هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

انواع میز ناهارخوری – بررسی مدل های متنوع میزهای غذاخوری

انواع میز ناهارخوری – بررسی مدل های متنوع میزهای غذاخوری

نوید بهروزی اسفند 17، 1400 ۶ دقیقه مطالعه

انواع میز ناهارخوری

خرید میز ناهارخوری به مؤلفه های زیادی بستگی دارد و همین امر، سبب می شود انتخابی کاملاً فردی و مبتنی بر سبک زندگی، خانه و سلایق فردی باشد. با این حال ما در این یادداشت تلاش می کنیم راهنمایی هایی بر اساس شکل، جنس و استایل های موجود روز، برای شما گرد آوریم تا بتوانید انواع میز ناهارخوری را مرور کنید و مدل میز غذاخوری مناسب خانه خود را انتخاب کنید. تا پایان این مقاله با مجله ماندگار همراه باشید.

انواع میز ناهارخوری

شکل میز ناهارخوری

مشخصاً شکل انواع میز ناهارخوری، اولین چیزی است که برای خرید یک میز ناهارخوری جدید، باید در نظر بگیرید. جنس و استایل میز، در ردیف های بعدی تصمیم گیری و انتخاب مدل میز غذاخوری قرار دارد. شکل میز مؤلفه ای است که هم از فضا و متراژ خانه تأثیر می گیرد و هم بر آن تأثیر می گذارد.
قبل از هرچیز پیشنهاد می کنیم اگر خرید میز ناهارخوری را دارید خرید میز پلیمری را هم جز گزینه های خود داشته باشید.

میز نهارخوری مستطیل

میز ناهار خوری مستطیل، محبوب‌ترین شکل هندسی برای میز ناهارخوری است و به دلیل کاربردی بودن، بزرگترین دسته و گسترده ترین مدل میز ناهارخوری است.

میز نهارخوری مربع

مربع، ساده ترین طراحی میز غذاخوری است که چهار پایه آن به فاصله یکسان از یکدیگر قرار دارد و معمولاً مناسب برای چهار نفر و نیز فضاهای کوچک است. مدل میز غذاخوری به شکل مربع اگر با سطحی صیقلی و رنگ سفید همراه باشد بسیار مینیمالیستی می شود و در باز کردن فضا تأثیر زیادی دارد.

میز نهارخوری گرد

میز ناهارخوری گرد، از گزینه های مفید برای محیط های کوچک هستند و فضای کمتری اشغال می کنند. امکان جا به جایی نشیمن ها را وجود دارد و عموماً با به کارگیری لولا و یا موارد دیگر و صفحه ای که در زیر صفحه اصلی قرار می گیرد، می تواند به بیضی تغییر شکل یابد. البته میزهای مستطیل یا بیضی نیز به همین طریق می توانند تغییر شکل دهند.

میز ناهارخوری گرد

میز ناهار خوری بیضی

میزهای بیضی نیز از موارد محبوب هستند؛ چرا که در عین داشتن منحنی های زیبا، سطح طولانی تری دارند و از این رو فضای بیشتری برای غذا خوردن ما فراهم می کنند.

میز ناهار خوری با شکل آزاد

ایده طراحی این میزها این است که در هیچ تعریف مشخصی نگنجند. از این رو هر میزی که در اشکال استاندارد قرار نگیرد در این دسته جای میگیرد.

میز ناهارخوری بیضی

انواع پایه های میز ناهار خوری

میزهای ناهارخوری با هر شکلی که داشته باشند می توانند از انواع مختلفی پایه برای ایستادن استفاده کنند که ترکیبی از کارایی، زیبایی و آسایش و راحتی را به همراه داشته باشد.
میزهای ناهارخوری با چهار پایه جدا یا متصل به هم دو پایه سراسری یک تکه یا چفت شده از چندین عنصر، پایه های با پشتیبانی، پایه های ستونی شکل به ویژه در میزهای گرد، سه پایه، پایه های ضربدری و پایه های خرک شکل، از انواع میزهای در دسترس هستند.
همچنین از دیگر نکات مهم در انتخاب میز ناهارخوری، تنوع شکل صفحه میز است؛ مثلاً برخی از میزها در زیر صفحه خود، کشو یا قاب دارند. گرچه کشوها می توانند بسیار مفید باشند اما فضای کمتری را برای پا ها باقی می گذارند و گاهی وقت‌ها ممکن است با فضایی که اشغال می کند از راحتی ما در حین غذا خوردن بکاهد.

انواع میز ناهارخوری از نظر جنس ساخت و مواد اولیه

جنس ماده به کار رفته در میز به ویژه در صفحه میز، اهمیت شایانی دارد؛ زیرا مهم ترین جایی است که شما در حین غذا خوردن با آن سر و کار دارید. برخی از میزها تنها از یک ماده ساخته می شوند و در برخی دیگر، صفحه میز از یک جنس است و قاب و پایه ها از جنس دیگر. در این یادداشت تمرکز ما بر روی جنس صفحه انواع میز ناهارخوری قرار دارد.

میز ناهار خوری چوبی

میزهای چوبی از محبوب ترین گزینه ها، برای خرید یک میز ناهارخوری جدید است؛ زیرا هم زیبا و هم با دوام هستند. هم در طرح های کلاسیک حضور دارند و هم مدرن. میزهای چوبی، گسترده ترین طیف در میان انواع میز ناهارخوری از گذشته تا کنون، هستند.

میز ناهار خوری شیشه ای

صفحه های شیشه ای، حسی از ظرافت را به محیط انتقال می دهند. از طرفی فضای بصری را بازتر و روشن تر می کنند و سطحی روشن و مدرن را به نمایش می گذارند. البته در نظر داشته باشید که استفاده از شیشه شکنندگی را نیز به همراه دارد.

میز ناهارخوری پلیمری

میز پلیمری یکی دیگر از انواع میزهای ناهارخوری محسوب می شوند. میزهای پلیمری نسبت به همه انواع جنس های ساخت میز باکیفیت ترین و ماندگارترین است. این میزها کاملا قابل شستشو هستند و در مقابل ضربات و فرسایش کاملا مقاوم هستند. ما نیز در ماندگار در زمینه تولید انواع میز و صندلی پلیمری فعالیت می کنیم و بهترین محصولات را با طراحی و کیفیت منحصر به فرد در اختیار شما مشتریان عزیز قرار داده ایم.

میز ناهار خوری لمینت

انواع میز ناهارخوری که صفحه لمینت دارند، در واقع بر اساس ساختار چندلایه ساخته شده اند. چندلایه بودن سطح میز، باعث می شود علاوه بر ایجاد تنوع و زیبایی، مقاومت بالایی در برابر فرسایش داشته باشد. این میزها گزینه مقرون به صرفه ای هستند و در عین حال می توانند ظاهر لوکس میزهای گران قیمت را به نمایش بگذارند.

میز ناهار خوری فلزی

صفحه های فلزی مدرن و لبه دار و بسیار مقاوم و سخت هستند. لک نمی شوند و در هنگام لمس، احساس خنکی می دهند. این میزها برای شرکت ها و فضاهای صنعتی بسیار مناسب اند.

میز ناهار خوری سنگ مرمر

سنگ مرمر عموماً برای پیشخوان آشپزخانه استفاده می شود اما در انواع میز ناهارخوری مجلل نیز از سنگ مرمر به عنوان صفحه می توان استفاده کرد. صفحه های سنگ مرمر، بسیار به روز، شیک و لاکچری هستند. لمسشان احساس خنکی می دهد و تمیز کردن آن‌ها بسیار آسان است. البته این میزها بسیار گران قیمت هم هستند.

کاشی

یکی از مدرن ترین انواع میز ناهارخوری، آن‌هایی است که در ساخت صفحه شان از کاشی استفاده شده است. کاشی چه کل سطح را پوشش دهد و چه در میان صفحه ای از جنس دیگر در محل های خاص جای گذاری شود (عموماً میان چوب)، میز ناهارخوری جدید خانه شما را منحصر به فرد می سازد.

میز ناهرخوری شیک

مدل میز غذاخوری از نظر استایل یا سبک میز

عنصر نهایی مورد توجه در انتخاب مدل میز ناهارخوری، استایل است. درواقع این مؤلفه چیزی است که به واسطه آن، زبان بصری اثاثیه منزلتان را انتخاب می کنید.

سنتی

سبک سنتی حتی در عصر حاضر، همچنان رایج ترین سبک مدل میز غذاخوری است که در هنگام خرید، پیدا خواهید کرد. این سبک با چوب های تراش خورده به شکلی ظریف، پر جزئیات و تناسبی فاخر، بی زمان و قدرتمند است و همواره می توان از آن در مبلمان منزل بهره برد.

مدرن

استایل مدرن که در قرن بیستم شروع به شکوفایی کرد، ترکیبی برازنده و مطبوع از کارایی و زیبایی شناسی را تداعی می کند. سبکی با خطوط روشن، صاف و واضح و زاویه های تیز که سطوح را قاب می گیرد. انواع میز ناهارخوری مدرن، عنصر خودنمایی سبکی را به خانه می آورند.

روستایی

در سبک روستایی از چوب های رنگ نشده و در شکل هایی که بیشتر طبیعی است یا با دست کنده کاری شده، استفاده می شود تا احساس سادگی و برگشت به طبیعت را در ما برانگیزاند. این مدل میز ناهارخوری در کلبه ها و خانه های روستایی طرفدار بیشتری دارد.

صنعتی

سبک صنعتی برای انتقال و تداعی احساس ابزار آلات و ماشین آلات کارخانه ای به کار گرفته می شود. در این استایل از فلز برهنه و شکل های قوی و گستاخ چوب استفاده می گردد و این میزها ظاهری هدفمند و کاربردی دارند.

شیکر

میزهای ناهارخوری در سبک شیکر با تمرکز مستقیم بر سادگی و کاربرد و به دور از هر گونه تزئینات غیر ضروری، تعریف و شناخته می شوند. مثالی که ما در این تصویر آورده ایم میز ناهارخوری مستطیل شکلی با رنگ چوب طبیعی و خطوط ساده، مستحکم و مجموعه ای مناسب از صندلی های این مدل میز ناهار خوری است. البته برای چیدمان انواع میز ناهارخوری پیشنهاد می کنیم در مقاله چیدمان میز ناهارخوری بیشتر در این مورد بخوانید.

معاصر

طراحی در سبک معاصر، می تواند در طیف گسترده ای از شکل ظاهری دیده شود؛ به این شرط که عنصر و معنایی از حال حاضر را به نمایش بگذارد. این مدل میز غذاخوری در هر جنس و شکل و پیکربندی ارائه گردد؛ اما همه آن‌ها روح عصر حاضر را با خود حمل می کنند.


انواع میز ناهارخوری از نظر ظرفیت

ظرفیت میز ناهارخوری به تعداد افرادی گفته می شود که می توانند راحت دور آن بنشینند و غذا بخورند. همان طور که قابل تصور است، ظرفیت به میزان قابل توجهی متفاوت است. البته باید در نظر داشته باشید که در هنگام تلاش برای به حداکثر رساندن ظرفیت نشستن در کنار میز ناهارخوری، نباید میز و یا اتاق ناهارخوری را شلوغ کرد و افراد باید بتوانند به راحتی جا به جا شوند؛ نباید به گونه ای باشد که در نشستن بر روی صندلی و یا بلند شدن و ترک میز، کسی با مشکل و مانع رو به رو شود.
برخی از انواع میز ناهارخوری دو نفره است و برای زوج های جوان، به خصوص به عنوان میز غذاخوری روزانه و مستعمل، بسیار مناسب است. بسیاری از این زوج ها از یک میز ناهارخوری دو نفره در آشپزخانه و یک میز ناهارخوری بزرگتر برای زمان میهمانی ها و جشن ها، در سالن خانه استفاده می کنند.
در پایان پیشنهاد می کنیم با صندلی های پلیمری ماندگار نیز آشنا شوید. این محصولات در ترکیب با میزهای ناهارخوری ترکیب فوق العاده ای خواهند بود.


آیا می توان میز ناهارخوری را بازیافت کرد؟

بازیافت میز ناهارخوری بستگی به جنس مواد به کار رفته در آن، دارد. میزهای چوبی معمولاً با یک لاک پوشیده می شوند که بازیافت را با مشکل مواجه می کند اما به هر حال از چوب آن می توان استفاده مجدد کرد. میزهای شیشه ای، فلزی، گرانیت، اونیکس و مرمر همگی قابل بازیافت هستند. میزهای لمینت قدیمی را به دلیل استفاده از مواد شیمیایی، نمی توان با خیال آسوده بازیافت نمود اما مدل های جدیدتر آن قابل بازیافت است.
ما در این یادداشت انواع میز ناهارخوری را به طور مفصل برای شما شرح دادیم تا بتوانید انتخاب خوب و دقیقی بر اساس کاربرد، انتقال حس، فضا و مبتنی بر سبک و استایل مورد علاقه تان داشته باشید. فکر می کنید ترکیبی از کدام شکل، جنس و استایل مناسب فضای خانه شما است؟ آیا در زمان خرید، به قابل بازیافت بودن میز می اندیشید؟!

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید