هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

چه نوع مبلی بخریم؟ راهنمای انتخاب مدل مبل مناسب

چه نوع مبلی بخریم؟ راهنمای انتخاب مدل مبل مناسب

نوید بهروزی اسفند 22، 1400 ۶ دقیقه مطالعه

چه نوع مبلی بخریم؟

معمولا سوالی که متقاضیان خرید مبل از خود می پرسند این است که چه مبلی بخریم؟ و یا چه نوع مبلی بخریم؟ پاسخ به این سوال بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. در این مقاله انواع مبل را بررسی کرده ایم تا بتوانیم به سوال مطرح شده پاسخی مناسب دهیم.
انتخاب مبل یکی از مهم ترین فاکتورها در طراحی داخلی محسوب می شود. این‌ که از چه نوع مبلی در چه فضایی استفاده کنیم بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم. طی چند سال اخیر در همهٔ خانه ها استفاده از مبلمان مرسوم شده است. از میان مدل های مختلف مبلمان مبل های راحتی بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. به همین دلیل تنوع مبل های راحتی نسبت به سایر مدل ها بیشتر می باشد. معمولا سوالی که متقاضیان خرید مبل از خود می پرسند این است که چه مبلی بخریم؟ و یا چه نوع مبلی بخریم؟ پاسخ به این سوال بستگی به عوامل مختلفی دارد.

چرا انتخاب مبل مناسب مهم است؟

به طور مثال مبل های راحتی خیلی مناسب طراحی های کلاسیک در خانه نیستند. البته که می توان یک قسمت را با این عنوان طراحی کرد. از مهم ترین فاکتور های که در جواب چه نوع مبلی بخریم مطرح می شود این است که مبل قرار است در کجا قرار بگیرد؟ اگر برای کافه یا رستوران انتخاب می شود، این مبل نیازمند ویژگی هایی خواهد بود که در مبلمان منزل لازم نیست وجود داشته باشد. به طور مثال داشتن طول عمر طولانی برای صندلی رستوران و تالار بسیار مهم است.
مبلمانی که برای خانه های کوچک انتخاب می شوند باید متناسب با فضا باشند. یعنی خیلی جای زیادی اشغال نکنند و ظاهر خوبی داشته باشند. باید به تمام مواردی که گفته شد قبل از خرید مبل توجه شود. در ادامه از انواع مختلف مبل ها و ویژگی های آن ها نام بردیم. با مطالعه آن و بررسی ویژگی های آن ها می توانید مبلی که مناسب شما باشد را انتخاب کنید.

مبل چوبی، متنوع ترین نوع مبل

مبل های چوبی در تنوع بالایی تولید می شوند. مبل های راحتی چوبی خود به دو دسته تقسیم می شوند. مبل هایی که در شکل ظاهری آن ها فقط پارچه دیده می شود و داخل آن از چوب ساخته شده است؛ مانند مبل راحتی. دستۀ دوم مدلی از مبل های چوبی هستند که در ظاهر آن ها از چوب استفاده شده است مانند مبل استیل.

مبل راحتی، برای راحتی

قدمت ساخت مبل های راحتی به 200 سال قبل می رسد. در ابتدا این مبل ها به شکل یک نفره یا دو نفره ساخته می شده و پس از چند سال به ست های 7 نفره تبدیل شده اند. در ظاهر مبل های راحتی هیچ گونه چوبی دیده نمی شود. مبل های راحتی دسته های پهن دارند و همچنین نشیمن راحت تری نسبت به سایر مبل ها هستند. ارتفاع مبل های راحتی کم تر از مدل های دیگر است. لازم به ذکر است که مبل های راحتی با توجه به متریال آن ها نسبت به مبل های استیل که از چوب های با کیفیت تری ساخته می شوند، قیمت کمتری دارند.

مبل استیل، لوکس و سنگین

می دانید مبل استیل چیست؟ مبل های استیل در واقع همان مبل سلطنتی هستند. مبل های استیل معمولاً وزن سنگینی دارند و مناسب فضاها و طراحی های کلاسیک هستند. وزن سنگین این مبل ها به دلیل آن است که از چوب ساخته می شوند. ظاهر مبل استیل بسیار با شکوه است و غالباً به صورت 9 نفره ساخته می شوند. یکی از مهم ترین فاکتور برای تعیین کیفیت مبل های استیل جنس پارچۀ به کار رفته در آن هاست. به طور معمول از پارچه های بسیار مرغوب در ساخت این مدل مبل ها استفاده می شود. برخی از این پارچه ها نانو هستند. منظور از پارچۀ نانو پارچۀ ضد آب است.
اگر فضای بزرگی در اختیار دارید که نیازمند چیدمان مبل است، مبل های استیل به دلیل ظاهر با شکوه و سلطنتی، مناسب این فضاها هستند. البته به خاطر داشته باشید که باید با باقی دکوراسیون همخوانی داشته باشد.

چه نوع مبلی بخریم؟

مبل پلیمری، انتخابی هوشمندانه

مبل پلیمری که طی چند سال اخیر وارد بازار شده اند نسبت به مبلمان چوبی مزایای بسیاری دارند. به طور مثال مبل های پلیمری وزن سبک تر و همچنین طول عمر بالاتری نسبت به مبل های چوبی دارند. همان طور که از اسم این مبل ها مشخص است متریال مصرفی آن ها به جای چوب پلیمر است. اگر برای کافه و رستوران هایی که فضای باز دارند و به طور کلی جا به جایی در آن ها زیاد است به دنبال مبل مناسبی هستید، احتمالاً این دسته از مبلمان بهترین گزینه باشند. زیرا که مبل پلیمری دچار خط و خش نمی شود و در مقابل آب و هوا پوسیده نمی شود. همچنین پس از مدتی نیاز به تعمیر نخواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است که برای مستاجران که دائماً در حال جا به جایی وسایل هستند نیز مبل های پلیمری گزینۀ مناسبی خواهند بود. زیرا که بر اثر جا به جایی زیاد دچار شکستگی نمی شوند.

مبل ال

اکر قصد تغییر دکوراسیون خانه به شکل امروزی و مدرن را دارید و همچنین فضای زیادی برای چیدمان مبل در اختیار ندارید احتمالاً مبل ال بهترین گزینه باشد. مبل های ال شکل اخیراً بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته اند. این مبل ها با اینکه بسیار جادار هستند اما فضای زیادی از اتاق نشیمن را اشغال نمی کنند. به همین دلیل است که اول گفته شد این مبل ها مناسب خانه های کوچک هستند. مبل ال در طراحی های مختلفی در بازار وجود دارد. همچنین پارچه های گوناگون و یا چرم در ساخت آن ها استفاده می شود. با توجه به طراحی این مبل ها که به شکل (L) هستند، می توانند در هر کنجی از اتاق نشیمن مستقر شوند.

مبل فوتون یا مبل تختشو

این روزها که خانه ها نسبت به قبل کوچک تر ساخته می شوند و همچنین افراد کمتری در آن ها زندگی می کنند، احتیاج به لوازم کم حجم و چند منظوره بیشتر احساس می شود. مبل های فوتون که بسیار بین جوانان محبوب هستند یکی از همین لوازم کم حجم و چند منظوره به حساب می آید. مبل فوتون به راحتی تبدیل به تخت می شود. این مبل های فوتون جز دستۀ مبل های راحتی به حساب می آیند با این تفاوت که امکان تبدیل شدن به تخت را دارند. خیلی اوقات افرادی که در خانه های کوچک تری زندگی می کنند و اتاقی به عنوان اتاق مهمان در اختیار ندارند از مبل های فوتون در خانه استفاده می کنند.
همانطور که خواندید مدل های مختلف مبل با جنس ها و طراحی های متفاوت وجود دارد. افراد باید قبل از انتخاب نهایی، تمام جوانب را در نظر بگیرند و با توجه به فضایی که در اختیار دارند و نوع نیازشان مبل مورد نظر خود را انتخاب کنند.

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید