هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

راهنمای خرید مبلمان اداری (نکاتی برای خرید بهترین مبلمان اداری)

راهنمای خرید مبلمان اداری (نکاتی برای خرید بهترین مبلمان اداری)

نوید بهروزی اسفند 16، 1400 ۶ دقیقه مطالعه

خرید مبلمان اداری

کار، بخشی جدا نشدنی از زندگی ماست. محیطی که در آن کار می‌کنیم ارتباطی مستقیم با تجربۀ مطلوب کاری دارد. هر محیطی نیز با دکوراسیون، اثاث و نحوۀ چیدمان آن شناخته می‌شود. بنابراین، دکوراسیون و طراحی محیط کاری می‌تواند تا حد قابل توجهی باعث بهبود تجربیات ما در کار و محیط کار شود. فضاهای کاری متنوعی با دکوراسیون‌های متفاوت وجود دارند. افرادی که ساعات کاری خود را در دفاتر و ادارات می‌گذرانند، به خوبی از اهمیت مبلمان اداری آگاه هستند. کار کردن با رایانه و پشت میز می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. به خصوص که نشستن نادرست در درازمدت، آسیب‌های سختی به بدن خواهند رساند. از این رو، راهنمای خرید مبلمان اداری را آماده کرده‌ایم. راهنمای خرید مبل اداری کمک خواهد کرد تا علاوه بر دکوراسیون بهتر، سطح سلامتی بدنی را نیز ارتقاء دهید.

راهنمای خرید مبلمان اداری؛ نیاز، بودجه و کاربرد

نکات مهم و ضروری که برای انتخاب بهترین مبلمان اداری وجود دارند، شامل موارد متعددی هستند. با خواندن این مقاله خواهیم توانست انتخابی صحیح برای خرید مبل اداری داشته باشیم. در راهنمای خرید مبلمان اداری، دو فاکتور بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارند. بودجه و کاربرد مبلمان اداری این دو فاکتور مهم و با اهمیت هستند. کاربردی بودن و راحتی مبل اداری موردی است که بیشترین اهمیت را در انتخاب صحیح دارند. متریال مناسب و باکیفیت، سایز درست و در نظر گرفتن مکان مناسب برای آن‌ها، مواد مهم دیگری هستند. با این مقالهی همراه باشید تا از چرا و چگونگی بهترین مبلمان اداری آگاه شوید.

راهنمای خرید مبلمان اداری

 

قیمت مهم است اما همه چیز نیست!

خرید مبلمان اداری ممکن است به نظر فرآیندی دشوار و طولانی باشد. به خصوص اگر تنها نظرات یک شخص در میان نباشد. با این حال، بودجه‌ای که برای خرید بهترین مبلمان اداری تعیین کرده‌اید، سهم زیادی را در خرید شما خواهد داشت. اما باید این را بدانید که قیمت، همه چیز نیست. تصور اینکه قیمت بالاتر مساوی با کیفیت و کارایی بیشتر است، تصوری دور از واقعیت است. سهم برند و شرکت تولید کننده در این میان تا حد قابل توجهی بالاست. بسیاری از تولیدکنندگان هستند که محصولی مشابه و با همان کیفیت ارائه می‌دهند اما قیمتی مناسب‌تر دارند. همچنین که نکات زیادی در این خصوص وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

 بودجۀ خود را تعیین کنید

مسئلۀ اصلی در خرید مبلمان اداری، بحث بودجه است. مبلغی که خرج خرید مبلمان اداری می‌شود به نوعی سرمایه‌گذاری روی کار و سلامتی نیز به حساب می‌آید. مبلمان اداری شامل اقلام مختلفی است. صندلی، میز، کشو و اثاث دکوراسیون تنها بخش‌های اصلی هستند. عمده هزینه‌ای که برای خرید مبلمان اداری می‌کنید باید صرف خرید صندلی و میز شود. هر چه بتوانید میز و صندلی باکیفیت‌تر و استانداردتری تهیه کنید، کیفیت کار و راحتی خود را ارتقاء بخشیده‌اید. جدا از این لازم است که تعداد هر یک از اقلام را نیز تعیین کنید. از طرفی، گاهی اوقات بر سر یک دو راهی قرار خواهید گرفت. اینکه کیفیت را فدای زیبایی کنید یا مسئلۀ زیبایی را جدی بگیرید! وقتی همۀ این فاکتورها را کنار هم بگذارید، می‌توانید تصویر بهتری از انتخاب‌های پیش روی خود داشته باشید.

 ابتدا نیازهای اصلی را در نظر بگیرید 

راهنمای خرید مبل اداری به شما می‌گوید که ابتدا نیازهای اصلی را در نظر بگیرید. به این معنا که بیشترین بودجه خود را خرج وسایلی کنید که بیشترین نیاز را به آن‌ها دارید. اگر می‌خواهید از برندهای معروف و معتبر خرید کنید شاید لازم باشد که هزینۀ بیشتری را پرداخت کنید. اطلاع از اینکه نیازهای اصلی و ضروری شما چه مواردی هستند، کمک خواهد کرد تا در تعیین بودجۀ خود دقیق‌تر عمل کنید. مثلاً نیاز اصلی یک کارمند که با رایانه کار می‌کند، میز کامپیوتر کوچکی است که فضای کافی برای قطعات مختلف سیستم او را داشته باشد. در مقابل، کاری که همراه با پرونده‌های مختلف است، نیاز به میزی با سطح وسیع‌تر خواهد داشت.  حال با در نظر داشتن دو مورد فوق، راهنمای خرید مبلمان اداری را مرور خواهیم کرد. صندلی، میز، تجهیزات نور و برخی لوازم جانبی، ابزارهای اصلی در فهرست مبلمان اداری هستند. حال باید بدانیم که چه نکاتی را در خرید هر یک از این‌ها باید در نظر داشته باشیم.

خرید مبل اداری

راهنمای خرید مبل اداری؛ نکاتی دربارۀ صندلی

صندلی اداری یکی از مهم‌ترین وسایل در دفاتر کار و ادارات است. صندلی اداری باید راحت، ارگونومیک و مقرون به صرفه باشد. همچنین که باید با دکوراسیون و طراحی داخلی محل کار نیز مطابقت داشته باشد. در خرید صندلی اداری باید نکات مختلفی را در نظر داشت که به تفصیل هر یک را بررسی خواهیم کرد.

عوامل مؤثر بر قیمت صندلی اداری

لازم نیست همیشه برای خرید یک مبلمان اداری هزینۀ زیادی را بپردازید. گاهی اوقات تنها نام یک برند باعث افزایش چشمگیر قیمت صندلی خواهد شد. اما کافیست که مدتی را در وب‌سایت‌های فروش آنلاین یا فروشگاه‌های محصولات اداری بگذرانید. مدل‌های مختلفی از صندلی‌های اداری را خواهید یافت که تمام ویژگی‌های یک صندلی استاندارد و باکیفیت را دارند. برای خرید یک صندلی اداری با قیمت مناسب به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • جنس رویۀ نشیمن و پشتی آن باید مانع از تعریق بدن شود.
  • چرخ صندلی نباید به کف پوش‌ها آسیب برساند و باید به خوبی روی زمین حرکت کند.
  • لازم است که صندلی اداری قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویۀ پشتی صندلی را داشته باشد.
  • در زمان خرید صندلی اداری حتماً به گارانتی و ضمانت کالا توجه داشته باشید.

انواع مدل‌های صندلی اداری

صندلی‌های اداری با توجه به کاربری که دارند، در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند. در خرید صندلی اداری لازم است که نوع کاربری آن را مشخص کنید. گاهی حتی یک صندلی با قیمت مناسب و همۀ ویژگی‌های فوق نمی‌تواند برطرف کنندۀ نیازهای یک کارمند باشد. در کل، صندلی‌های اداری به مدل‌های زیر تقسیم بندی می‌شوند:
صندلی اداری برای میزهای ایستاده: این صندلی‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع بیشتر از صندلی‌های معمولی دارند. البته برخی از این صندلی‌ها ممکن است راحتی چندانی نداشته باشند اما گاهی اوقات بسیار مفید خواهند بود. صندلی اداری استاندارد: یک صندلی اداری استاندارد، کاملاً ارگونومیک بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع، پشتی و دستۀ آن‌ها وجود دارد. در خرید صندلی اداری استاندارد، راحتی ستون فقرات، شانه‌ها و گردن را بررسی کنید.

 

راهنمای خرید میز اداری

میز اداری یکی دیگر از ابزارهای مهم و ضروری برای محل کار است. میزها نیز نمونه‌ها و مدل‌های مختلفی دارند. اندازه، مواد اولیه، امکانات تنظیم، لوازم جانبی، کاربری و چندین مورد دیگر، میزهای اداری را از هم متفاوت کرده است. آنچه بیش از هر چیز دیگر در قیمت میز اداری تأثیرگذار است، جنس میزهاست. میز چوبی، میز شیشه‌ای و میز فلزی از رایج‌ترین میزهای اداری برای محل کار هستند. گاهی اوقات از میز پلاستیکی هم ممکن است استفاده شود.

مواد اولیۀ استفاده شده در ساخت میز

میز چوبی را می‌توان محبوب‌ترین نوع میزها دانست. این میزها نه تنها شیک و با دوام هستند، بلکه حس بهتری را نیز هنگام کار القاء می‌کنند. میز شیشه‌ای نیز می‌تواند ظاهری مدرن و جذاب به محیط کار ببخشد. اما باید این نکته را در نظر داشت که میز شیشه‌ای ممکن است هزینۀ خرید را مقداری بالاتر ببرد. اگر از شیشۀ مقاوم به ضربه در میز استفاده نشده باشد، همواره احتمال شکستگی آن وجود خواهد داشت. میز فلزی نیز آخرین گزینه‌ای است که می‌تواند به عنوان یک میز با دوام بسیار بالا در محل کار قرار بگیرد. هرچند که ظاهر میز فلزی به اندازۀ میز چوبی و شیشه‌ای شکیل نیست. در هنگام خرید میز، اولین معیاری که باید به آن توجه کنید، جنس میز است. بنا به کاربری میز باید موردی را انتخاب کنید که مقاومت لازم و زیبایی مورد نظر را داشته باشد.

ابعاد میز را هنگام خرید در نظر بگیرید

ابعاد میز، معیار بعدی در خرید میز اداری است. فضایی که در محیط کار در اختیار دارید را در نظر داشته باشید. میز اداری، ابزاری است که بیشترین فضا را اشغال می‌کند. به همین دلیل لازم است که تناسب میز و فضای کار در نظر داشته باشید. اگر فضای زیادی در محل کار ندارید، از میزهایی استفاده کنید که چندکاره هستند یا قابلیت تبدیل شدن دارند. میزهای کم عرض و دارای طبقات مختلف می‌تواند کارایی آن‌ها را افزایش دهند. همچنین که میز اداری خوب باید فضای کافی برای جابجایی پاها را نیز در بر داشته باشد. میزهایی که مجهز به کشو و طبقات هستند می‌توانند گزینه‌های مناسب‌تری باشند. وسایلی که روی سطح میز قرار می‌گیرند را نیز در نظر داشته باشد. سطح میز باید با توجه به ابزارهایی که روی میز قرار می‌گیرند انتخاب شود. کاربری میز را تعیین کنید
اینکه قرار است چه استفاده‌ای از میز شود، عامل تعیین کنندۀ دیگری است. میز کامپیوتر، میز کنفرانس، میز اتاق بایگانی و میز مدیریت، نمونه‌های مختلفی از میزهای اداری هستند. هر یک از این میزها با توجه به کاربری خود، مجهز به امکانات مختلفی هستند. مثلاً میز کامپیوتر دارای صفحه‌ای برای قرارگیری کیبورد و جایگاهی برای کیس رایانه است. یا میز اتاق بایگانی لازم است که مجهز به کشو و صفحۀ رویی بزرگی باشد. میز کنفرانس هم معمولاً میزی ساده و وسیع است که بنا به فضای اتاق ممکن است به شکل گرد یا مستطیلی باشد. وقتی کاربری میز را تعیین کرده و ابعاد مناسب آن را بدانید، خواهید توانست بهترین انتخاب را از خرید میز داشته باشید.

انواع مبل اداری

چند نکته در مورد دکوراسیون و مبلمان اداری

برای خرید مبلمان اداری نباید تنها به کاربری آن‌ها توجه کنید. بلکه مسئله دکوراسیون محل کار نیز حائز اهمیت زیادی است. نکات زیادی در مورد خرید مبلمان اداری وجود دارد. تجهیز کردن محل کار با توجه به نکاتی که در ادامه می‌گوییم می‌تواند نتیجۀ بهتری را در پی داشته باشد. استفاده از میز گرد می‌تواند فضای بهینه‌تری را در محیط کار ایجاد کند. میز کار لازم است که مجهز به امکاناتی برای قرارگیری ابزارهای کار (کامپیوتر، لوازم تحریر و سایر موراد) باشد.
هنگام خرید مبلمان اداری، اندازۀ درهای ورودی را در نظر داشته باشید و از رد شدن وسایل از در اطمینان حاصل کنید. سبک محل کار را تعیین کنید و سپس اقدام به خرید وسایل کنید. اگر می‌خواهید محل کار را به سبک مدرن دکور کنید، بهتر است از همان ابتدا تصویری کلی از همۀ وسایل را در ذهن خود داشته باشید. همچنین می‌توانید یک تصویر سه بعدی از محل کار تهیه کنید.
استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در محل کار می‌تواند باعث افزایش حس همکاری، زیباتر شدن محیط و بهینه شدن نورپردازی محیط کار شود. بهتر است بخشی از محل کار را به کتابخانه و قفسه‌ها اختصاص دهید. همچنین یک فایل ذخیره سازی اسناد و مدارک که مجهز به قفل ایمنی هستند را نیز در محیط کار داشته باشید.
میز اداری، فایل‌ها، کشوها و صندلی‌ها را همسان سازی کنید. این اتفاق باعث ایجاد هماهنگی در محیط کاری می‌شود و ماهیت خاصی به خود می‌گیرد. زیبایی شناسی، نورپردازی و هارمونی محیط کار در نظر گرفتن مسئلۀ زیبایی شناسی در محیط کار حائز اهمیت زیادی است. طراحی شرکت و محیط کار با در نظر گرفتن استانداردهای زیبایی شناسانه باعث افزایش بهره‌وری در محیط کار می‌شود. همچنین استفاده از رنگ‌های مناسب، استرس کارمندان را نیز کاهش داده و سطح تمرکز را افزایش خواهد داد. یکی از کارهایی که می‌توان برای بهبود این روند صورت داد، استفاده از رنگ‌های هویت برند در محیط کار است. مثلاً اگر لوگوی شرکت شما دارای رنگ‌های سبز و زرد است، خوب است که فضای کار را نیز به همین رنگ‌ها دکور کنید. این مسئله باعث بازتاب هویت شرکت، فرهنگ و برند شما خواهد شد.
نورپردازی در محیط کار نیز نکتۀ مهمی است. در بسیاری از موارد استفاده از نورپردازی سقفی کافی نیست. به همین دلیل شاید خوب باشد که از چراغ‌های مطالعه روی میز کار استفاده شود. برای خرید روشنایی مناسب لازم است بدانید که چه مقدار نور و با چه رنگی برای کار مفید خواهد بود.

در حالت کلی، ابعاد اتاق ارتباطی مستقیم با میزان روشنایی خواهد داشت. به این شکل که هرچه اتاق کار بزرگ‌تر باشد، قدرت و توان لامپ نیز باید بالاتر باشد. نور کم و نامناسب یا نور بیش از حد، هر دو باعث عدم تمرکز و کاهش کارایی در هنگام کار خواهند شد. در بیشتر چراغ‌های مطالعه از لامپ‌های (LED) استفاده شده است. این لامپ‌ها علاوه بر دوام بالا، جنبۀ اقتصادی نیز دارند. به عنوان یک قاعدۀ کلی، هرچه نور به سمت طیف رنگی گرم‌تر پیش برود، اثر بهتری بر بینایی خواهد داشت. ممنون که با مجله ماندگار همراه بودید.

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید