرح سه بعدی از آن ترسیم می‌کنند. این طرح با استفاده از هوش مصنوعی و گوشی‌های هوشمند با تصویر محل کار یا منزل ادغام می‌شود. بنابراین، خریداران پیش از اینکه حتی مدل جدیدی از مبل به دست تولید سپرده شود، می‌توانند وضعیت قرارگیری آن در خانه را مشاهده کنند. امکان بزرگنمایی، تغییر رنگ، چرخاندن و جابجایی طرح سه بعدی در تصویرسازی از محیط وجود دارد. این به مشتریان کمک می‌کند تا بدون اینکه خانۀ خود را ترک کنند، جدیدترین مدل مبلمان را انتخاب کنند.

سایر محصولات ما : میز ناهارخوری

مدل جدید مبلمان و رفع نگرانی‌های زیست محیطی

توسعۀ پایدار سال‌هاست که به یکی از دغدغه‌های اصلی صنایع و جوامع تبدیل شده است. این دغدغه از سال 2022 به بعد، ابعاد نگرانی بزرگ‌تری را در جامعۀ جهانی به وجود آورده است. یکی از تصمیمات تولیدکنندگان، استفاده از مواد اولیه‌ای است که تأثیرات کمتری بر محیط زیست داشته باشند. از طرفی، خریداران نیز تمایل بیشتری به خرید از برندهایی دارند که مواد اولیۀ این چنینی را در محصولات خود به کار می‌گیرند. استفاده از تفکر توسعۀ پایدار در مدل های جدید مبل، روند تولید و عرضۀ مبلمان را وارد فاز جدیدی کرده است. محصولات پایدار مبلمان در تلاش هستند تا خواسته‌ها و نیازهای جمعیت شناختی مشتری را از ابتدا تا انتها در نظر بگیرند. از این رو، با رشد نمایی در به کارگیری محصولاتی که با مواد اولیۀ سازگار با محیط زیست تولید شده‌اند روبرو هستیم.

دورکاری و تأثیرات آن در صنعت مبلمان

با توجه به اینکه دورکاری و کار در خانه بیش از پیش رایج شده است، صنایع مبل سازی نیز اقداماتی را در این خصوص انجام داده‌اند. تقاضا برای مبلمان اداری خانگی شیک، کاربردی و با مونتاژ و حمل آسان افزایش یافته است. آن دسته از شرکت‌هایی که در این زمینه تخصص دارند، شاهد افزایش چشمگیر در فروش بوده‌اند. انتظارها بر این است که تقاضا برای این دسته از مدل‌ های جدید مبل و لوازم اداری در سال 2024 با رشد بیشتری روبرو شود. برندهای تولید کننده مبلمان اکنون به دنبال تولید محصولاتی برای این بازار هدف هستند. بنابراین، تولید محصولاتی که منطبق با نیازهای جدید مخاطبان باشد، دغدغه‌ای جدید در صنعت مبلمان شده است. انتظار می‌رود که فناوری ساخت مبلمان در سال 2024، مطابقت بیشتری با مسئلۀ دورکاری داشته باشد.

مبل‌ راحتی هوشمند

آیندۀ مبلمان به سمت و سویی پیش می‌رود که بتواند نیازهای بیشتری از انسان را برطرف کند. تقاضا برای مبلمان هوشمند مدت‌هاست که وجود دارد. اما با شروع سال 2024 این تقاضا بیشتر شده است. به خصوص که این روزها، عدۀ زیادی به سمت دورکاری و کار در خانه روی آورده‌اند. مبل راحتی هوشمند، امکان انجام فعالیت‌های مختلف از جمله شارژ تلفن همراه، اتصال به اینترنت، گوش دادن به اخبار یا رادیو و موارد دیگر را فراهم می‌کند. بازار هدف مبلمان هوشمند نیز به سرعت در حال رشد است و از نظر بسیاری، آیندۀ مبلمان راحتی به حساب می‌آید. تولیدکنندگان با راه‌حل‌هایی که برای برطرف کردن نیازهای مشتریان پیدا کرده‌اند، مدل‌ های جدید مبلمان هوشمند را تولید می‌کنند. انتظارها بر این است که کیفیت واقعی و کاربردی این نوع از مبل‌ها را در سال 2024 شاهد باشیم.

مبل‌های هوشمند، ماحصل ترکیب صنعت مبلمان و تکنولوژی‌های پیشرفته در جهان هستند. آنچه که از گزارش‌ها می‌توان متوجه شد این است که صنعت مبلمان یکی از سریع‌ترین رشدها در تجارت الکترونیکی داشته است. افزایش نیروی کار از راه دور، پیشرفت‌های تکنولوژیک، گسترش تجارت الکترونیک و مواردی دیگر، تغییراتی را پدید آورده‌اند که کاملاً مشهود هستند. با وجود این، تغییراتی که در طراحی‌ ظاهری مبلمان راحتی صورت گرفته است نیز قابل توجه هستند. بنابراین لازم می‌دانیم که ترندهای طراحی مبلمان در سال 2023 را نیز با هم مرور کنیم. در ادامه چند نمونه از طرح و رنگ‌های مبلمان در سال جدید را معرفی خواهیم کرد.

ترندها، طرح‌ها و رنگ‌های  مبلمان در سال 2023

در سال 2022، از مبلمان لوکس و مدرن تا اشیای عتیقه می‌توانند روح تازه‌ای به فضای خانۀ شما بدمند. وقتی نوبت به طراحی دکوراسیون آپارتمان می‌رسد، هر کسی می‌داند که انتخاب مبلمان تا چه اندازه موضوعی حساس است. تکمیل فضای خانه بدون داشتن یک مبلمان شیک و مد روز نمی‌تواند به خوبی صورت گیرد. انتخاب قطعات مناسب همچنین می‌تواند زیبایی کلی خانه را بهبود بخشد. هر ساله، طرح‌ها و رنگ‌های جدیدی به عنوان ترند سال انتخاب می‌شوند. در ادامۀ این مقاله، برخی از جدیدترین مدل های مبل راحتی 2023 و طرح‌های لوکس را معرفی می‌کنیم.

مدل های جدید و شیک سال برای مبلمان منزل

بازگشت مبل‌های مخملی در سال 2023

شاید برایتان عجیب باشد اما استفاده از مخمل در سال‌های اخیر به عنوان یک مدل خسته کننده و قدیمی در نظر گرفته می‌شد. اما با فرا رسیدن سال 2023، استفاده از مخمل در طراحی مبلمان مجدداً رونق گرفته است. پارچۀ مخملی مجدداً توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و طراحان را به استفاده از آن در تولیدات خود وادار کرده است. مبل‌هایی با روکش مخمل در سال 2023 به یکی از ترندهای پرطرفدار تبدیل شده است. تنها کافیست که از مبل‌های مخملی برای دکوراسیون خانۀ خود الهام بگیرید.

نقش و طرح‌های گل‌دار

این روند در طراحی داخلی از مدت‌ها پیش وجود داشته است. با این حال، الگوهای گل را در طرح‌های جدید و به شکل متفاوتی می‌بینیم. هنرمندان به استفاده از نقوش گل در رنگ‌ها و تناسبات متضاد رو آورده‌اند. استفاده از طرح و الگوهای گل در تولید مبلمان در سال 2023 طرفداران زیادی پیدا کرده است. همچنین که طرح گل در پرده، روتختی و فرش نیز پرکاربردتر شده است.

استفاده از مواد و رنگ‌های طبیعی

با فرا رسیدن سال 2023، تقاضاها برای رنگ‌ها و مواد طبیعی افزایش یافته است. طراحان در تلاش هستند تا ترکیبات پیچیده و مدرن از بافت‌های مختلف طبیعی را در تولید مبل های جدید به کار بگیرند. استفاده از انواع مواد اولیۀ چوبی، کوارتزیت، مرمر، سرامیک یا بتن علاقه‌مندان بیشتری پیدا کرده است. ترکیبات این مواد به همراه فلزات مختلف نیز به یکی از ترندها در سال 2023  تبدیل شده است.

تزئینات و طرح‌های سیاه و سفید

طرح‌های سیاه و سفید در لیست مدل های جدید مبلمان در سال 2023 قرار گرفته است. کنتراست بصری سیاه و سفید در فضای خانه، احساس تعادل بیشتری را بازتاب می‌دهد. طرح‌های راه‌راه سیاه و سفید، سبک مبلمان کلاسیک است. از فرش گرفته تا سایبان پنجره‌ها و همچنین لباس‌های معروف زندانیان! اگر چه این ترکیب از مدت‌ها پیش وجود داشته است اما همیشه تازه و مدرن به نظر می‌ رسد.

به کار گرفتن رنگ صورتی

استفاده از رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی خانه، اقدامی جسورانه است. اگر به دنبال تغییری چشمگیر هستید می‌توانید این رنگ را در فضای داخلی خانه به کار بگیرید. برای داشتن ظاهری زیباتر، معمولاً از رنگ صورتی در هایلایت‌های پارچه‌ای مانند پرده‌های ساده، ملافه یا بالش استفاده می‌شود. رنگ صورتی یکی از گزینه‌های مد روز است که در روند طراحی مبلمان در سال 2023 مورد توجه قرار گرفته است.

مبلمان جدید 1401

اشکال و الگوهای هندسی

همان‌طور که از قدیم از الگوهای متفاوت گل‌ها در مبلمان استفاده می‌شده، به کار بردن الگوهای هندسی نیز روندی جدید به حساب نمی‌آیند. با این حال، انتظار می‌رود که استفاده از اشکال و الگوهای هندسی در سال 2023 محبوبیت بیشتری پیدا کنند. رنگ‌ها با الگوهای بزرگ‌تر به شکلی جسورانه‌تر به کار خواهند رفت. در کل باید گفت که یکی از روش‌های آسان و منطقی برای افزودن این الگوها به خانه، اضافه کردن این عناصر در طرح و رنگ مبلمان است.

رنگ‌های خانوادۀ قرمز

در سال‌های گذشته، طراحان و سازندگان مبلمان علاقۀ بیشتری به استفاده از رنگ‌های آبی و سبز داشتند. به کار گرفتن رنگ‌های سرد در خانه، اتفاقی بود که تا پیش از سال ۲۰۲۰ بیشتر از هر زمان دیگری شاهد آن بودیم. اما با فرا رسیدن سال 2023، روندی جدید در رنگ‌بندی و طرح مبل‌های راحتی پیش گرفته شده است. یکی از این اتفاقات، استفاده از رنگ‌های گرم در طراحی مبلمان و دکوراسیون خانه است. به خصوص که رنگ قرمز طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

پالت‌های رنگی

پالت‌های رنگی به مجموعه‌ای از رنگ‌ها گفته می‌شود که برای انتخاب رنگ در طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب یک پالت رنگی مناسب یکی از مهم‌ترین وظایف یک طراح است. این موضوع سال‌هاست که مورد توجه طراحان در همۀ زمینه‌هاست. طراحان مبلمان نیز به اهمیت استفاده از پالت‌های رنگی در طراحی مبلمان پی برده‌اند. از این رو شاهد هستیم که مبل‌هایی که با پالت‌های رنگی خاص طراحی و تولید شده‌اند بیش از هر زمان دیگر دیده می‌شوند. در سال 2022، استفاده از پالت‌های رنگی روشن گزینه‌ای است که بیشتر مورد انتظار خریداران است.
فلز و رنگ‌های مسی رنگ مسی، یکی از رنگ‌هایی است که توجهات زیادی را در سال 2023 جلب خود کرده است. آنچه در سال 2023 بسیار مورد توجه بود، طرح گل رز در طراحی‌ها بود. اما انتظارها بر این است که استفاده از فلز و رنگ مسی در سال جاری، بیش از هر چیز دیگر رواج یابد. استفاده از رنگ‌های قرمز، نارنجی و خاکی، تناسب خوبی با رنگ مسی و فلزات پیدا می‌کند. به خصوص که می‌توانید از اشیای فلزی به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل استفاده کنید.

همچنان مینیمالیست!

بعید می‌دانیم تاریخ انقضایی برای طرح‌های مینیمال وجود داشته باشد. بیشتر کسانی که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند، استفاده از سبک مینیمال را به عنوان انتخاب اصلی خود در نظر می‌گیرند. اما مشخصۀ طرح‌های مینیمال در سال جدید، استفاده از پس زمینه‌های فایبر گلاس در طراحی است. همچنین که استفاده از چنین طرح‌هایی در استودیوها رواج بیشتری یافته است. آنچه گفته شد تنها بخش کوچکی از مهم‌ترین طرح‌ها و ترندهای طراحی مبلمان و دکوراسیون منزل در سال 2023 بود. همچنان باید منتظر ماند و دید که طراحان و تولیدکنندگان چه ایده‌ها و مدل‌هایی را روانۀ بازار خواهند کرد.

 

مطالب مرتبط : 

صندلی رستورانی

صندلی تالاری

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید