هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

مبل چستر چیست؟ انواع مدل‌های آن

مبل چستر چیست؟ انواع مدل‌های آن

نوید بهروزی مرداد 29، 1401 ۶ دقیقه مطالعه

مبل چستر چیست؟ 

آشنایی با انواع مبلمان برای افرادی که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می‌دهند لازم و ضروری خواهد بود. یکی از این مدل‌ها که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده مبل چستر می باشد. 
تاریخچه این نوع مبل به قرن هیجدهم در انگلستان برمی‌گردد که یکی از سیاستمداران و نویسندگان مشهور این کشور سفارش ساخت یک کاناپه راحت را داد و پس از آن با افزایش تقاضا، تولید این مبل کلاسیک شروع شد. از آن زمان تا به امروز مبل چستر دست‌خوش تغییرات زیادی شده و همچنان طرفداران خاص خود را دارد. در ادامه بیشتر راجع به این مبل و انواع مدل‌های آن صحبت خواهیم کرد.

مبل چستر چرم

مبل چستر یکی از طرح‌های بسیار قدیمی است که این روزها به شکل مدرن‌ تولید می‌شود. این مبل را می‌توان در رده مبل‌های راحتی قرار داد و برای اتاق نشیمن بهترین گزینه خواهد بود. به دلیل استقبال زیاد از این سبک، هر روز شاهد طرح‌های جدید و بسیار زیبایی از این مبل هستیم. طرح کلاسیک و ال این مبل بیشترین محبوبیت و فروش را دارند. در این بین مبل‌های مدرن و ترک چستر در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف و بسیار جذابی روانه بازار شده که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.
چسترفیلد به مبلی گفته می‌شود که دسته‌ها و پشتی پهن و کوتاهی دارد. مهم‌ترین ویژگی و مشخصه این مبل لمسه دوزی دسته و تکیه‌گاه آن بوده و هیچوقت هم از مد نخواهد افتاد. پایه‌ها و دسته‌های این مبل از مشخصات منحصربه‌فرد این محصول به شمار می‌رود. همچنین از مهم‌ترین ویژگی‌های این مبل راحتی آن است. اگر به دنبال یک مبل راحت برای استراحت و لم دادن هستید، این مبل یکی از گزینه های ایده آل برای شما خواهد بود.

چگونه کیفیت مبل چستر را تشخیص دهیم؟

به خاطر افزایش تقاضا برای خرید مبل‌های چستر برخی از تولیدکننده‌ها، جنس‌های کیفیت و قیمت پایین را که بسیار شبیه به نمونه‌های اصل و باکیفیت هستند را تولید می‌کنند. پس اگر شناخت کافی راجع به این نوع مبل نداشته باشید به راحتی گرفتار این سودجویان خواهید شد. یکی از راه‌هایی که بتوانید مبل چستر اصل را تشخیص دهید قیمت آن است. یعنی اگر قیمت بالایی داشت، در آن از مواد اولیه باکیفیت استفاده شده ولی اگر قیمت این نوع مبل پایین بود یعنی مواد تشکیل دهنده این مبل کیفیت لازم را ندارد.
اگر به طور دقیق به مبل‌های چستر نگاه کنید جنس پارچه، نوع دوخت، مواد به کار رفته برای پایه‌های مبل همگی گویای کیفیت خوب خواهند بود. برای خرید مبل اصل به چوب‌های استفاده شده در آن نیز باید دقت کنید. چوب‌های فصلی یکی از بهترین انواع چوب برای ساخت این مبل می باشند. داشتن ریل مقاوم و محکم نیز در افزایش طول عمر و کیفیت مبل تأثیرگذار خواهد بود. در ساخت این مبل اگر از چوب مخلوط و یا پنل‌های ارزان استفاده شده باشد باید به دوام پایین آن پی ببرید.
از موارد دیگر برای تشخیص کیفیت این مبل، نوع مواد به کار رفته برای پرکردن آن است. اگر از الیاف پلی استر و پر استفاده کرده باشند شما در هنگام لمس کوسن‌ها و مبل می‌توانید به اصل بودن آن پی ببرید. اما اگر تقلبی باشد شما راحت متوجه خواهید شد که از مواد بی‌کیفیت در داخل استفاده شده است. راه دیگر برای تشخیص کیفیت این مبل رویه آن است که بیشتر از چرم بوده و برخی از فروشندگان ادعا می‌کنند از چرم اصل استفاده کرده‌اند. یکی از راه‌های تشخیص مبل چستر چرم اصل این خواهد بود که دارای ناخالصی‌ باشد، اما چرم مصنوعی کاملا یکدست است.

مبل چستر پارچه ای

بهترین پارچه برای مبل چستر

برای انتخاب بهترین پارچه برای این مبل باید دقت و توجه زیادی را به خرج دهید. پارچه مبلی انواع مختلفی دارد و باتوجه ‌به سلیقه و نوع دکوراسیون منزل، می‌توانید پارچه دلخواه خود را انتخاب کنید. پارچه‌هایی که برای این نوع مبل معمولا استفاده می‌شود شامل: چرم، مخمل، مسکو و نانو است. هر کدام از این پارچه‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما اگر به دنبال بهترین پارچه برای این مبل هستید باید بدانید طراحی اصلی این سبک مبل با پارچه چرم بوده ولی چون با گذشت زمان طرفداران آن زیاد شد، تولید کنندگان از دیگر پارچه‌ها نیز برای طراحی آن استفاده کردند.
بهترین پارچه برای این نوع مبل بستگی به سلیقه خود شما خواهد داشت. اگر مخمل پارچه مورد علاقه شماست پس مبل چستر مخمل آن را سفارش دهید. ولی در هنگام خرید حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که حفظ اصالت این مبل تنها با استفاده از چرم طبیعی معنا پیدا می‌کند. 

انواع مدل‌های مبل چستر

این مبل در انواع مختلفی ساخته می‌شود که از مدل‌های مرسوم محبوب می‌توان به دو نشیمن‌گاه، سه نشیمن‌گاه و صندلی اشاره کرد. در ادامه هر کدام از انواع این مبل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مبل چستر ال یا گوشه‌دار

اگر پذیرایی کوچکی دارید و یا فضای کمی را برای مبل اختصاص داده‌اید بهترین گزینه انتخاب مبل L شکل است. این نوع مبل برای مبل جلوی تلویزیون نیز بسیار مناسب و شیک خواهد بود.

مبل چستر کلاسیک

مبل چستر کلاسیک برای طرفداران سبک‌های کلاسیک بسیار کاربردی خواهد بود. در دکوراسیون‌های کلاسیک بهتر است از مبل چرم استفاده کنید. طراحی و تنوع در این نوع مبل بسیار زیاد بوده و شما می‌توانید باتوجه‌به فضایی که برای آن در نظر گرفته‌اید مدل موردنظرتان را انتخاب کنید.

مبل چستر فرانسوی

یکی از جذاب‌ترین مبلمان‌های چستر مدل فرانسوی آن است که طراحی بسیار هنری و زیبا در دستگیره‌های آن توجه افرادی زیادی را به خود جلب می‌کند. 

مبل چستر تخت‌خواب شو

این مدل مبل قابلیت تبدیل شدن به تخت‌خواب را داشته که از آن بیشتر برای فضاهای کوچک استفاده می‌کنند. پس با این مدل مبل می‌توانید استفاده‌های مختلفی داشته باشید و از خرید وسایل اضافی راحت خواهید شد.

مبل چستر ترک

مبل‌های چستر مدل ترکی طراحی‌های بسیار زیبا و جذابی دارند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. با متریال و مواد درجه یکی که در این مبل استفاده می‌شود عمر آن تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. در این مدل لمسه‌کاری ظریف و زیبا بوده که باعث جلوه بسیار زیبا فضای منزل شما خواهد بود. 

مدل شزلون

یکی از انواع مدل‌های خاص در مبلمان مدل شزلون بوده که برای لم دادن‌های یک نفره کاربرد دارد. برای افرادی که دوست دارند در هنگام تماشای تلویزیون لم بدهند مبل چستر شزلون بهترین انتخاب خواهد بود.

مبل چستر قایقی

این مدل که به مبل لیورپول هم معروف است وزن و حجم کمتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد. این مدل به خاطر جابه‌جایی راحتی که دارند برای مستأجر نشین‌ها گزینه مناسبی بوده و فضای کمتری را اشغال می‌کند. این مدل در رده مبل‌های اسپرت قرار دارد. همچنین این مبل در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شده که مبل چستر طوسی یکی از پرطرفدارترین انواع آن است. 

مبل چستر قایقی

مبل چستر نیکولا

مدل نیکولا یکی از مدل‌های فوق‌العاده شیک بوده که با چوب با کیفیت روس ساخته شده می‌شود. جنس یورولوکس نشیمن‌گاه آن نیز بسیار باکیفیت خواهد بود.

مزایای مبل چستر

این مبل در کنار زیبایی و راحتی که دارد از مزایای دیگری نیز برخوردار است. یکی از مزایای داشتن این نوع مبل، استقامت و دوام بالای آن بوده و در ساخت آن از متریال‌های باکیفیت استفاده می‌شود. مبل چرمی به راحتی تمیز خواهد شد. پس دیگر نگران کثیف شدن آن نباشید چرا که با یک دستمال و پاک‌کننده به راحتی می‌توانید لکه‌های روی آن را از بین ببرید.
از دیگر مزایای این مبل راحت بودن آن است چون نشیمن‌گاه آن طوری طراحی شده که نسبت به سایر مدل‌های بازار راحت‌تر بوده و شما با نشستن روی آن اصلا احساس خستگی نخواهید کرد. متناسب بودن آن با هر نوع دکوراسیونی نیز از مزیت‌های دیگر این مبل به شمار می‌رود. 

معایب مبل چستر

باتوجه‌به ویژگی‌هایی و انواع مدل‌های مبل چستر که در بالا به آن اشاره کردیم این مبل معایبی هم خواهد داشت. یکی از معایب آن داشتن سایز بزرگ است. در کل طراحی و ساخت این مبل‌ها به گونه‌ای بوده که برای منازل با متراژ بالا مناسب‌تر خواهد بود. پس اگر منزل شما متراژ پایینی دارد حتما به این نکته توجه داشته باشید.
اگر مبل شما از نوع چستر چرم باشد باید بدانید که مستعد خراش بوده و نگهداری از آن نیاز به دقت زیاد خواهد داشت. یکی دیگر از معایبی که می‌توان برای این مبل به آن اشاره کرد قیمت بالای این مبل خواهد بود. یعنی نسبت به سایر مدل‌های دیگر از قیمت بالاتری برخوردار است.

مبل چستر آبی

جمع‌بندی

همان‌طور که گفتیم مبل چستر یکی از مدل‌های بسیار قدیمی مبلمان کلاسیک است که این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده چرا که جذابیت خاصی دارد. نسل جدید این مبل‌ها با رنگ‌های بسیار متنوع و طرح‌های جذاب برای دکوراسیون مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی از این مبل برای ایجاد یک فضای آرام‌بخش و لوکس در مکان‌هایی مانند اتاق نشیمن، کتابخانه یا دفترکار می‌توان استفاده کرد.

برای مشاهده محصولات  صندلی رستورانی و صندلی تالاری کلیک کنید

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید