هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

ست اداری شامل چه مواردی است؟ همه اقلام ست اداری را بشناسید!

ست اداری شامل چه مواردی است؟ همه اقلام ست اداری را بشناسید!

نوید بهروزی اسفند 16، 1400 ۶ دقیقه مطالعه

مبلمان اداری

مهم نیست که می خواهید برای اداره خود یک ست کامل تهیه کنید یا قصد طراحی یک اتاق کار کوچک در منزل خود را دارید؛ در هر صورت یک ست اداری مجموعه ای از لوازم را شامل می شود که ظاهر کلی اتاق شما را تشکیل می دهد. ممکن است تمام این موارد در یک اتاق قرار گیرند؛ شاید هم قصد داشته باشید در چند اتاق جداگانه آن‌ها را بچینید. ممکن است تمام این موارد را نیاز داشته باشید؛ شاید تنها برخی از آن‌ها برای شما ضروری باشند. به هر صورت، در این مطلب قصد داریم تمام اقلامی که در یک ست اداری نیاز است را با شما در میان بگذاریم.

همچنین بخوانید : صندلی های رستورانی

ست اداری چیست؟ نیم ست اداری هم داریم؟ چه فرقی دارند؟

هنگامی که صحبت از ست اداری می شود، دو مقوله مختلف مد نظر خواهد بود. مورد اول ست کاغذی اداری است که شامل مواردی همچون سربرگ، پاکت، کارت ویزیت و لوگو که توسط شرکت های چاپ و طراحی انجام می شود.
مورد دوم که مد نظر ما در این مطلب است، ست اقلام و لوازم اداری همچون مبل اداری و صندلی است. مبلمان اداری می تواند بازه گسترده ای از لوازم را شامل شود که به بیشتر آن‌ها در این مطلب خواهیم پرداخت. اما واژه دیگری که احتمالاً بسیار با آن روبرو می شوید، نیم ست اداری است.

راهنمای خرید مبلمان اداری مناسب

تمام اقلام مبلمان اداری را بشناسید

در ادامه آنچه که یک مبلمان اداری کامل می تواند شامل شود را با شما در میان خواهیم گذاشت. البته همان طور که اشاره شد، ممکن است برخی از این اقلام را نیاز داشته باشید و برخی دیگر را خیر. ممکن است برخی از این اقلام را در یک اتاق و مابقی را در اتاق جداگانه ای قرار دهید. در هر صورت، این لوازم در اکثر ادارات یافت می شوند. شما نیز در اداره خود یا اتاق کار منزل خود می توانید از این لوازم استفاده کنید و از آن‌ها برای دکوراسیون خود ایده برداری کنید.

میز تحریر

هنگام ورود به اتاق مدیریت، میز تحریر اولین چیزی است که به نظرتان می رسد. مدیر تمام فعالیت های خود را بر روی میز مدیریت انجام می دهد. تمام مدارک و اسناد از روی میز عبور می کنند و امضا می شوند. میز تحریر برای مدیر، مانند سنگ اوپن برای آشپز است.
معمولاً جنس میز تحریر از چوب بسیار مرغوب یا ام دی اف است. کیفیت میز باید به شکلی باشد که در محیط پر رفت و آمد اداری آسیب نبیند. هنگام ورود نور خورشید کیفیت و رنگ آن دستخوش تغییر نشود. پس از مدتی اتصالات آن شروع به از هم گسستن نکند و باعث حرکت و صداهای ناخوشایند نشود.

میز تحریر را از بهترین مواد و مصالح ممکن تهیه کنید تا بعداً مجبور نشوید دوباره برای تعویض آن هزینه کنید.

همچنین بخوانید : ویژگی های بهترین صندلی تالاری

ست رومیزی

میز تحریر یا میز کار مدیر به تنهایی نمی تواند جوابگوی نیازهای مدیر باشد. اتاق مدیریت بسیار شلوغ است و میز تحریر نیز اسناد و لوازم بسیاری را بر روی خود جای می دهد. در صورتی که یک ست رومیزی مناسب برای آن تهیه نکنید، هر روز روی میز به شدت شلوغ شده و بازده کاری شما را کاهش می دهد. جا قلمی، جای کاغذ یادداشت، پایه چسب، کازیه، جا مدادی، جای نامه، پانچ و منگنه و دیگر لوازم مورد نیاز روی میز تحریر است.

راهنمای خرید مبلمان اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

میز کامپیوتر جداگانه

اگر می خواهید که میز تحریر و مدیریت شما با میز کامپیوتر جدا باشد، انتخاب درستی کرده اید. این مسئله در اتاق کار شخصی و خانگی بیشتر نیاز است. در اتاق کار شخصی معمولاً میز کار برای مطالعه و نوشتن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که به جای لپ تاپ از کامپیوتر رومیزی استفاده کنید، فضای بیشتری نیاز دارید و احتمالاً باید به فکر خرید میز کامپیوتر جداگانه باشید.

البته بیشتر افراد از میز تحریر خود به عنوان میز کامپیوتر نیز استفاده می کنند که هیچ اشکالی ندارد.

صندلی مدیریت

صندلی مدیریت می تواند از مصالح مختلفی تهیه شده باشد. معمولاً صندلی کامپیوتر و صندلی مدیریت شباهت زیادی به هم دارند و برای هردو مورد استفاده می کنند. با این وجود، صندلی مدیریت کیفیت بهتری داشته و عمدتاً روکش آن از نوع چرم است.
صندلی مدیریت باید انعطاف بالایی به لحاظ تغییر ارتفاع و زاویه پشتی داشته باشد. اگر مدت زمان زیادی را روی صندلی خود صرف می کنید، بودجه زیادی را به صندلی اختصاص دهید تا در درازمدت دچار مشکلات ستون فقرات و کمر نشوید.

کتابخانه

کتابخانه جزء جدایی ناپذیر هر اداره است. اگر به مطالعه خود و اعضای شرکت اهمیت می دهید، کتابخانه ضروری ترین بخش اداره شما است. حتی اگر یک کتابخانه کوچک باشد، اداره یا اتاق کار خود را از آن محروم نکنید. کتابخانه باعث می شود که فضای اتاق بسیار منظم شود و ظاهر بسیار زیبایی نیز به آن می دهد.

کشو و فایل

اگر میز تحریر شما دارای کشوهای کافی است، احتمالاً به کشو جداگانه نیاز نخواهید داشت. در غیر این صورت، کشو می تواند نظم قابل توجهی به کاغذهای در دسترس، اقلام کوچک و پرونده های جاری شما بدهد. گاهی اوقات روی پرونده، کتاب یا موردی کار می کنید و نمی خواهید آن را در زونکن یا کتابخانه قرار دهید. کشو در این مواقع باعث می شود روی میز تحریر شما منظم شود.

کنسول

کنسول نیز مانند کشو به دسته بندی بهتر اتاق کار کمک خواهد کرد. اگر میز کار شما ساده است و کشوهای اندکی دارد، کنسول اداری باعث می شود که همه چیز به شیوه ای زیبا و چشم نواز دسته بندی شود. می توانید روی کنسول نیز از المان های تزئینی همچون گلدان استفاده کنید.

کمد

کمد اداری به شیوه ای طراحی می شود که تقریباً نیاز شما را از کشو، کنسول و حتی کتابخانه برآورده می کند. بخصوص اگر شرکت شما کوچک و نوپا است یا آن را برای اتاق کار شخصی خود می خواهید، کمد می تواند بیشتر نیازهای شما را برآورده کرده و حتی به عنوان زونکن نیز عمل کند.

میز کنفرانس

اگر تعداد اعضای شرکت زیاد است و نیاز است تمام آن‌ها در جلسات حضور داشته و اظهار نظر کنند، بدون شک به میز کنفرانس نیاز خواهید داشت. میز کنفرانس برای هر فرد امکانات کاملی ارائه می دهد. پریز برای اتصال لپ تاپ و گوشی، میکروفون، در صورت نیاز مانیتور توسط میز کنفرانس تأمین می شود.

مبلمان اداری شامل چه وسایلی است؟

صندلی کنفرانس

اتاق کنفرانس به تعداد اعضای آن به صندلی کنفرانس نیاز دارد. معمولاً کیفیت میز کنفرانس کمتر از صندلی مدیریت و بیشتر از صندلی انتظار است.ک

زونکن

هر اداره ای به زونکن برای دسته بندی و مدیریت پرونده های شرکت نیاز دارد. زونکن ها در رنگ های مختلفی عرضه می شوند و با خواندن برچسب آن‌ها بلافاصله به اطلاعات کلی داخل آن دسترسی خواهید داشت. هیچ گاه به نسخه های دیجیتال پرونده ها و اطلاعات اطمینان نکنید و نسخه فیزیکی از اطلاعات مهم شرکت تهیه کنید.

صندلی یا مبل مهمان

اگر مهمان های زیادی ندارید، یک نیم ست تهیه کنید که برای پذیرایی از ۴ نفر کافی است. در غیر این صورت می تواند تعداد مبل بیشتری تهیه کنید. معمولاً در ادارات از نیم ست استفاده می کنند و در صورت حضور تعداد بیشتر از ۴ نفر، از اتاق کنفرانس استفاده می کنند تا هزینه ها کاهش پیدا کند. در صورتی که توانایی تهیه مبل ندارید، می توانید تعداد بیشتری صندلی با کیفیت تهیه کنید.

ویترین

اگر قصد دارید پروژه های شاخص، افتخارات فردی، افتخارات شرکت، گواهینامه ها، مجوزها و ماکت شرکت را برای اعضای شرکت و ارباب رجوع به نمایش بگذارید، به یک ویترین نیاز خواهید داشت. ویترین ها دارای بدنه چوبی و درب شیشه ای هستند. ویترین را می توان در اتاق مدیریت، اتاق انتظار یا هردوی آن‌ها قرار داد.

میز پذیرش

اگر تعداد ارباب رجوع شما زیاد است و منشی شما باید آن‌ها را پذیرش کند، به یک میز پذیرش به همراه لوازم همراه آن (صندلی و ست رومیزی) نیاز خواهید داشت. معمولاً میز پذیرش نزدیک به اتاق مدیریت است و ارباب رجوع بلافاصله پس از ورود به شرکت به آن مراجعه می کنند. به همین دلیل نیاز است، هر فردی بلافاصله پس از ورود از درب ورودی، میز پذیرش را مشاهده کند.

صندلی انتظار

کیفیت و جنس این صندلی ها بستگی به میزان انتظار ارباب رجوع شما دارد. هیچ وقت سعی نکنید از صندلی های بی کیفیت استفاده کنید. اگر به مشتریان خود احترام بگذارید در درازمدت دوباره به شما مراجعه می کنند و یک سرمایه گذاری درازمدت برای شما خواهد بود. می توانید از ست های ۷ تا ۹ نفره استفاده کنید یا صندلی های با کیفیت تکی را مدنظر داشته باشید.

میز کار گروهی

اگر شرکت شما بر اساس فعالیت های گروهی و پروژه های تلفیقی است، احتمالاً به یک میز کار گروهی نیاز خواهید داشت. این میزها به شما این امکان را می دهد که هرکس بر پروژه خودش تمرکز کرده و در صورت نیاز بلافاصله دستاورد و خروجی دیگر اعضای گروه را مشاهده کند. اگر زمان برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، میز کار گروهی را فراموش نکنید. اعضای گروه مجبور نخواهند بود برای کوچک‌ترین بررسی فعالیت از میز خود بلند شده و نزد فرد دیگر گروه بروند.

جنس و رنگ ست اداری

هرکدام از مواردی که نام برده شد، می تواند دارای جنس متفاوتی باشند. با این وجود اگر به دکوراسیون داخلی اهمیت می دهید، بهتر است، جنس محصولات خود را با یکدیگر ست کنید.
البته همه این اقلام نمی توانند جنس مشابهی داشته باشند اما شاخص ترین آن‌ها بهتر است به لحاظ جنس یکسان باشند.

این مسئله در خصوص رنگ ست اداری نیز صدق می کند. هر شرکت و مجموعه ای دارای یک رنگ بخصوص است. اگر رنگ پیش فرض خود را انتخاب کنید، بهتر شناخته خواهید شد و در درازمدت تبلیغ بصری برای شرکت خواهد بود.

جنس لوازمی همچون میز تحریر، کمد، ویترین، کشو کتابخانه معمولاً با یکدیگر هماهنگ است. برای مثال می توانید از چوب طبیعی، ام دی اف خام یا هایگلاس استفاده کنید. دقت داشته باشید که هرکدام از این موارد ظاهر و البته قیمت های متفاوتی دارند. قبل از تصمیم گیری در خصوص موارد عمده این‌چنینی حتماً با متخصص امر مشورت کنید.

لوازمی همچون صندلی و مبل نیز معمولاً دارای جنس و ظاهر یکسانی هستند. البته طبیعی است که صندلی مدیریت و کارکنان دارای کیفیت بیشتری باشد و این مسئله ارتباطی به تبعیض ندارد. از آنجایی که ارباب رجوع و مهمانان مدت زمان اندکی در شرکت حضور پیدا می کنند، نیاز به صندلی های بسیار با کیفیت ندارند.

اما ممکن است که مهمانان شما افراد مهم و سرشناسی باشند و نیاز باشد که توسط یک نیم ست با کیفیت از آن‌ها پذیرایی کنید.

در نهایت سعی کنید قبل از خرید هر وسیله ای تم رنگی شرکت را تعیین کنید. این رنگ (ها) را با مسئول دکوراسیون در میان بگذارید و با استراتژی جلو بروید. تلفیق لوگوی شرکت در برخی لوازم (همچون میز مدیریت) می تواند جلوه بصری به شرکت داده و مجموعه شما را بسیار حرفه ای جلوه دهد.

ممکن است برخی اقلام دیگر نیز در یک اداره مورد نیاز باشد که بدون شک همین طور است. بسته به اندازه اداره شما ممکن است اقلام بیشتر یا کمتری استفاده کنید. برای همین خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.

اداره شما دارای چه لوازم و اقلامی است. ست اداری پیشنهادی شما چه مواردی را شامل می شود. نیم ست بخصوصی را پیشنهاد می کنید؟ چه جنسی را برای ست اداری ایدئال می دانید؟ دیدگاه های خود را با ما و دیگر دوستان خود نیز در میان بگذارید.

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید