هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

طراحی صندلی‌های ناهارخوری رستورانی: توازن بین ظاهر و راحتی

طراحی صندلی‌های ناهارخوری رستورانی: توازن بین ظاهر و راحتی

نوید بهروزی شهریور 26، 1402 ۶ دقیقه مطالعه

طراحی صندلی‌های ناهارخوری رستورانی

درست است که طعم، رنگ و کیفیت بالای غذا باعث می‌شود ذهنیت خوبی از رستوران در ذهن مشتری باقی بماند اما این همه چیز نیست! یک رستوران برای اینکه از همه نظر عالی به نظر بیاید باید شیک و آراسته باشد. پس دکوراسیون داخلی رستوران و طراحی میز و صندلی هم بسیار مهم است. مشتری باید در حین غذا خوردن احساس راحتی و آرامش داشته باشد. پس چیزی که در طراحی انواع صندلی ناهارخوری اهمیت دارد، به وجود آوردن توازن در میان ظاهر و راحتی کار است. در این مطلب همراه ما باشید تا برای خرید صندلی‌ ناهارخوری رستورانی شما را راهنمایی کنیم. 

ویژگی‌های بهترین صندلی ناهارخوری رستورانی

بهترین سبک میز و صندلی‌های رستورانی با داشتن ظاهر شیک و ایجاد راحتی برای مشتری می‌تواند به کسب و کارتان رونق زیادی بدهد. به شرطی که میز و صندلی با سبک طراحی رستوران هارمونی داشته باشد.
میز و صندلی باید با متریال مرغوب ساخته شده و بسیار مقاوم باشد. در غیر این صورت امکان شکستن پایه‌های آن وجود دارد. همچنین باید متناسب با متراژ رستوران انتخاب شود. میز و صندلی‌ها باید فاصله مناسبی از هم داشته باشند تا باعث شلوغ شدن فضا و ناراحتی مشتری نشوند. 
در حالت کلی صندلی ناهارخوری رستورانی باید پشتی دار باشد تا مشتری بر روی آن احساس راحتی کند. البته باید طراحی شیک و زیبایی داشته و از وزن و ارتفاع مناسبی هم برخوردار باشد. مشتری نباید برای جا به جایی صندلی با مشکل مواجه شود. صندلی‌ رستورانی باید در عین سبکی، دوام و مقاومت بالایی داشته و به راحتی خراب نشود. همچنین باید بر اساس استاندارد‌ها و با استفاده از متریال مرغوب ساخته شده باشد.

انتخاب صندلی ناهارخوری رستورانی

متریال مناسب برای ساخت صندلی ناهارخوری رستورانی

صندلی و میز ناهارخوری رستورانی با استفاده از متریال گوناگونی مثل چوب، فلز یا پلیمر ساخته می‌شود. صندلی‌های رستورانی باید مقاومت بالایی داشته و متناسب با مکان مورد نظر تهیه شوند. برای مثال صندلی‌های ضد زنگ برای فضا‌های روباز مناسب هستند؛ زیرا در شرایط آب و هوایی مختلف دچار زنگ زدگی یا خوردگی نمی‌شوند. 
بهترین صندلی‌های رستورانی محیط را صمیمی نشان می‌دهند و با میز و دیگر آیتم‌های محیط هارمونی دارند. این صندلی‌ها پشتی دار بوده و باعث راحتی مشتری در هنگام نشستن می‌شوند. همچنین با سبک و فضای رستوران متناسب هستند. برای مثال در رستوران‌های لوکس استفاده از صندلی‌های فلزی با رنگ‌های استاتیک بهترین گزینه است یا اینکه صندلی‌های چوبی بیش‌تر برای رستوران‌های مخصوص خانواده‌ها، مناسب هستند. پس این که رستوران چه سبکی دارد و مشتریان آن چه کسانی هستند مهم است ؛ زیرا با آگاهی از نظر و سلیقه مشتری می‌توان صندلی را انتخاب کرد که علاوه بر داشتن مقاومت و زیبایی، همچنین باعث احساس راحتی مشتریان می‌شود.

نکات مهم در طراحی صندلی‌های ناهارخوری رستورانی

رستوران‌های زیادی وجود دارند که با انتخاب طراحی نامناسب صندلی ناهارخوری رستورانی نتوانسته‌اند توجه مشتریان زیادی را جلب کنند. انتخاب درست مبلمان رستورانی بسیار مهم است و باعث ایجاد صمیمیت بیش‌تر در محیط می‌شود. 
برای طراحی چیدمان اکثر رستوران‌ها، از میز و صندلی‌های مدرن و چوبی استفاده می‌شود. بیش‌تر صاحبان رستوران ها، مدل‌های جدید صندلی ناهارخوری رستورانی را انتخاب کرده و تمایل دارند محیط لوکس و زیبایی برای غذا خوردن فراهم کنند.
فرقی ندارد که سبک رستوران شما کلاسیک، مدرن یا سنتی است. در هر صورت بهتر است طراحی میز و صندلی‌ها با فضا تناسب داشته باشد. به این معنا که صندلی به راحتی جا به جا شود و صدای آزاردهنده‌ای ایجاد نکند. همچنین به کفپوش آسیبی وارد نکند و باعث شلوغی یا هرج و مرج رستوران نشود.
 رستوران باید فضایی را برای مشتری فراهم کند تا او بتواند برای چند دقیقه هم که شده از هیاهوی زندگی دور شده و در محیطی بدون سر و صدا و با آرامش غذا بخورد. از این رو بهترین طراحی برای صندلی ناهارخوری رستورانی مدلی است که با سبک رستوران، سلیقه مشتری و ابعاد فضای مورد نظر هماهنگی دارد‌.

خرید صندلی ناهارخوری رستورانی

سخن پایانی

اکنون که می‌دانید طراحی صندلی ناهارخوری رستورانی چقدر مهم است و به جذب مشتری کمک می‌کند، از بین گزینه‌های متنوع بهترین انتخاب را داشته باشید. در پایان فراموش نکنید که ابعاد میز و صندلی‌های رستوران و تعداد آن‌ها باید با فضای سالن متناسب باشد. پس رستوران خود را شلوغ نکرده و محیطی را ایجاد کنید که مشتری در آن احساس راحتی کند.

 

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید