هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل و مربع

نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل و مربع

نوید بهروزی مرداد 18، 1401 ۶ دقیقه مطالعه

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل و مربع

در دنیای امروز شکل چیدمان مبل در پذیرایی خانه دقیقاً به اندازۀ خرید یک جنس زیبا و کاربردی اهمیت دارد. شکل خانه و فضایی که باید در آن وسایل را قرار دهیم در نهایت به ما تعدادی محدود از ایده برای چیدمان را می‌دهد که باید از این تعداد کم ایده، بهترین را انتخاب کنیم و بر اساس آن اقدام به چیدن وسایل خانه کنیم.

مقدمه‌ای بر نحوۀ چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل و مربع

در دنیای امروز شکل چیدمان وسایل خانه دقیقاً به اندازۀ خرید یک جنس زیبا و کاربردی اهمیت دارد. شکل خانه و فضایی که باید در آن وسایل را قرار دهیم در نهایت به ما تعدادی محدود از ایده برای چیدمان را می‌دهد که باید از این تعداد کم ایده، بهترین را انتخاب کنیم و بر اساس آن اقدام به چیدن وسایل خانه کنیم. در کنار طراحی فضای خانه و انتخاب وسایل از سمت شما به طور حتم چیدمان هم نقشی اساسی در زیبا دیده شدن خانۀ شما دارد.
از همین رو باید بهترین چیدمان را برای هر وسیله‌ای که برای خانه تهیه می‌کنید در نظر داشته باشید. نکتۀ بسیار مهم در مورد چیدمان وسایل در خانه این است که چیدمان باید بنا بر شکل هندسی فضا و البته خود وسیلۀ خریداری شده انتخاب شود. در غیر این صورت می‌تواند فضای خانه و جلوۀ وسیلۀ خریده شده را کاملاً از بین ببرد.
ما در این مقاله سعی داریم به چیدمان مبل در پذیرایی‌های مستطیل و مربع بپردازیم و بهترین چیدمان ممکن برای این گونه از فضا‌ها را به شما معرفی کنیم.  تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چیدمان مبل مستطیل در خانه

چیدمان دو بخشی مبلمان

در این شکل از چیدمان شما به صورت کلی دو فضای کاملاً مجزا را برای خانۀ خود در یک محیط مستطیل یا مربع ایجاد می‌کنید. به این شکل که در قسمت ابتدایی سالن یا پذیرایی خانه چیدمانی مربع شکل را برای میز ناهارخوری یا مبلمان خود در نظر گرفته و درست کمی آن طرف‌تر “به میزانی که فضا دارید” در قسمت جلویی سالن یا پذیرایی خود چیدمان مربعی دیگری برای مبلمان یا میز نهار خوری خود در نظر می‌گیرید. این چیدمان چند امتیاز ویژه دارد که باعث چشم نوازی فضای خانۀ شما می‌شود.

اولین نکته در مورد این گونه چیدمان در منزل، نظم داشتن بسیار مناسب این گونه از ترکیب‌‌ بندی است. این شکل از چیدمان نوعی اصول گرایی و نگاهی کلاسیک را در نظر بیننده به نمایش می‌گذارد. این شکل از چیدمان به فرد خاطر نشان می‌کند که منزل شما دارای یک نظم و چهار چوب مشخص است. یکی دیگر از امتیازات این نوع از چیدمان شکل دوستانه و منسجم آن است. به صورتی که اگر افراد در هر بخشی از این دو قسمت بنشیند در فضایی منسجم و صمیمی قرار گرفته و افراد از یکدیگر دور نیستند. از دیگر مزایای این چیدمان دسترسی راحت میهمان‌ها به میزهای مبلمان یا نهار خوری منزل است.

در خصوص چیدمان خود میزناهارخوری هم پیشنهاد می کنیم از مقاله بسیار جذاب چیدمان میز ناهاخوری استفاده کنید. در این مقاله به نکات ارزشمندی در خصوص چیدمان اصولی میز غذاخوری اشاره شده است.

پذیرایی واحد، شکلی دیگر از چیدمان مبل در پذیرایی‌های مستطیل و مربع

در این مدل از چیدمان باید مرکز توجه پذیرایی خانۀ خود در نظر گرفته و بر اساس آن مبلمان خود را در دو طرف مرکز توجه خانه قرار دهید. فرقی ندارد که فضای شما مستطیل باشد یا مربع در هر دو صورت باید مرکز توجه در قسمت مرکزی خانه باشد و باقی وسایل رو به روی آن قرار بگیرند. برای مثال تصور کنید مرکز توجه پذیرایی شما تلویزیون بزرگ و زیبایی است که در انتهای فضای مستطیل پذیرایی شما قرار دارد.

در این صورت باید شما مبلمان خود را به گونه‎ای بچینید که در دو طرف تلویزیون شما قرار داشته باشند و باقی وسایل مانند میزهای کوچک عسلی و دیگر موارد این چنینی جاهای خالی بین مبلمان خانۀ شما را پر کنند. در هیچ صورتی نباید مبلمان شما پشت به یکدیگر قرار بگیرند. لازم به ذکر است که در برخی از خانه‎ها ممکن است شومینه مرکز جلب توجه در پذیرایی مربع یا مستطیل شکل باشد. در این صورت هم جای هیچ نگرانی نیست. شما باید ابتدا عنصر اصلی و مرکز توجه فضای خود را پیدا کرده و چیدمان مبلمان خود را به نسبت آن تغییر دهید.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

چیدمان مربع یا مستطیل کوچک

در این شکل از چیدمان مبلمان در پذیرایی‌های مستطیل و مربع باید چند نکته را در نظر داشت.
•    موردی که باید در این شکل از قرار داردن مبلمان در نظر داشته باشید گنجایش تعداد نفرات در این نوع از چیدمان است. این شکل از چیدمان برای فضا‎های کوچک و پذیرایی‌های مستطیل و مربع کوچک در نظر گرفته شده است. به همین دلیل بهترین تعداد نفری که در این چیدمان باید در نظر گرفته شود ۵ الی ۷ نفر است. سفارش دادن مبلمان ۹ نفره برای چنین فضاهایی می‌تواند یک اشتباه کاملاً مشخص باشد.
•    هدف از این نوع چیدمان تمرکز افراد بر روی یکدیگر است. این چیدمان به گونه‎ای است که افراد را دقیقاً روبه روی یکدیگر قرار داده و برای معاشرت‌های دوستانه و خانوادگی بهترین گزینه از نظر چیدمان است. اگر می‌خواهید در خانۀ خود صمیمیت بیشتری را ایجاد کنید پیشنهاد می‌کنیم از این ترکیب چیدمانی استفاده کنید.
•    در این شکل از چیدمان یک کاناپه در قسمت انتهایی سالن قرار گرفته و دو مبل تک نفره در دو سمت آن مستقر می‌شوند. می‌توان مبل یا کاناپۀ آخر را هم درست رو به روی کاناپۀ اصلی قرار داد. در بسیاری از موارد حتی ممکن است افراد از قرار دادن کاناپۀ آخر رو به روی مبل اصلی اجتناب کنند و یک طرف این مربع منسجم را آزاد بگذارند تا راهی برای پذیرایی از دوستان یا افراد باز باشد و رفت و آمد‎ها برای پذیرایی از این قسمت انجام شوند.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به سه روش بسیار کاربردی از چیدمان مبلمان در پذیرایی‌های مستطیل و مربع اشاره کردیم. اهمیت این گونه از چیدمان‎ها زمانی مشخص می‌شود که با امتیازات و ویژگی آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم. یکی از نکات مهمی که در چیدمان مناسبت وسایل وجود دارد شخصیت بخشی آن به منزل شما است. شما با نحوۀ چیدمان وسایل خانۀ خود در حقیقت به میهمانان خود شکلی از خلق و خوی خود را نشان می‌دهید. آراستگی در چیدمان یکی از مهم‎ترین عناصری است که فضای خانۀ شما را دلچسب‎تر و جذاب‌تر می‌کند. هر چه شکل چیدمان در منز شما از وقار و نظم بیشتری برخوردار باشد می‌توانید آرامش بیشتری را در خانه احساس کنید. پذیرایی‌هایی با فضای مستطیل یا مربع یکی از بهترین فضاها را برای چیدمان دارند. جدا از کوچک یا بزرگ بودن فضا این شکل هندسیه این گونه از فضاها است که چیدمان را در آن‎ها لذت بخش و چشم نواز تر می‌کند.
در پایان مقاله پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای چیدمان مبلمان سلطنتی را هم از دست ندهید. در این مقاله نیز به نکات جالبی در رابطه با چیدمان مبل های سلطنتی پرداخته ایم که قطعا به شما کمک خواهد کرد.

همچنین می توانید از محصولات مبلمان پلیمری ماندگار هم دیدن فرمایید.
 

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید