هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

راهنمای خرید مبلمان فضای باز یا مبلمان باغی

راهنمای خرید مبلمان فضای باز یا مبلمان باغی

نوید بهروزی آبان 03، 1401 ۶ دقیقه مطالعه

مبلمان فضای باز یا مبلمان باغی

مبلمان فضای باز یکی از بهترین و پرطرفدارترین نوع مبلمان در بین افراد مختلف است. امروزه بیشتر منازل، خانه باغ‌ها و ویلاها دارای تراس و بالکن هستند. کسانی که در این نوع مکان‌ها زندگی‌ می‌کنند؛ همواره به دنبال بهترین مبلمان برای فضای باز هستند. تنوع بسیار زیاد این مبل‌ها به همراه خصوصیات و ویژگی‌های مختلف آنها باعث شده که انتخاب برای افراد مقداری سخت شود. 
خرید مبلمان فضای باز اصول خاص خود را دارد. برای اینکه بتوانید خرید خوب و رضایت‌بخشی انجام دهید؛ باید ابتدا با انواع مبل فضای باز و ویژگی‌های آنها آشنا شوید. سپس بر اساس نوع دکوراسیون و فضایی که در اختیار دارید؛ خرید خود را انجام دهید. 
به همین منظور در این مطلب به طور کامل مبلمان فضای باز را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بیشتر از پیش با این نوع مبلمان آشنا شوید. همچنین انواع مبلمان برای فضای باز به همراه ویژگی‌های آن را بیان خواهیم کرد. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. 

ویژگی‌های مبلمان فضای باز

مبلمان‌های فضای باز باید تفاوت‌هایی با مبلمان داخل خانه و سایر مکان‌ها داشته باشند. به همین دلیل در هنگام خرید هرکدام از مدل‌های مبلمان برای فضای باز، باید به ویژگی‌های بسیار مهم آنها توجه کنید. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این مبلمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

استحکام و کیفیت مبل‌ها

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مبلمان فضای باز، استحکام و کیفیت مبل‌ها است. این نوع از مبل‌ها همواره در فضای باز  و در معرض رطوبت و شرایط جوی مختلف قرار دارند. به همین دلیل باید استحکام و دوام کافی را داشته باشند. اگر صندلی باغی و یا مبلمان باغی این ویژگی را نداشته باشند؛ قطعاً برای مدت زیادی نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. 

مبلمان باغی

تحمل وزن و مقاومت مبلمان

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم مبلمان باغی یا همان مبلمان فضای باز، تحمل وزن زیاد است. معمولاً مبلمان باکیفیت، باید ون 120 الی 150 کیلوگرم را تحمل کنند. شما در هنگام خرید می‌توانید این ویژگی را به‌راحتی تست کنید. اگر تصمیم بر خرید مبلمان فلزی داشتید؛ حتماً به رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک توجه داشته باشید. داشتن این رنگ نشان‌دهنده کیفیت بالای مبلمان است. 

راحتی نشیمن صندلی

نشیمن صندلی و مبل‌های فضای باز باید بسیار نرم و راحت باشد. شما در بسیاری از اوقات ساعت‌ها روی این مبل‌ها و صندلی‌ها می‌نشینید. پس باید از راحتی قابل قبولی برخوردار باشد. درغیر این صورت نمی‌توانید روی آن استراحت کرده و از اوقات خود لذت ببرید. 

طراحی و نمای زیبا

علاوه بر تمامی این ویژگی‌ها، باید طرح و نمای بسیار جذابی هم داشته باشد. امروزه انواع مبل برای فضای باز را در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌کنند. شما باید به فضای بالکن، تراس و حیاط خانه خود دقت کنید و بر اساس فضایی که در دسترس دارید مبلمان خود را خریداری کنید. به‌طورکلی مبلمان فضای باز باید متناسب با اندازه محیط بالکن یا تراس و کاملاً با دکوراسیون هماهنگ باشد. 

پیشنهاد خرید ما به شما : صندلی رستورانی

انواع مبلمان فضای باز یا مبلمان باغی

مبلمان یکی از وسایل لوکس منازل به شمار می‌رود. تنوع آنها آن‌قدر بالا است که افراد برای هرکدام از قسمت‌های خانه و یا محیط کار خود، نوع خاصی را انتخاب می‌کنند. مبلمان فضای باز از آن دسته مبل‌های بسیار محبوب است که افراد سعی می‌کنند بهترین و زیباترین آنها را برای منزل خود تهیه کنند. این نوع از مبل‌ها انواع مختلفی دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

مبل‌ پلیمری

مبلمان پلیمری یکی از محبوب‌ترین مبلمان فضای باز به شمار می‌آیند. این نوع از مبل‌ها به دلیل ظاهر بسیار شیکی که دارند؛ معمولاً در ویلاها و خانه باغ‌های باکلاس از آنها استفاده می‌شوند. مبل‌های پلیمری در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. همین امر باعث شده که در جاهای دیگر خانه از آنها استفاده کنند. از جمله خصوصیات و ویژگی‌های این نوع از مبلمان می‌توان به مقاومت زیاد در برابر رطوبت، مناسب برای انواع آب‌وهوا، قابل شستشو، حمل‌ونقل آسان و... اشاره کرد. 

مبل‌های حصیری پلیمری

مبل‌های حصیری از زیبایی منحصربه‌فردی برخوردار هستند. این مبل‌ها را از الیاف طبیعی مانند نی، تنه درخت خرما و گیاهانی ازاین‌دست می‌سازند. این نوع از مبل‌ها به دلیل طاهر بسیار زیبایی که دارند؛ فضای تراس، بالکن و یا حیاط خانه را فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز می‌کنند. مبلمان‌های حصیری ساخته شده از پلاستیک دارای انواع مختلفی است که شما بر اساس دکوراسیون منزل خود می‌تواند آنها را خریداری کنید. 
نوع دیگری از مبلمان حصیری پلاستیکی وجود دارند که آنها را از الیاف پلی رتن تولید می‌کنند. این دسته از مبلمان‌های فضای باز علاوه بر اینکه طرح‌ و ظاهر بسیار زیبایی دارند؛ از خصوصیات و ویژگی‌های خوبی هم برخوردار هستند. مبل‌های ساخته شده از الیاف پلی رتن، ضد آب هستند و در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین در برابر تابش مستقیم نور خورشید کاملاً مقاوم هستند و باگذشت زمان تخریب نخواهند شد. 
از دیگر ویژگی‌های این مبلمان می‌توان به خاصیت ضد الکتریسیته ساکن، ضدقارچ و باکتری و ضد شعله اشاره کرد. همچنین بهتر است بدانید که الیاف این مبل قابلیت بازیافت دارند. 

مبل فضای باز حصیری پلیمری

مبل‌ فرفورژه

مبل فرفورژه‌ای یکی دیگر از مبل‌های بسیار محبوب برای فضای باز است. این نوع از مبل‌ها که به مبلمان باغی معروف هستند را از نوعی آهن تولید می‌کنند. به همین دلیل از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. میز، صندلی و مبلمان فرفورژه‌ای به‌صورت ست ساخته می‌شوند. این محصولات را در رنگ‌های مختلف به همراه تشک‌های متحرک ابری و پارچه‌های شاد و متنوع می‌توان خریداری کرد. 
متحرک بودن تشک‌ها این امکان را به شما می‌دهد که در هنگام بارش باران آنها را به داخل خانه برد و مانع از خیس شدن آنها شد. اما خود مبل در زیر بارش باران و برف هیچ‌گونه آسیبی نخواهد دید. معمولاً ست میز و صندلی باغی فرفورژه‌ای نسبت به سایر مدل‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. 

مبل‌های چوبی

مبل‌های چوبی قدیمی‌ترین انواع مبلمان فضای باز به‌حساب می‌آیند. با اینکه این نوع از مبلمان قیمت بالایی دارند؛ اما طرح‌های بسیار زیبا و خاص آنها نمای خانه و ویلای شما را بسیار جذاب خواهد کرد. این نوع از مبلمان را از چوب‌هایی تولید می‌کنند که با لایه‌ای مقاوم پوشیده شده‌اند. به همین دلیل در برابر آب‌وهوای گرم و سرد مقاومت بالایی از خود نشان خواهد داد. 

مبل فضای باز چوبی

مبل‌های پلاستیکی

مبل‌های پلاستیکی هم طرف‌داران خاص خود را دارد. این نوع از مبلمان در زیر باران و برف کاملاً مقاوم هستند. به همین دلیل در بیشتر مکان‌ها از آنها استفاده می‌کنند. اما بهتر است بدانید که مبلمان پلاستیکی در درازمدت نمی‌توانند مقابل نور آفتاب دوام بیاورند و حتماً رنگ خود را از دست خواهند داد. 

پیشنهاد خرید ما به شما : صندلی تالاری

 

 قیمت مبلمان فضای باز یا مبل باغی

قیمت مبلمان فضای باز از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام خرید به آن توجه دارند. در حال حاضر نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی را برای این نوع مبلمان در بازارهای ایران تعیین کرد. اما از مهم‌ترین مواردی که بر روی قیمت مبلمان برای فضای باز تاثیر می‌گذارد می‌توان به چوب، پارچه مورد استفاده، طراحی، رنگ و برند اشاره کرد.

سخن نهایی

انتخاب مبلمان منزل یکی از مهم‌ترین کارهایی است که افراد باید انجام دهند. در دنیای امروز برای هرکدام از قسمت‌های خانه مدل خاصی از مبلمان را تهیه می‌کنند. مبلمان فضای باز نوع خاصی از مبل‌ها هستند که فقط در مکان‌هایی مانند بالکن، تراس و یا حیاط خانه استفاده می‌شوند. این نوع از مبل‌ها دارای مدل‌های مختلفی بوده و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. 
در این مطلب به طور کامل شما را با مبلمان فضای باز آشنا کردیم تا بهتر و راحت‌تر بتوانید خرید خود را انجام دهید. همچنین انواع این نوع مبل را به همراه ویژگی‌های آنها بیان کردیم تا بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. اگر درباره مبلمان برای فضای باز سؤال خاصی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. 
 

 

 

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید