هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

راهنمای خرید صندلی تالاری 1402 - 1403

راهنمای خرید صندلی تالاری 1402 - 1403

نوید بهروزی آذر 25، 1400 ۶ دقیقه مطالعه

میز و صندلی تالار پذیرایی

صندلی تالاری علاوه بر راحتی در حین غذا خوردن یا لذت بردن از جشن، اثرات زیادی بر دکوراسیون تالار دارد. در انتخاب صندلی برای تالار لازم است به نکات متعددی توجه داشت. این نکات در راهنمای خرید صندلی تالاری که در حال مطالعۀ آن هستید ذکر شده‌اند. در ادامه با مروری بر این نکات خواهیم دید که بهترین انتخاب برای صندلی رستوران و تالار چه صندلی‌هایی هستند. بیشترین فضای یک تالار را میز و صندلی اشغال می‌کند. بنابراین طراحی داخلی و دکوراسیون تالار، ارتباط مستقیم با جذب مشتریان جدید و حفظ قدیمی‌ها دارد. خدماتی که در تالارها ارائه می‌شوند، از نوع مهمان داری و پذیرایی از آنان هستند. در پذیرایی از مهمانان و حفظ آسایش آنان، هیچ چیز به اندازۀ صندلی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.

راهنمای خرید صندلی تالاری؛ بهترین انتخاب!

اینکه بهترین انتخاب برای یک رستوران یا تالار چیست بستگی به عوامل متعددی دارد. هر تالار دارای ویژگی‌ها خاص خودش است. ابعاد، نحوۀ سرو غذا، نوع پذیرایی، چیدمان و ده‌ها مورد دیگر، بر جنبه‌های مختلف یک تالار اثر دارند. هرچند که تعیین بهترین انتخاب برای یک تالار مستلزم در نظر گرفتن عوامل زیادی است اما می‌توانیم آن‌ها را در چندین مورد خلاصه کنیم. پاسخ به سؤالات زیر می‌تواند روشن کنندۀ مسیر رسیدن به انتخاب بهترین صندلی برای تالار باشد.

صندلی تالار

ابعاد فضای تالار چقدر است؟

هر تالار، ظرفیت مشخصی دارد. مهم‌ترین عامل مؤثر در تعیین ظرفیت تالار، ابعاد سالن است. از این رو، تعداد مشخص و استانداردی از صندلی‌ها را می‌توان در یک تالار چید. حال لازم است که تعداد دقیق و میز صندلی‌های تالاری لازم برای پر کردن ظرفیت سالن را به دست آورد. به طور استاندارد، فضای محدود و مناسب برای هر میز و صندلی چیزی بین یک تا دو متر مربع است.تعداد زیاد میز و صندلی و ازدحام زیاد باعث ایجاد اختلال در روند ارائۀ خدمات به مشتریان خواهد شد. این مسئله نیز به طور مستقیم روی کاهش رضایت مشتری می‌شود. به تبع آن نیز افت در فروش و درآمد اتفاق می‌افتد. باید در نظر داشت که هر صندلی باید ابعادی حدود نیم متر با میز فاصله داشته باشد. همچنین به همین اندازه فضای خالی در پشت صندلی باشد. 

سبک و سیاق صندلی تالاری چگونه است؟

بعد از ابعاد فضای تالار و رستوران باید سبک آن را در نظر گرفت. اینکه طراحی دکوراسیون تالار به شکل سنتی یا مدرن است، تعیین کنندۀ نوع صندلی‌ تالار خواهد بود. صندلی مدرن، کلاسیک و معاصر به عنوان سه دستۀ مختلف صندلی‌ها شناخته می‌شوند. صندلی‌های مدرن معمولاً صاف و بدون انحنا هستند. بیشتر صندلی‌های مدرن از پایه‌هایی از جنس فلز، فایبر گلاس و رزین ساخته می‌شوند. البته صندلی‌های چوبی نیز می‌توانند با طراحی مدرن و بسیار چشمگیر باشند. طراحی به سبک معاصر نیز شباهت زیاد به صندلی‌های مدرن دارد. البته این سبک از صندلی‌ها دائماً در حال تغییر شکل و ارتقاء است. بنابراین نمی‌توان مدل خاصی را برای آن‌ها تعریف کرد.

صندلی‌های کلاسیک در طراحی تالار ایرانی، عموماً با آنچه که ما تحت عنوان «سنتی» می‌شناسیم شناخته می‌شوند. این صندلی‌ها معمولاً زرق و برق زیادی دارند و در طراحی آن‌ها از نقوش برجسته و کار روی چوب استفاده شده است. در این دسته‌بندی، صندلی‌ پلیمری نیز جایگاه خوبی پیدا کرده است. در رستوران‌های سنتی و با طراحی قدیمی در ایران، بیشتر از صندلی‌های سنتی و کلاسیک استفاده می‌شود. صندلی پلیمری نیز به دلیل مقرون به صرفه بودن، استحکام، راحتی در حمل و نقل و در عین حال زیبایی، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

صندلی تالاری و رستورانی

آیا مؤلفه‌های صندلی تالاری را در نظر دارید؟

در راهنمای خرید صندلی تالاری باید مؤلفه‌های مختلفی را در نظر داشت. یک صندلی تالاری ابعاد و جنبه‌های متفاوتی دارد. پیش از هر چیز دیگر، برای خرید صندلی تالاری باید بودجۀ لازم را تعیین کرد. سپس با در نظر داشتن مؤلفه‌های مختلفی که یک صندلی دارد به بهترین انتخاب دست یافت. مؤلفه‌های یک صندلی تالاری عبارت‌اند از: ابعاد، مقاومت، جنس بدنه، رنگ، اندازۀ پشتی، بدون دسته یا دسته‌دار بودن و مواردی دیگر که در ادامه توضیح خواهیم داد.

ابعاد صندلی تالاری

ارتفاع یک صندلی تالاری باید با ارتفاع میز تناسب داشته باشد. استانداردهای متفاوتی برای ابعاد و اندازه‌های صندلی وجود دارد. اما حالت عمومی آن دارای ۴۰ سانتی‌متر عرض است. پشتی صندلی تالاری نیز باید دارای شیبی ملایم و بین ۵ تا ۱۰ درجه باشد. فاصله‌ای که نشیمن صندلی با سطح زمین دارد چیزی حدود ۵۰ سانتی‌متر است. در این صورت پاهای مشتری به راحتی به زمین خواهد رسید. در صندلی دسته‌دار، فاصلۀ بین دستۀ صندلی تا نشیمن معمولاً معادل با ۲۵ سانتی‌متر است. ارتفاع میز جلوی صندلی باید به گونه‌ای باشد که صندلی به سادگی زیر میز جای بگیرد.

استقامت صندلی تالاری

یک صندلی تالاری باید مقاومت زیادی داشته باشد. مقاومت در استفاده از صندلی تالاری باعث افزایش سرعت فرسایش آن‌ها می‌شود. بنابراین لازم است که در ساخت صندلی از مواد اولیۀ مرغوب و بادوام استفاده شود. در عین مقاومت و استحکام لازم است که صندلی از زیبایی ظاهری خوبی نیز برخوردار باشد. در طراحی صندلی تالاری معمولاً از صفحات چوبی در زیر نشیمن استفاده می‌شود. اما این صفحات باعث افزایش وزن صندلی نیز می‌شوند. به همین دلیل استفاده از صندلی‌هایی با مواد اولیۀ مرغوب و سبک می‌تواند تأثیر زیادی در روند حمل و نقل و استفاده از آن‌ها داشته باشد.

رنگ صندلی تالاری

رنگ صندلی با در نظر داشتن دکوراسیون و رنگ آمیزی رستوران و تالار انتخاب می‌شود. رنگ‌ها تأثیری چشمگیر در جلب توجه، تحریک اشتها و تجربۀ مشتریان دارد. شاید انتخاب رنگ مناسب برای صندلی کاری سخت و چالش برانگیز به نظر آید. اما اگر بتوانید به تصمیم درستی برسید، تأثیرات آن را در کسب و کارتان خواهید دید. معمولاً در فست فودها از رنگ‌های گرم و شاد استفاده می‌شود. به همین دلیل، فست فودهایی که به رنگ قرمز، زرد و نارنجی هستند زیاد دیده می‌شوند. علت این مسئله نیز تحریک اشتهایی است که با این رنگ‌ها در انسان اتفاق می‌افتد.
در رستوران‌ها و حتی فست فودهایی که ظاهر کلاسیک و لوکس‌تری دارند، بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. رنگ‌هایی از جمله سیاه، طوسی و قهوه‌ای به عنوان رنگ‌هایی از این دست شناخته می‌شوند. در این دسته از رنگ‌ها، امکان هماهنگ کردن با سبک و سیاق‌های دیگر راحت‌تر بوده و با محدودیت کمتری روبروست. همچنین که رنگ‌های خنثی و تیره، کمتر در معرض کثیفی و آلودگی قرار می‌گیرند. بنابراین تمیز کردن و نگهداری از آن‌ها نیز ساده‌تر است. به همین دلیل بهتر است که برای جلوگیری از شیوع آلودگی، کمتر از این رنگ‌ها استفاده شود.

خرید صندلی تالاری

جنس صندلی تالاری

جنس صندلی تالاری حائز اهمیت زیادی است. به دلیل استفادۀ مداوم از این صندلی‌ها، لازم است که از مواد اولیه با دوام استفاده شود. این صندلی ها علاوه بر استحکام زیاد باید قابلیت تمیز شدن راحت نیز داشته باشند. چوب از مواد اولیه‌ای است که بیشتر در صندلی‌های تالاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. صندلی چوبی نیاز به مراقبت داشته و مناسب مناطق مرطوب نیستند. همچنین که این صندلی‌ها معمولاً دارای روکش پارچه‌ای هستند. رستوران‌های لوکس، عموماً از صندلی‌های چوبی و کلاسیک با روکش چرم با پارچه استفاده می‌کنند.پلاستیک از مواد اولیه‌ای است که در بسیاری از صندلی‌های رستورانی به کار می‌رود. استفاده از پلاستیک در ساخت صندلی رستورانی باعث افزایش عمر این صندلی‌ها می‌شود. همچنین که پلاستیک در برابر رطوبت، نور و دیگر عوامل فرسایشی، مقاومت زیادی دارد. تمیز کردن صندلی پلاستیکی نیز بسیار آسان است.علاوه بر این‌ها، بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از دیگر صندلی‌هاست. در ساخت صندلی تالاری ممکن است از فلزات نیز استفاده شود. هرچند که فلز معمولاً در ترکیب با دیگر متریال‌ها به کار گرفته می‌شود. این صندلی‌ها دوام بسیار بالایی داشته و نیاز به مراقبت خاصی نیز ندارند. کافه‌ها و رستوران‌هایی که به سبک مینیمال دکور شده‌اند، گزینه‌های خوبی برای صندلی‌های فلزی هستند.

دسته و پشتی صندلی تالاری

تصمیم به اینکه از صندلی دسته دار یا بدون دسته استفاده کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. صندلی‌های بدون دسته جمع و جورتر هستند. این صندلی‌ها امکان جمع شدن روی هم دارند. اگر فضای رستوران شما کم است بهتر است از این صندلی‌ها استفاده کنید. بدین ترتیب، در ساعات پایان کار می‌توانید به راحتی صندلی‌ها را روی هم چیده و کف رستوران را نظافت کنید. در مقابل، صندلی‌های دسته دار راحتی بیشتری دارند. این صندلی‌ها مناسب تالارهای بزرگ است. صندلی دسته دار در عین راحت بودن، فضای بیشتری اشغال می‌کند. از طرف دیگر برای خرید این صندلی‌ها لازم است که فاصلۀ بین میز رستورانی و صندلی را نیز بیشتر کنید.پشتی صندلی می‌تواند در ارتفاعات مختلف طراحی شده باشد. فاکتورها و معیارهای مختلفی برای پشتی صندلی وجود دارد. اما آنچه بیشتر حائز اهمیت است، زاویۀ آن است. پشتی صندلی تالاری باید به گونه‌ای باشد که کمر را کاملاً حمایت کرده و آرامش و راحتی کاملی را القاء کند. صندلی‌هایی که پشتی بلند دارند، زیبایی بیشتری به رستوران می‌بخشند و راحت‌تر هستند. اما این صندلی‌ها در رستوران‌هایی با سقف کوتاه مناسب نیست. بهتر است در رستورانی با سقف کوتاه، از صندلی با پشتی کوتاه استفاده شود. اما باید در نظر داشت که این صندلی‌ها برای نشستن‌های طولانی مدت مناسب نیستند.

بودجه‌تان برای خرید صندلی تالاری چقدر است؟

بودجه‌تان برای خرید صندلی تالاری را تعیین کنید. سپس می‌توانید با در نظر داشتن نکات فوق، بهترین نوع صندلی را با توجه به بودجه‌تان انتخاب کنید. مدل‌های بی‌شماری از صندلی تالاری وجود دارد که متناسب با نیازتان خواهند بود. نکتۀ مهم این است که در ابتدا، هزینۀ زیادی را متقبل نشوید. از آنجا که صندلی، یکی از مهم‌ترین وسایلی است که در رستوران و تالار باید وجود داشته باشد، دقت نظر زیاد در این زمینه حائز اهمیت است. در برخی موارد بهتر است که صندلی تمام چوبی را انتخاب نکنید. صندلی‌هایی با جنس ترکیبی، مقرون به صرفه‌تر و گاهی زیباتر و محکم‌تر نیز هستند. حتی شاید به این نتیجه برسید که به جای خرید صندلی نو و بی‌کیفیت، اقدام به خرید صندلی دست دوم و باکیفیت بالاتری کنید. همچنین که خرید صندلی بی کیفیت و بدون توجه به نکات فوق، در دراز مدت می‌تواند گران‌تر از آنچه هست تمام شود.
وضعیت نگهداری صندلی را بسنجید
اگر رستوران، فست فود یا تالار متوسطی دارید، بهتر است از همین صندلی‌ها استفاده کنید. به خصوص که خرید این جنس از صندلی‌ها، هزینۀ کمتری را نیز در بر دارند. علاوه بر این، صندلی‌های پلاستیکی و فلزی نیز طراحی‌های جالب و زیبایی نیز می‌توانند داشته باشند. تنها کافی است که رنگ، مدل و استاندارد مناسب با رستوران خود را پیدا کنید.
در طرف دیگر، تالارهای لوکس‌تر قرار دارند. بهترین صندلی برای این تالارها، صندلی‌های کلاسیک و چوبی هستند. البته که تالارهای لوکس مدرن، قابلیت استفاده از صندلی‌های فلزی را نیز دارند. صندلی‌های چوبی ظاهری شکیل‌تر دارند. اما این صندلی‌ها طبعاً قیمت بیشتری نیز دارند. وضعیت نگهداری صندلی‌های چوبی شامل بررسی دوره‌ای صندلی‌ها به منظور اطمینان از عدم آسیب دیدگی در آن‌هاست.در صورتی که صندلی دچار شکستگی شده باشد، باید به سرعت آن را تعمیر کرد. از طرفی، تمیز کردن صندلی‌های تالاری نیز باید به صورت مستمر صورت گیرد. در غیر این صورت، بافت چربی و آلودگی متراکم شده و ظاهری زشت و زننده به آن خواهد داد. البته این صندلی‌ها قیمت بالاتری نیز دارند. اما گزینه‌هایی وجود دارند که می‌توانند جایگزین صندلی‌های چوبی و کلاسیک شوند. چیزی که تحت عنوان صندلی پلیمری می‌شناسیم.

صندلی پلیمری؛ انتخابی خوب برای رستوران و تالار

صندلی پلیمری ، انتخابی عالی است. این صندلی‌ها همۀ ویژگی‌هایی که یک صندلی رستوران باید داشته باشد را دارد. محصولات پلیمری ماندگار از مقاومت زیادی برخوردار است. با این وجود، وزن آن سبک‌تر از چوب بوده و احتمال آسیب دیدن و آتش سوزی آن نیز کمتر است. ویژگی خوب صندلی پلیمری، امکان باز و بسته کردن آن‌ است. در رستوران و تالارها لازم است که صندلی‌ها به مقاصد مختلف، دائماً جابجا شوند. از این رو، سبک بودن آن‌ها می‌تواند قابل توجه باشد. صندلی پلیمری مدل‌ها، رنگ‌ها و ابعاد متفاوت و مختلفی دارد. بهتر است این صندلی‌ها را به عنوان یکی از انتخاب‌های اصلی خود برای رستوران یا تالار قرار دهید.

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید