هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

راهنمای خرید مبل ال : بهترین مبل L کدام است؟

راهنمای خرید مبل ال : بهترین مبل L کدام است؟

نوید بهروزی خرداد 28، 1401 ۶ دقیقه مطالعه

خرید مبل ال

در بین همه ابداعاتی که در صنعت مبلمان شده است، مبل ال (L Sofa) یکی از بهترین‌هاست. بنابراین اگر شما هم به دنبال طراحی دکوراسیونی شیک و امروزی هستید، مبل ال یکی از گزینه‌های اصلی خواهد بود.

طراحی دکوراسیون شیک و مدرن امروزی، دغدغۀ خیلی‌هاست. این مسئله با در نظر داشتن گسترش زندگی آپارتمانی و کوچک شدن فضای خانه‌ها، اهمیت بیشتری به خود گرفته است. از این رو، طراحان دائماً به دنبال خلق ایده‌هایی برای افزایش اثربخشی مبلمان هستند. به این صورت که علاوه بر اشغال فضای کمتر بتوانند کاربردهای چندگانه‌ای برای آن‌ها تعریف کنند.

. مبل ال به ایجاد نظم در خانه، افزایش صمیمیت، فنگ‌شویی و نیز چیدمان مناسب‌تر کمک زیادی می‌کند. همچنین چندمنظوره بودن این مبل‌ها باعث شده است که محبوبیت زیادی پیدا کنند.

مبل‌های راحتی مدل‌های مختلفی دارند. به همین دلیل، انتخاب از بین ده ‌ها گزینۀ کار راحتی نیست. در این فرآیند، آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، خواسته و سلیقۀ شماست. اما اگر از فضای کم خانه و به خصوص اتاق نشیمن خود گله دارید، راهنمای خرید مبل ال برای شما خواهد بود. مبل ال در بین تمام انواع مبلمان، محبوبیت زیادی کسب کرده است. تنوعی که در رنگ، طرح و نیز کاربردهای جانبی این مبل‌ ها وجود دارد، دلایل اصلی محبوبیت‌ آن‌هاست. این مقاله به عنوان راهنمای خرید مبل ال، به معرفی ویژگی‌ها، کاربردها و انواع مبل ال پرداخته است. با مطالعه این مقاله درخواهیم یافت که بهترین مبل ال برای خانه و سلیقه ما کدام است.

مبل ال به چه مبلی گفته می‌شود؟

امروزه با تغییر سبک زندگی، مبل‌ها تنها به شکلی یک‌تکه و کامل محدود نیستند. در واقع، کارگاه‌های تولید مبل، قطعات مختلف مبل را به صورت جداگانه ساخته و آن‌ها را در محل نهایی سرهم‌بندی می‌کنند. به چنین مبل‌هایی، مبل بخش ‌بندی ‌شده یا (Sectional) گفته می‌شود. خود این مبل‌ها انواع مختلفی دارند. یکی از انواع معروف مبل‌های سکشنال، مبل ال نام دارد.

چیز زیادی از تعریف کلی مبل ال نمی‌توان گفت! مبل ال به مبلی گفته می‌شود که شیوۀ چیدمان آن، شبیه به حرف انگلیسی L می‌شود. دو خط عمود بر هم. در تعریف دقیق‌ تر مبل ال می‌ توان گفت که این مبل، دو جایگاه نشیمن دارد که در نقطه‌ای بر یکدیگر عمود شده‌اند.

طراحی مبل ال به گونه‌ای است که فضای بیشتری را برای نشستن ایجاد می‌کند. این مبل‌ها به دلیل ساختاری که دارند، ظرفیت بیشتری را می‌توانند روی خود جای دهند. همچنین که جای کمتری را نیز اشغال می‌کنند. پس می‌توان این نوع مبل‌ها را یکی از مناسب ‌ترین مبل‌ها برای خانه‌های کوچک و آپارتمان‌ها دانست.

طراحی مبل‌ ال می‌تواند به شکل‌های مختلفی انجام شود. اکثر این مبل‌ها می‌توانند از نقطۀ اتصال جدا شده و به شکلی متفاوت در فضای خانه چیده شوند. البته در چنین حالتی، دیگر نمی‌توان نام مبل ال را روی آن نهاد. با وجود اینکه مبل ال فضای کمی را در خانه اشغال می‌کند، اما این مبل‌ها برای هر ابعادی نیز مناسب نیستند. پیش از خرید مبل ال باید در نظر داشت که این مبل‌ها، شکل و اندازه مناسب خانه شما را داشته باشند.

خرید مبل ال

اولین نکته در راهنمای خرید مبل ال : زاویه مناسب را پیدا کنید

در خرید مبل ال باید دقت زیادی به نحوۀ چیدمان آن در خانه کنید. بنابراین، پیش از اینکه اقدام به خرید مبل کنید، زاویه‌ای که می‌خواهید مبل را در آن‌جا قرار دهید را در نظر بگیرید. بهترین مبل ال برای خانه شما آن است که بتواند در گوشه‌ای مناسب و تا حد امکان موازی با دیوارهای خانه قرار بگیرد. هرچند که مبل ال را می‌توان در هر زاویه‌ و فضایی قرار داد. اما لازم است که مبل ال را در جهتی مناسب قرار دهید. از آنجا که مبل ال، زاویه‌ای به سمت چپ یا راست پیدا خواهد کرد، باید مدلی را انتخاب کنید و زاویۀ آن به سمتی باشد که مانع از رفت و آمد یا بسته شدن فضا نشود. در صورتی که به این مسئله دقت نکنید، حجم زیادی از فضای خانه را اشغال خواهید کرد.

بهترین مبل ال کدام است؟ (معرفی انواع مبل L)

پاسخ به این سؤال را نمی‌توان به صورت ساده و مستقیم داد. مبل ال مدل‌های مختلفی دارد. اکثر ما زمانی که نام مبل ال را می‌شنویم، تصویری از یک مبل بزرگ به شکل L را در نظر می‌آوریم. هرچند که این تصویر غلط نیست. اما باید بدانیم که مبل ال صرفاً به این مدل خلاصه نمی‌شود. مبل سکشنال که محبوب‌ ترین آن‌ّ‌ها مبل ال است، انواع مختلفی دارد. تنوع این مبل‌ها زیاد است و ما قصد نداریم همه آن‌ها را معرفی کنیم. اما آشنایی با چند مورد از انواع بهترین مبل ال می‌توان نگاهی دقیق‌تر به نیازها و گزینه‌های انتخابی یافت.

مبل ال کاژو

مبل ال کاژو یکی از محبوب‌ ترین انواع مبل ال است. این مدل مبل که در طراحی، سادگی و زیبایی بی‌نظیر است، به نوعی دارای طرحی مینیمال و مدرن است. مبل کاژو نشیمن دوگانه دارد و فوم آن نیز از جنس سرد است. این فوم به دلیل تراکم زیادی که دارد، سفت بوده و ماندگاری آن نیز بالاست. چوبی که در ساخت مبل ال کاژو استفاده می ‌شود، معمولاً چوب روس و راش گرجستان است. هر دو نوع چوب از مقاومت، انعطاف و دوام زیادی برخوردارند. این نوع از مبل را می‌توان به نوعی بهترین مبل ال دانست. چرا که سادگی، طراحی و مقاومت آن از بقیه مبل‌ها بیشتر است. البته که این مبل برای اتاق‌های نشیمن آپارتمان‌ های نه چندان کوچک گزینه‌ای مناسب است.

مبل ال کاژو

مبل ال اسپرت

مبل ال اسپرت دارای طراحی لوکس و ابعادی کوچک‌تر از مبل کاژو است. این مبل‌ها فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و معمولاً دیزاینی مدرن و بسیار امروزی دارند. در طراحی این مبل، از کش و قوس‌ها و ظرافت‌های خاصی استفاده می‌شود. شاید پسوند اسپرت در آن تا حدی مشخص‌کننده شکل و شمایل آن باشد. ابعاد کوچک این مبل‌، آن را به گزینه‌ای بسیار عالی برای آپارتمان‌های کوچک تبدیل کرده است. حتماً پیش از خرید، ابعاد خانه و مبل را اندازه بگیرید تا بهترین مبل ال اسپرت را انتخاب کنید.

مبل ال ترکیه

همانطور که از نام آن پیداست، مبل ال ترکیه به مدل‌هایی گفته می‌شود که توسط کشور ترکیه طراحی می‌شوند. این مبل‌ها اکثراً طراحی متفاوت و مدرنی دارند که آن‌ها را از دیگر مبل‌ها متمایز کرده است. این نوع مبل‌ها دارای تنوع زیاد در رنگ‌بندی و طراحی هستند. همچنین که کیفیت بالای این مبل‌ها نیز باعث افزایش محبوبیت آن‌ها شده است. گوشه‌ های دایره شکل، قوس‌های ظریف و رنگ‌ بندی متنوع، از ویژگی ‌های بارز مبل ال ترکیه است.

مبل ال فرانسوی

این نوع از مبل ‌ها عمدتاً شکلی کلاسیک دارند و بیشتر برای اتاق ‌های نشیمن با ابعاد بزرگ مناسب هستند. مبل ال فرانسوی بیشتر برای سبک‌های دکوراسیون امروزی و مدرن مناسب است. این مبل‌ها به خوبی می ‌توانند حال و هوای خانه‌های فرانسوی را زنده کنند. در راهنمای خرید مبل ال باید گفت که پیش از خرید توجه کنید که این مبل، هماهنگی لازم با سایر اجزای خانه را داشته باشد.

مبل ال مدرن

بهترین مبل ال را شاید بتوان مبل ال مدرن دانست. از آنجا که بیشترین کاربرد مبل ال برای تامین فضا در محیط‌های کوچک است، مبل ال مدرن می ‌تواند به خوبی از عهدۀ این وظیفه برآید. این مبل می‌ تواند فضای خانه را بسیار صمیمی نگه داشته و آن را مناسب برای جمع‌های دوستانه کند. نشستن و لم دادن روی این مبل‌ها بسیار راحت بوده و همچنین می‌توان به راحتی روی آن استراحت کرد و خوابید. اگر تمایل به خرید یک مبل ال برای فضایی کوچک، مدرن و خودمانی دارید و می خواهید با یک میز ناهارخوری شیک ست کنید، بهترین مبل ال را می‌توان نوع مدرن آن دانست.

مبل ال چستر

همانطور که مشخص است، مبل ال چستر ویژگی‌های هر دو مبل ال و چستر را در خود دارد. لمسه‌ کاری ‌هایی که روی این مدل از مبل‌ ها انجام شده‌اند، ظاهری خاص یک مبل شیک به آن داده است. مبل ال چستر بیشتر مناسب با فضاهای بزرگ و با ظرفیت زیاد است. هرچند که هدف از طراحی مبل ال چیز دیگری بوده است. بنابراین اگر به دنبال خرید مبل ال برای فضایی کوچک هستید، مبل چستر، بهترین مبل ال نخواهد بود. راهنمای خرید مبل ال نیز پیشنهاد می‌کند که بودجۀ بیشتری را برای خرید این مبل کنار بگذارید!

مبل ال چستر

مبل ال بلوکی

بر خلاف بسیاری از مبل‌های ال که به صورت دو تکه ساخته شده‌اند، مبل ال بلوکی شکل متفاوتی دارد. یکی از مشکلات اصلی در انتخاب بهترین مبل ال، یافتن فضای مناسب برای آن است. چرا که اغلب آن‌ها را می‌توان تنها در یک فرم چید. اما مبل بلوکی این مشکل را حل کرده است. مبل ال بلوکی به شکل بلوک‌های مجزا از هم ساخته شده‌اند. پس می‌توان آن‌ها را به هر شکلی که دوست دارید بچینید. اگر به دنبال یک راهنمای خرید مبل ال برای فضاهایی بسته و با فرم نامناسب هستید، مبل ال بلوکی می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد.

مبل ال باکس دار

باکس به بخش‌ هایی از یک ست مبلمان گفته می‌شود که شبیه به یک جعبه در گوشه‌ای از مبل‌ها جای می‌گیرند. این باکس‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند. اما در عین حال می‌توانند بسیار کاربردی باشند. معمولاً این باکس‌ها ابعادی کوچک‌تر از دیگر بخش‌ های مبل دارند و می‌توانند در صورت لزوم برای نشستن استفاده شوند. همچنین که برای افزایش طول بخش‌های انتهای مبل نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مبل ال تخت خواب شو

انتخاب مبل ال تخت خواب شو می‌ تواند بسیار مؤثر باشد. این مدل از مبل برای سوییت‌ ها و خانه‌ های کوچک مناسب است. همچنین اگر از جمله افراد مهمان ‌نواز هستید، می‌توانید این گونه مبل ‌ها را برای خانه‌ تان مناسب بیابید. با توجه به متراژ خانه و قابلیت دوگانه‌ای که این مبل‌ها دارند، می‌توانند یکی از گزینه‌های انتخابی عالی باشند.

مبل ال تختخواب شو

نکات اصلی در راهنمای خرید مبل ال را بدانیم!

برای خرید مبل ال، علاوه بر در نظر گرفتن مدلی که برای خانۀ شما مناسب است، باید نکات دیگری را نیز در نظر داشت. عدم توجه به این‌ها ممکن است باعث ایجاد فضایی بسته و نامناسب در خانه شود. همچنین که تهیه یک مبل، مستلزم توجه به کیفیت ساخت، جنس نشیمن، پارچه، رنگ و قیمت آن است. به طور کلی لازم است که نکات زیر را در تهیه مبل ال در نظر داشته باشید:

در ساخت آن از چوب مناسب استفاده شده باشد

بهترین نوع کلاف برای مبل‌های راحتی، چوب‌های نراد و روس هستند. این چوب‌ها به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارند، باعث افزایش عمر کالا می ‌شوند. علاوه بر این، سر و صدایی که ناشی از نشستن و جابجا شدن روی این مبل ‌هاست نیز کمتر می ‌شود. جنس پایه‌ های یک مبل با کیفیت نیز معمولاً از چوب راش یا توسکاست. بنابراین، در خرید مبل ال توجه زیادی به جنس بدنه و پایه‌های آن داشته باشید.

نشیمن آن از جنس اسفنج باکیفیت باشد

هر چه تراکم اسفنجی که در نشیمن مبل استفاده می ‌شود بالاتر باشد، کیفیت آن بهتر خواهد بود. البته این مسئله بسته به انتخاب شما و هدفتان از تهیه مبل ال می‌تواند متفاوت باشد. اما در حالت کلی، اسفنجی که سریعاً به حالت اولیه باز گردد، دوام بیشتری خواهد داشت. به خصوص اگر استفاده چندگانه از مبل دارید، حتماً از کیفیت جنس نشیمن آن مطمئن شوید.

رنگ و جنس پارچه را در نظر بگیرید

معمولاً بهترین پارچه برای مبل‌های راحتی، پارچۀ مازراتی است. این پارچه اغلب به عنوان پارچه پیش‌فرض برای مبل‌های ال در نظر گرفته می‌شود. هرچند که بهترین آن نیست. اگر قصد دارید که از کیفیت بالاتری در جنس پارچه بهره‌مند شوید، شاید پارچه مخمل و چرم گزینه‌های بهتری باشند. در بین پارچه‌ های مخمل، پارچه پورشه و جاسمین از بهترین‌ها هستند. انواع با کیفیت پارچه‌های چرم نیز عبارتند از: ملیتا، مسکو و مایا.

رنگ‌بندی پارچه نیز اهمیت زیادی دارد. پیش از اینکه به زیبایی رنگ مبل، مد روز بودن یا پر فروش‌ بودن آن توجه کنید، هماهنگی آن با سایر وسایل خانه را در نظر بگیرید. همچنین به نوع دوخت پارچه و لبه‌ دوزی ‌های آن توجه کنید. هرچه دوخت محکم‌ تر و با کیفیت‌تری انجام شده باشد، می‌توان بیشتر به کیفیت ساخت مبل و جنس پارچه اطمینان کرد.

هزینه و بودجه‌تان را مدیریت کنید

در حال حاضر، مبل‌ های ال با قیمت‌های متنوع در بازار وجود دارند. بودجه ‌بندی هزینه‌ها، یکی دیگر از موارد مهم در راهنمای خرید مبل ال است. عوامل مؤثر در تعیین قیمت مبل ال متعدد هستند. از جنس کلاف و پارچه گرفته تا طراحی مبل، ابعاد و اندازه‌ آن. بهتر است پیش از اقدام به خرید، تمام گزینه‌های محتمل را بررسی کنید تا بهترین مبل ال را برای مقصود خود پیدا کنید.

در پایان پیشنهاد می کنیم با مشاهده فروشگاه مبلملن ماندگار با محصولات پلیمری این شرکت آشنا شوید!

 

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید