هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

راهنمای خرید مبل منزل (نکات طلایی برای خرید مبل و متعلقات)

راهنمای خرید مبل منزل (نکات طلایی برای خرید مبل و متعلقات)

نوید بهروزی اسفند 22، 1400 ۶ دقیقه مطالعه

خرید مبلمان منزل

خرید مبلمان منزل کار آسانی نیست. شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که وارد مغازه‌ای شده‌اید و دیدن تنوع مدل‌ها، جنس‌ها و رنگ‌ها باعث سردرگمی شما در خرید شده باشد. حتی گاهی این شرایط باعث یک انتخاب نادرست می‌شود. برای همین بهتر است قبل از خرید کمی در مورد آنچه که قصد خریدش را دارید تحقیق و بررسی کنید. این مطلب راهنمای خرید مبل منزل است؛ بخشی از دکوراسیون منزل که بیشتر از همه به چشم می‌آید و حداقل برای چند سال بخش غیرقابل تغییر در منزل شماست. برای همین دقت در خرید مبل برای خانه سلیقه شما را به نمایش می‌گذارد.

برای خرید مبلمان خانه عجله نکنید

عجله کردن در خرید مبلمان منزل جز پشیمانی نتیجه‌ای ندارد. پس گام به گام حرکت کنید. همه جوانب را در نظر بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید. چند روز بدون مبلمان زندگی کنید قبل از این‌که مبلمان بخرید هیچ راهی بهتر از این نیست که مدتی در فضای بدون مبلمان زندگی کنید. در این شرایط به راحتی می‌توانید متوجه شوید که چه مقدار مبلمان برای چه فضاهایی نیاز دارید. این ترفند را نه برای خرید مبل بلکه برای هر جزء دیگر از خانه هم می‌توانید استفاده کنید. معمولاً بعد از مدتی خود به خود فضا کمبود‌ها و ضعف‌هایش را به شما خواهد گفت. مثلاً متوجه خواهید شد که به یک مبل راحتی جلوی تلویزیون نیاز دارید یا در سالن غذاخوری کمبود میز ناهارخوری را حس می‌کنید. یا حتی کمبود یک آینه یا تابلو را احساس خواهید کرد در این شرایط به راحتی می‌توانید در ذهنتان آنچه لازم دارید را تصور کنید.

راهنمای خرید مبل

به سبک دکوراسیون منزلتان توجه کنید

بدون دانستن سبک نمی‌توانید به جایی برسید. اولین قدم شما این است که بفهمید دوست دارید چه فضا و حال و هوایی داشته باشید. در حقیقت باید جواب این سؤالات را پیدا کنید.
•    سنتی هستید یا مدرن؟
•    عاشق فضای داخلی خنثی با نور ملایم هستید یا فضای خنک و چشمگیر را می‌پسندید؟
•    آیا می‌خواهید فضای شما راحت باشد یا رسمی؟
•    عاشق فضاهای کم حجم هستید یا فضاهای باز؟
با دانستن جواب این سؤالات به سبک مورد نظرتان می‌رسید. در این شرایط انتخاب و خرید مبلمان منزل برایتان آسان‌تر خواهد شد.

قبل از خرید مبلمان، در مورد انواع پارچه‌های مبلی تحقیق کنید

انتخاب پارچه‌ها در بین تنوع مدل‌ها و طرح‌ها کار سختی است. ولی شما هدفی غیر از زیبایی هم دارید، آن هم کیفیت کار است. پس قبل از انتخاب مبل در مورد پارچه‌های مبلمان و کیفیت آن‌ها مطالعه کنید و اطلاعات داشته باشد. بعد برای انتخاب نوع و طرح اقدام کنید.
سعی کنید رنگ و طرح پارچه مبل شما با سایر دکوراسیون منزل هماهنگ باشد. اگر کودک یا حیوان خانگی در منزل دارید حتماً به فکر پارچه‌های قابل شستشو باشید.

راهنمای خرید مبل منزل

مبلمان ارزان قیمت نخرید

شاید پرداخت هزینه اولیه زیاد برای مبل برایتان کمی سخت باشد ولی به ماندگاری مبل فکر کنید. مبلمان ارزان قیمت هزینه‌های ثانویه تعمیر و نگهداری برای شما می‌تراشد. شاید حتی مجبور شوید خیلی زود آن را دور بریزید. اگر بحث ماندگاری محصول برای شما در اولویت است پیشنهاد می کنیم با مبل پلیمری هم آشنا شوید.

در خرید مبل، قیمت بالا لزوما به معنای کیفیت بالا نیست

درست است که اجناس با کیفیت معمولاً قیمت بیشتری دارند ولی این را هم در نظر بگیرید که بخشی از این قیمت بالا تنها به دلیل تجملات مصنوعی است؛ تجملاتی که شما برای آن هزینه می‌کنید ولی کیفیت ندارد. بهتر است برای اطمینان از این‌که برای جنس خوبی هزینه می‌کنید، به این توجه کنید که این محصول را چه کسی ساخته است و از چه جنسی ساخته شده است. اگر قرار است جنس گران بخرید فراموش نکنید که مبل شما دارای ضمانت نامه باشد.
به جزئیات مبلمان توجه کنید
•    سعی کنید چهارچوب مبل از جنس چوب سخت باشد. مبل‌هایی که جنس چهارچوب خوبی دارند معمولاً سنگین‌تر هستند. انواع سبک‌تر با خرده چوب و پلاستیک ساخته شده‌اند.
•    پایه‌های مبل را بررسی کنید. پایه‌ها بهتر است به صورت یکپارچه با چهارچوب مبل ساخته شوند و یا به مبل پیچ شده باشند. اگر اتصال پایه‌ها چسبی باشد، از خریدن آن اجتناب کنید.
•    روی مبل بنشیند و فنر‌های آن را بررسی کنید. محل نشستن مبل باید فنرهای مخصوص داشته باشد تا با کیفیت باقی بمانند. گاهی داخل مبل از توری های فنری استفاده می‌شود که کیفیت آن را پایین می‌آورد.
•    اسفنج داخل مبل را امتحان کنید. هنگام نشستن میزان جمع شدن بافت اسفنجی مشخص است. اسفنج‌های نامرغوب خیلی سریع فرو می‌روند.
•    اگر روی بدنه مبل دکمه‌ای دارد آن‌ها را چک کنید تا مطمئن شوید محکم در جای خود قرار گرفته باشند. حتی کوسن‌های مبل را هم چک کنید.

فضای مورد نظر را در نظر بگیرید

اگر اجاره نشین هستید، این‌که بخواهید مبلمان متناسب با فضای منزلتان بخرید یا سفارش ساخت آن را بدهید، کمی غیر منطقی است. چون در صورتی که منزلتان را عوض کنید شاید این مبلمان مناسب فضای جدید نباشد و این یعنی ضرر مالی. پس سعی کنید مبلمانی تهیه کنید که امکان استفاده از فضاهای مختلف به بهترین شکل را برایتان فراهم کند.
ولی اگر منزل خودتان است، دستتان باز‌تر است. می‌توانید از روش‌های شبیه سازی استفاده کنید و مبلمانی متناسب با منزلتان طراحی کنید و سپس سفارش دهید. یا به فروشگاه مبلمان سر بزنید. این فروشگاه‌ها منبع خوبی برای الهام هستند.
دقت کنید که مبلمان باید در خانه شما جای بگیرد و طوری باشد که فضای کافی برای حرکت آزاد در سالن پذیرایی و نشیمن هم وجود داشته باشد. به عنوان مثال اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید و یک ست مبل هفت نفره بخرید، دیگر فضایی برای قرار دادن جزییات دیگر و حرکت کردن برایتان باقی نمی‌ماند. البته فکر نکنید که انتخاب مبلمان برای فضای بزرگتر راحت‌تر است. نه اصلاً این‌طور نیست. انتخاب و چیدمان مبلمان در فضاهای بزرگ دردسر‌های خاص خودش را دارد.

 

در خرید مبل اندازه مبل را فراموش نکنید

مبل‌ها معمولاً دارای عمق حداقل ۶۰ سانتی‌متر است و ارتفاع آن‌ها بین ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر است. اگر قد بلند هستید مشکلی با این مبلمان نخواهید داشت ولی اگر قد کوتاه هستید شاید کمی برایتان سخت باشد روی آن‌ها بنشینید. مثلاً مجبورید پاهایتان را روی مبل جمع کنید. سعی کنید موقع خرید به این مسئله توجه کنید که اندازه مبل متناسب با قد و قواره اعضای خانواده باشد تا همه در آن احساس راحتی کنند.

خرید مبلمان مدرن و راحتی منزل؛ راحتی مبل هم خیلی مهم است

خرید مبلی که ظاهراً جذاب اما ناراحت باشد منطقی نیست. بهتر است به دنبال مبلمان ارگونومیک باشید. چه مبل مدرن و چه مبل کلاسیک باید جوری باشند که شما هنگام نشستن روی آن احساس راحتی داشته باشید.

علایق و سلایق در اولویت باشد

هر چقدر هم راهنمای خرید مبل منزل وجود داشته باشد، باز هم آنچه مهم است نظر و سلیقه شما است. شاید شما دوست داشته باشید کل پذیرایی را با کتاب دکور کنید. یا مبل راحتی داشته باشید و روی آن دراز بکشید فیلم ببینید. هر چیزی که سلیقه شماست باید در اولویت قرار گیرد. این فضا می‌تواند کاملاً رسمی، معمولی و یا کاملاً دوستانه باشد. کافی است انتخاب کنید و بر اساس آن خرید انجام دهید.

از راهنمای خرید مبل منزل کمک بگیرید

خرید مبل یکی از مهم ترین سرمایه گذاری‌هایی است که برای خانه خود انجام دهید. در اتاق نشیمن یک دست مبلمان قرار دارد که در آنجا استراحت می‌کنید، می‌خوانید، می‌خورید، خانواده و دوستان را سرگرم می‌کنید، تلویزیون می‌بینید و حتی می‌خوابید. بنابراین منطقی است که وقت خود را صرف توجه در خرید این مورد کنید؛ درست است؟ پس با دقت انتخاب کنید و از راهنمای خرید مبل منزل استفاده کنید.

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید