هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

انواع مدل صندلی اپنی و نکاتی برای خرید یک صندلی اپنی مناسب + تصاویر

انواع مدل صندلی اپنی و نکاتی برای خرید یک صندلی اپنی مناسب + تصاویر

نوید بهروزی اسفند 16، 1400 ۶ دقیقه مطالعه

انواع مدل صندلی اپنی

در گذشته آشپزخانه‌ها محیطی کاملاً پوشیده و به دور از دید بودند. با گذشت زمان و کوچک‌تر شدن خانه‌ها، مدرن شدن تجهیزات آشپزخانه و تأثیری که زیبایی این تجهیزات روی دکوراسیون خانه‌ها دارند؛ آشپزخانه‌ها اپن شدند. این روزها اپن‌ها علاوه بر زیبا تر کردن منازل، نقش مهم‌ دیگری را هم بازی می‌کنند که آن هم میز آشپزخانه است. حتی در بعضی از خانه‌های کوچک که امکان داشتن میز ناهارخوری مجزا وجود ندارد، اپن آشپزخانه به عنوان میز نهارخوری اصلی منزل محسوب می‌شود اما این اپن‌های پرکاربرد نیاز به صندلی‌هایی خاص با ویژگی‌های خاص دارند. همراه ما باشید تا با ویژگی صندلی اپنی آشنا شوید. 

مطالعه بیشتر : طراحی صندلی‌های ناهارخوری رستورانی

ویژگی‌هایی که باید از صندلی اپنی آشپزخانه انتظار داشت

صندلی‌های اپن آشپزخانه با توجه به ارتفاع اپن آشپزخانه طراحی می‌شوند. این صندلی‌ها اصولاً از صندلی‌های عادی بلند‌تر هستند. بعضی از آن‌ها به نحوی طراحی می‌شوند که ارتفاع آن‌ها قابل تنظیم است و به همین دلیل می‌توان از آن‌ها در جاهای دیگر منزل هم استفاده کرد. بعضی از این صندلی‌ها پشتی ندارند و بعضی پشتی کوتاهی دارند. بعضی از آن‌ها فانتزی هستند و بعضی کاملاً کلاسیک. انتخاب صندلی اپنی مناسب برای منزلتان در مرحله اول بستگی به سلیقه خودتان دارد. ولی با این وجود این جزییات را در نظر داشته باشید:
جنس صندلی اپنی روی دوام و زیبایی تأثیرگذار است برای انتخاب جنس صندلی که در آشپزخانه‌های اپن استفاده می‌شود، هم باید به بودجه و هم سبک دکوراسیون منزلتان توجه کنید. اصولاً صندلی‌هایی از جنس فلز از صندلی‌های چوبی ها ارزان‌تر هستند ولی مناسب دکوراسیون‌های کلاسیک نیستند. صندلی‌های چوبی راحت‌تر با سبک‌های دکوری مختلف هماهنگ می‌شوند و محیط را مجلل‌تر نشان می‌دهند.

صندلی اپنی

ارتفاع صندلی اپن روی سلامت و راحتی شما تأثیر می‌گذارد

اپن آشپزخانه معمولاً بلند‌تر از میز ناهارخوری طراحی می‌شوند و صندلی‌های معمولی برای آن‌ها کوتاه هستند. وقتی صندلی کوتاه باشد ناخودآگاه فاصله دست از بدن زیاد می‌شود به دست‌ها فشار می‌آید. از طرفی اگر ارتفاع صندلی زیاد باشد هنگام غذا خوردن لازم است روی میز خم شوید و این حالت فشار زیادی کمر وارد می‌کند. به همین دلیل ارتفاع صندلی باید با اپن آشپزخانه متناسب باشد. بهترین انتخاب در این موارد صندلی‌هایی هستند که ارتفاع آن‌ها قابل تنظیم است. صندلی‌های ارتفاع ثبات هم لازم است اندازه‌ای بین ۶۵ تا ۷۵ سانتی‌متر داشته باشند. معمولاً این صندلی‌ها جای پا دارند که هم به نشستن کمک می‌کند و هم مانع از معلق ماندن پاها به مدت طولانی می‌شود. 

مطالعه بیشتر : مقایسه مدل‌ها و قیمت‌های مختلف صندلی‌های رستورانی

به دوام و ماندگاری روکش صندلی اپن توجه کنید

صندلی اپنی آشپزخانه همیشه در معرض مایعات و چربی هستند برای همین دلیل سعی کنید در انتخاب روکش صندلی سراغ پارچه‌هایی بروید که به شستشو مقاوم هستند. البته بعضی از صندلی‌ها اصلاً روکش خاصی ندارند و کل صندلی از جنس بدنه آن است. هماهنگی صندلی با دکوراسیون خانه را فراموش نکنید. اگر کمی زرنگ باشید می‌توانید خودتان روکشی زیبا برای صندلی‌ها درست کنید.تکیه‌گاه صندلی اپنی امنیت نشستن را فراهم می‌کند

صندلی‌های اپنی بلند هستند. به همین دلیل بد نیست از انواعی استفاده کنید که تکیه‌گاه دارند. این تکیه‌گاه‌ها مانع از سقوط احتمالی از صندلی خواهند شد. فقط دقت داشته باشید که قرار نیست طولانی مدت روی این صندلی‌ها بنشینید. پس لازم نیست تکیه‌گاه بلندی داشته باشد. سعی کنید طرح تکیه‌گاه جوری باشد که فضای زیادی اشغال نکند و به تعادل صندلی هم دقت کنید. عدم تناسب بین بخش بالایی و پایینی باعث افزایش احتمال افتادن صندلی‌ها می‌شود.

انواع صندلی اپنی

این صندلی‌ها بخشی از دکور خانه هستند. پس تأثیر آن‌ها را در دکوراسیون خانه نادیده نگیرید. سعی کنید طرح و مدلی انتخاب کنید که با دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد. انواع مختلفی از این صندلی موجود است.

خرید صندلی اپنی

 

صندلی اپن ساده

این صندلی‌ها در عین سادگی زیبایی و جلوه خاصی دارد. انواع مختلف با پایه‌های بلند و کوتاه از این نوع صندلی وجود دارد. صندلی‌های ساده ممکن است از جنس فلز، پلاستیک، چوب و حصیر باشند. آن‌ها در ارتفاع‌های مختلف وجود دارند و بهتر است با توجه به اندازه کانتر آشپزخانه سایز مناسب آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای کانتر ۹۰ سانتی‌متری، صندلی با ارتفاع ۶۰ تا ۶۵ سانتی‌متری مناسب است و اگر ارتفاع کانتر ۱۰۵ سانتی‌متر باشد، ارتفاع نرمال صندلی باید ۷۵ سانتی‌متری شود. گاهی کانتر‌ها خیلی بلند هستند ارتفاع آن‌ها تا ۱۲۰ سانتی‌متر هم می‌رسد. در این موارد از صندلی‌هایی با اندازه ۸۵ تا ۹۰ سانتی‌متر استفاده می‌شود.

صندلی اپنی جک دار

در مورد صندلی‌های اپنی لازم است تا آن‌ها بلند باشند. وقتی صندلی‌ها جک دار باشند به راحتی صندلی بالا و پایین حرکت می‌کند و می‌توان آن‌ها را در اندازه‌های مختلف استفاده کرد. نشستن روی این نوع از صندلی‌ها هم بسیارآسان است.

صندلی اپنی چرخان

این صندلی کار را خیلی راحت تر می‌کند و نیازی نیست برای هر حرکتی روی صندلی آن را جا به جا دهید. علاوه بر این با وجود صندلی‌های چرخان صدمات کمتری به کف‌پوش آشپزخانه وارد می‌شود

صندلی اپنی بار

صندلی‌های بار معمولاً پشتی ندارند و برای نشستن به مدت کوتاه مناسب هستند. این صندلی‌های فضای کمی اشغال می‌کنند و به راحتی می توانید آن‌ها را در زیر لبه کانتر یا کنار آن جا دهید.

 

کدام مدل از صندلی اپنی مناسب آشپزخانه شما است؟

برای دیزاین‌های مدرن و اسپرت که میزهای ساده چوبی و فلزی دارند صندلی‌های ساده چوبی فلزی بهترین انتخاب هستند. صندلی‌های استیل یا انواعی که استیل و چرم با هم هستند، برای سبک خانه‌های مدرن مناسب است. حتی اگر مبلمان چرم دارید می‌توانید برای نشیمنگاه صندلی از همان جنس چرم استفاده کنید تا دکوراسیونی شیک داشته باشید. اگر به دنبال سبک‌های فانتزی هستید صندلی‌های بدون پشتی را انتخاب کنید. این نوع صندلی‌ها برای فضاهای کوچک و مینیمال هم مناسب هستند. صندلی اپنی سیلور و براق هم بیشتر مناسب فضاهای مدرن هستند و انواع چوبی برای فضای کلاسیک مناسب هستند. اگر سبک منزلتان کلاسیک است بهتر است سراغ صندلی‌های اپنی بروید که هم مدل با مبلمان کلاسیک منزلتان باشد. این صندلی‌ها می‌توانند از جنس چوب یا ترکیبی از چوب و پارچه باشند. اگر تنها چوب مد نظر باشد به راحتی قابل تطبیق با هر مدل دکوراسیونی است. در دفاتر کاری و تجاری صندلی‌های پایه بلند چرمی و فلزی پر کاربرد هستند. این سبک از صندلی‌ها هم مناسب محیط هستند و هم در بیشتر مدل‌های فلزی، صندلی  جک دار و گردان است و مناسب محیط کاری است.

صندلی‌های پشت دار رسمی‌تر هستند و افراد هنگام نشستن روی آن‌ها احساس امنیت و راحتی بیشتری دارند. اتفاقا صندلی اپنی یکتا که دارای پشتی هم هست، یکی از محصولات پرفروش مبلمان ماندگار است. پیشنهاد می کنیم نیم نگاهی به آن بیاندازید.

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید