هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

راهنمای خرید کوسن مبل (ترکیب رنگ و نکات جانبی)

راهنمای خرید کوسن مبل (ترکیب رنگ و نکات جانبی)

نوید بهروزی مرداد 08، 1401 ۶ دقیقه مطالعه

کوسن مبل

انتخاب کوسن مناسب به مواردی مانند رنگ، الگو، بافت و ترکیب با عناصر دیگر خانه مانند مبلمان بستگی دارد اما عوامل مؤثر در خرید کوسن مبل چه هستند؟
کوسن ها می توانند به خانه شما زیبایی بسیاری بیفزایند و احساس و سرزندگی را در تاروپود آن تزریق کنند. انتخاب کوسن مناسب به مواردی مانند رنگ، الگو، بافت و ترکیب با عناصر دیگر خانه مانند مبلمان بستگی دارد اما عوامل مؤثر در خرید کوسن مبل چه هستند؟ برای پاسخ با مبلمان ماندگار همراه باشید.
 

انتخاب و خرید کوسن مبل بر اساس رنگ ها

برای انتخاب بهترین رنگ کوسن برای ترکیب با رنگ مبلمان، موارد زیر را بررسی کنید. در این بخش مهمترین رنگ های مبل را بررسی کردیم و توضیح دادیم برای هر رنگ مبلمان چه رنگ کوسن مناسب تر است.

کوسن مبل راحتی

کوسن برای مبل قرمز

یک مبل قرمز به هر فضای نشیمن یک ظاهر روشن و دوست داشتنی می بخشد. اگر مبل شما قرمز تیره است، کوسن های آبی تیره را برای ظاهری سلطنتی امتحان کنید. یک کاناپه به رنگ قرمز معمولی با کوسن های خاکستری طرح دار انتخاب بهتری است.

کوسن برای مبل فیلی

مبل فیلی رنگ یا خاکستری با استفاده از رنگ هایی روشن و هماهنگ با سایر رنگ های فضای نشیمن ترکیب می شود. مثلاً اگر از رنگ زرد یا نارنجی در قسمتی از فضای پذیرایی استفاده کرده اید، رنگ کوسن را زرد یا همان نارنجی انتخاب کنید.

کوسن برای مبل بژ

مبل بژ آسان ترین مبل برای انتقال زیبایی به یک پالت رنگی جدید است. انتخاب کوسن برای مبل بژ واقعاً به رنگ هایی بستگی دارد که برای بقیه اتاق نشیمن انتخاب می شوند. اگر مخلوطی از انواع رنگ را دارید، به دنبال یکی از رنگ هایی باشید که به خوبی دیده شوند.

کوسن برای مبل سبز

یک مبل سبز فضای زندگی شما را سرزنده نگه می دارد. به همین دلیل، کوسن به رنگ خنثی مانند خاکستری متمایل به قهوه ای در کنار یک مبل سبز زیبا به نظر می رسد. همچنین می توانید از رنگ صورتی نیز استفاده کنید. از کوسن های گل‌دار صورتی و رنگ های دیگر مانند زرد و آبی نیز می توانید استفاده کنید.

کوسن مبل راحتی سبز

کوسن برای مبل آبی

یک مبل آبی می تواند جلوه ای آرام و به اصطلاح خنک را به فضا ببخشد. هنگام انتخاب کوسن برای مبل آبی به دنبال رنگ هایی باشید که نزدیک به آبی هستند. برای این منظور می توانید از سرمه ای یا سبز استفاده کنید.

کوسن برای مبل قهوه ای

هنگام انتخاب کوسن برای مبل قهوه ای، به دنبال رنگ های آبی، قرمز تیره و طلایی باشید. بسته به سبک طراحی کاناپه، رنگ های خنثی و صورتی نیز می توانند شیک به نظر برسند. یک بار دیگر می‌گوییم که از استفاده از رنگ سیاه در کنار قهوه‌ای پرهیز کنید!

کوسن برای مبل زرد

اگر مبل شما زرد رنگ است، می توانید از کوسن ها با رنگ شادتر بهره ببرید. استفاده از کوسن‌ های صورتی، سفید، صدفی و قرمز، انتخاب های مطلوبی برای ست شدن با مبل زرد هستند. از این ایده پردازی برای اتاق نشیمن خود استفاده کنید تا انرژی رنگ ‌ها روز شما را شادتر و پرانرژی ‌تر جلوه دهد.

کوسن برای مبل مشکی

مبل مشکی تقریباً با هر رنگی مطابقت دارد اما چند رنگ برای کوسن وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کنید. قهوه ای به ندرت با رنگ مشکی سِت می شود، در حالی که سرمه ای انتخاب بدی نیست! اما رنگ خاکستری عالی است. کوسن های طرح دار می توانند با کاناپه مشکی تضاد خوبی ایجاد کنند، مخصوصاً اگر یک مبل چرمی مشکی باشد.

کوسن مبل راحتی مشکی- مقایسه و خرید

کوسن برای مبل گل دار

برای مبلمان گل دار می‌توانید از دو ایده استفاده کنید، اول اینکه کوسن را به صورت گل دار مانند گل های روی مبل انتخاب کنید یا یک رنگ ساده را برای تمایز بیشتر خریداری کنید. پس شما دو راه بیشتر ندارید، شباهت کامل با مبلمان گل دار یا انتخاب یک رنگ مجزا! برای رنگ مجزا، معمولاً بهتر است از رنگ های خنثی استفاده کنید.

نکات مهم در خرید کوسن مبل

به غیر از توجه به رنگ، لازم است که برخی موارد مهم دیگر را نیز در نظر بگیرید.

تعداد کوسن

هنگام تصمیم گیری در مورد تعداد کوسن ها، به طور سخاوتمندانه ای فکر کنید. در مورد سبکی که برای اتاق خود در نظر گرفته اید و تعداد کوسن های فرد یا زوجی که می خواهید انتخاب کنید، تصمیم بگیرید.
برای ظاهری سنتی تر، تعداد کوسن های مساوی را در نظر بگیرید تا تقارن بیشتری به فضای خود ببخشند. اعداد فرد تمایل بیشتری به سبک های مدرن یا التقاطی دارند. یک کوسن تکی برای یک کاناپه یک نفره و پنج کوسن برای یک مبل سه نفره را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که مبلمان خود را بیش از حد شلوغ نکنید. انتخاب تعداد کوسن مناسب، تعادل را به دکوراسیون خانه می آورد.


اندازه و شکل کوسن

اگر به دنبال افزودن عمق و ظاهر زیبا هستید، تنوع باعث افزایش فضای مورد نیاز شما می شود. یک راه ساده برای دستیابی به یک ظاهری هماهنگ، انتخاب چند مربع بزرگ کوسن ۵۵ در ۵۵ سانتی‌متر است که با رنگ مبل شما تضاد دارد. سپس چند کوسن شیک، طرح دار و کمی کوچک تر، مثلاً ۴۵ در ۴۵ سانتی‌متر را به آن‌ها اضافه کنید. استفاده از اندازه و اشکال مختلف باعث می شود فضای خانه از حالت رسمی بیرون بیاید.

بافت و متریال کوسن

افزودن بافت و پارچه متمایز می تواند بر سایر عناصر موجود در اتاق تأکید کرده و کیفیت کار را تقویت کند. برای کمک به انتخاب نوع متریال از کنتراست استفاده کنید. به عنوان مثال، یک کوسن مخمل ساده را بر روی مبل چرمی خود قرار دهید تا زیبایی و ظرافتی را به وجود آورید. کوسن های خز مصنوعی به مبل شما یک پشتی نرم و فضای دنج فوق العاده ای را می بخشند.
بافت و متریال می تواند دو ویژگی مهم اعم از دوام و زیبایی را منعکس کند. کوسن ها باید باکیفیت باشند و بتوانند در اثر استفاده روزمره با خرابی زودهنگام روبرو نشوند. اگر روش های استفاده شده در ساخت و نوع متریال آن‌ها خوب و مناسب نباشند، کوسن ها دوامی نخواهند داشت و به سرعت از بین می روند.

کلام آخر

کوسن ها بخش جداناپذیری از دکوراسیون منزل هستند و نقش تعیین کننده ای را در طراحی داخلی ایفا می کنند. در عین حال که کوسن ها به راحتی بیشتر افراد برای کمک می کنند، عناصری تزئینی برای کامل کردن ظاهر مبلمان هستند بنابراین مهم است که در زمان خرید کوسن مبل، مواردی مانند رنگ، متریال، اندازه و تعداد را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید آنچه با مقدار بودجه و نیازهای محیطی شما تطابق دارد را خریداری کنید.

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید