هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

تجهیزات تالاری چیست و شامل چه مواردی است؟

تجهیزات تالاری چیست و شامل چه مواردی است؟

نوید بهروزی اسفند 17، 1400 ۶ دقیقه مطالعه

تجهیزات تالاری چیست؟

امکانات و تجهیزات تالاری مناسب همیشه می‌تواند رضایت مشتریان را جلب کند. ظاهر همیشه حرف اول را می زند، به خصوص در فضاهایی همچون رستوران ها و تالارها، اگر تجربه بصری خوبی از دکوراسیون در ذهن افراد باقی بگذارید، برنده بازی خواهید بود. در این مقاله مهمترین تجهیزات تالاری که در تجربه مشتریان تالارها و باغ تالارها تاثیرگذارند را معرفی می کنیم و پیشنهادهایی هم مطرح می کنیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

تنوع، زیبایی و کیفیت تجهیزات می‌تواند محبوبیت آن تالار را رقم بزند. زوج‌های جوان با توجه به این نکات محل برگزاری جشن خود را تعیین می‌کنند. حتی رستوران‌هایی که فضای دلنشین، صندلی‌های تالاری و میزهای ناهارخوری زیبا و راحت فراهم می‌کنند، مشتریان بیشتری دارند؛ بنابراین شناخت تجهیزات تالاری لازم است.

مهمترین تجهیزات تالاری: میز مهمان

یکی از مهم‌ترین تجهیزات تالار و رستوران برای پذیرایی میز تالار است. در واقع پذیرایی با دقت و احترام بیشتری انجام می‌شود. این میز می‌تواند در شکل‌ها، طرح و رنگ‌های مختلفی باشد. نمونۀ بارز آن میز گرد شیشه‌ای، میز چرمی و میز چوبی است. علاوه بر مواردی که گفتیم میز استیل هم زیبایی خاص خود را دارد. این نوع میز محکم و مقاوم بوده و در بسیاری از رستوران‌ها و تالارها استفاده می‌شود.

با توجه به اهمیت راحتی مهمان‌ها در مراسم موقع پذیرایی و صرف شام، ابعاد 140 در 140 سانتی‌متر برای میز انتخاب می‌شود. میزها با فاصله 1.30 متر از هم قرار می‌گیرند. علاوه بر این چینش میز و صندلی‌ها باید به گونه‌ای باشد که امکان افزایش و جابجایی آن‌ها وجود داشته باشد.

 

انواع میز تالار

•    میز پذیرایی: می‌تواند گرد، بیضی، مستطیلی و چرخان گرد باشد. پایه‌های میز نیز می‌تواند متغیر اما از جنس چوب، فلز، MDF و فایبرگلاس باشد. جنس روکش آن هم اسفنج، فوم و یا مواد مقاوم دیگر است.
•    میزهای مناسب محیط بیرون: عموماً فلزی با رویۀ شیشه‌ای هستند
•    میز شام: بیشتر اوقات میزهای غذاخوری مستطیلی هستند که کنار هم قرار می‌گیرند.

تجهیزات تالاری

 

صندلی ها زیبایی را فریاد می زنند!

با توجه به اهمیت شکوه و زیبایی تالار و رستوران‌ها، تجهیزات تالار باید بدون نقص آماده شود. میز در کنار صندلی‌ تالاری کاربرد و زیبایی بهتری دارد؛ بنابراین برای هر تالار و رستوران تعداد خیلی زیادی صندلی خریداری و استفاده می‌شود. این صندلی‌ها بیشتر کلاسیک و فانتزی هستند. صندلی‌ها هم همچون میز مهمان از جنس، شکل و طرح و رنگ‌ها مختلف تولید می‌شوند.
البته مراسم هم در شکل و طرح این صندلی‌ها بی‌تأثیر نیست. تالارها برای برگزاری مراسم عروسی به صندلی مخصوص عروس و داماد نیاز دارند. این صندلی متمایز از سایر صندلی‌های تالار است.

استحکام صندلی‌ها نباید نادیده گرفته شود. نشستن طولانی مدت روی صندلی بعد از چند مراسم باعث فرسودگی آن می‌شود. پس هنگام تهیه تجهیزات تالار، لازم است علاوه بر زیبایی و شکیل بودن صندلی‌ها به راحتی و آرامش مهمانان هم توجه کرد. سعی می‌شود صندلی‌ها ارگونومیک و راحت باشند. در ضمن کف صندلی از MDF ساخته می‌شود تا مقاومت و استحکام خوبی داشته باشد.

مبلمان، برای جایگاه عروس و داماد در تالار

همان‌طور که اشاره کردیم، جایگاه عروس و داماد از مهمانان متمایز است. در ضمن زیبایی و مجلل بودنش آن را از سایر تجهیزات جدا می‌کند و یکی از مهمترین تجهیزات تالاری می باشد. علت این همه تمایز، میزان اهمیت آن برای عروس خانم و خانم‌های مهمان است. مبلمان جایگاه عروس و داماد معمولاً از نوع تاجدار و استیل است. شکل، جنس و طرح و رنگ این جایگاه بر محیط جایگاه و اطراف آن اثر می‌گذارد. در کنار آن‌ها، گل‌آرایی، نورپردازی و دیگر تزئینات دکوراسیون هم بسیار مهم است. در واقع اکسسوری‌ها، نورپردازی و شمع‌آرایی‌ها می‌تواند جلوۀ زیباتری به جایگاه عروس و فضای کلی تالار بدهد.

 

مبل تالاری

مبل تالار یکی از تجهیزات تالاری به حساب می‌آید. این نوع مبل در تالارهای سرپوشیده بیشتر استفاده می‌شود. زیبایی فضای تالار در نگاه اول به مبل تالاری بر می‌گردد. این مبل صندلی یک نفرۀ دارای نشیمنگاهی نرم است. روکش چرمی و پارچه‌ای برای آن استفاده می‌شود. گاهی این صندلی را همراه با دسته‌های کناری می‌سازند.
مرغوبیت و استحکام این مبل مانند سایر تجهیزات تالاری از اولویت بالایی برخوردار است. علت این اهمیت، تأخیر در تعمیر و نوسازی مبل تالاری است. در اولویت بعدی هم طرح مبلمان و پارچه یا چرم به کار رفته بسیار مهم است. انواع مبل تالاری نیز صندلی تاجدار، صندلی کلاسیک، صندلی کینگ و  است.

میز شام

برای هر مراسمی که مهمان‌ها به صرف شام دعوت می‌شوند، میز شام از اهمیت بسیاری برخوردار است. شام عروسی نمونۀ بارز از وعدۀ غذایی مهم در تالار است. این بخش از عروسی به خاطر تنوع غذا، چینش غذاهای سفارش شده و پذیرایی آبرومندانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

در آماده سازی میز شام توجه به نکات زیر ضروری است:
•    تزئین محوطۀ پیرامون میز شام. چراغ، شمع‌های زیبا و سایز تزئیناتی جلوۀ خاصی به میز شام می‌دهند. فضایی آرام و لذت‌بخش که برای مهمانان فراهم شده است، در افزایش رضایت از پذیرایی شام اثر مثبتی دارد.
•    سفره آرایی، استفاده از سالاد، دسرها و انواع غذا می‌تواند آرایش زیبا و مجللی به میز شام بدهد.
•    استفاده از رومیزی مناسب نکتۀ مهم دیگری است که نباید نادیده گرفت. رومیزی می‌تواند متناسب با ابعاد و شکل میز باشد.
•    دستمال سفره ابزار دیگری است که زیبایی و طرح آن می‌تواند نمای زیبایی به میز شام بدهد.
•    شاخۀ گل‌های زیبا که برای تزئین میز شام استفاده می‌شود، زینت‌بخش فضا خواهد شد.
•    شمعدانی و شمع‌ها برای تزئین و روشن کردن میز شام و محوطۀ اطراف آن بسیار کاربردی هستند.
علاوه بر نکات فوق استفاده از ست بشقاب، قاشق و چنگال و لیوان زیبا هم برای تجهیز کردن میز شام تالار ضروری است.

تجهیزات تالار و رستوران

ظروف پذیرایی

بخش دیگری از تجهیزات تالار ظروف پذیرایی است این ظروف برای پذیرایی میوه و نوشیدنی کاربرد دارد. سینی، سوفله خوری و اردور خوری علاوه بر بشقاب، کادر و چنگال در گروه تجهیزات تالاری به شمار می‌آیند. جنس این ظروف می‌تواند متغیر باشد اما بیشتر چینی، کاپ‌های فلزی و یا ملامین است.

گلدان‌های تالاری

برای ایجاد دکوراسیون داخلی زیبا در تالار در رستوران گل‌ها و گلدان‌های زیبا و شیک اثر چشمگیری دارند. این گلدان‌ها در ورودی رستوران و تالار، روی میز مهمان و جایگاه عروس و داماد استفاده می‌شوند. علاوه بر این روی سفره عقد، سکوی رقص و میز شام هم می‌توان از این گلدان‌ها استفاده کرد.
مس، روی، گالوانیزه و چدن در تهیۀ گلدان‌های تالاری استفاده می‌شوند. گلدان‌های فلزی نیز از استحکام بالایی برخوردارند. این گلدان‌ها که از تجهیزات تالاری به حساب می‌آیند با کمک تزئین فضا را بسیار مجلل خواهند کرد.

نتیجه‌گیری

برای آماده کردن تالار یا رستوران برای مراسم مختلف، باید از تجهیزات تالاری متنوع و با کیفیت استفاده کرد. علاوه بر این تجهیزات بکار رفته باید زیبا و مجلل باشند. برگزاری مراسم با امکاناتی از جمله میز، صندلی، میز شام، گلدان‌های تالاری، شمعدان‌ها و ظروف پذیرایی به خوبی صورت می‌گیرد. این فرصت برای شما عزیزان وجود دارد که از وب‌سایت مبلمان ماندگار دیدن کرده و برخی از تجهیزات تالاری مورد نظر خود را با بهترین کیفیت ممکن خریداری کنید.

تولید کننده صندلی تالاری

مبلمان ماندگار با چندین سال تجربه موفق در تولید تجهیزات تالاری بهترین وسایل جهت تجهیز تالار، از جمله میز و صندلی را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد.

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید