هر روز از ساعت ۹ تا ۵ بعد از ظهر

مبل شزلون چیست؟ معرفی انواع مبل شزلون

مبل شزلون چیست؟ معرفی انواع مبل شزلون

نوید بهروزی شهریور 19، 1401 ۶ دقیقه مطالعه

مبل شزلون

مبل شزلون یکی از محبوب‌ترین نوع مبلمان است که بیشتر افراد از آن برای طراحی دکوراسیون استفاده می‌کنند. این نوع از مبل‌ها به دلیل ساختار و طراحی بسیار زیبایی که دارند؛ طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کرده‌اند. به‌طوری که در بیشتر دکوراسیون‌ها می‌توان مدل‌های مختلفی از این مبل را را مشاهده کرد. 
مبل شزلون علاوه بر اینکه طراحی زیبایی دارد؛ از کاربردها و مزیت‌های بسیار خوبی هم برخوردار است. کسانی که قصد دارند در منازل خود از این مبل استفاده کنند؛ ابتدا باید اطلاعات خوبی درباره انواع مدل‌های شزلون کسب کنند و سپس با تمام کاربردها و مزیت‌های آن آشنا شوند. به این شکل می‌توانند یک خرید خوب و مناسب انجام دهند. 
در این مطلب قصد داریم به طور کامل مبل شزلون را مورد بررسی قرار دهیم و شما را با انواع مدل‌ها، کاربردها و مزیت‌های آن آشنا کنیم. پس اگر قصد خریداری این نوع از مبل‌ها را دارید؛ تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. 

پیشنهاد خرید ما به شما : صندلی تالاری

مبل شزلون کلاسیک

مبل شزلون چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مبل شزلون یا صندلی بلند یکی مبل‌های منحصربه‌فرد است که تفاوت خاصی با مبلمان معمولی دارد. این نوع از مبل‌ها برای استراحت و نشستن یک نفر طراحی شده‌اند. معمولاً قسمت نشیمن این نوع از مبل‌ها به‌اندازه دراز کردن پاهای یک نفر است و تکیه‌گاه آن هم کوچک و کوتاه ساخته می‌شود. طراحی و ساختار این مبل به‌نوعی است که افراد می‌توانند به طور کامل پاهای خود را روی آن دراز نموده و سروگردن را در قسمت دسته و تکیه‌گاه قرار دهند. 
مبلمان شزلون در طرح‌ها و زنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. به همین دلیل می‌توان به‌راحتی آنها را با انواع دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ کرد. یکی از دلایل مهمی که افراد علاقه زیادی به خرید این نوع مبل دارند؛ کاربردهای بسیار خوب آن است. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این مبل زیبا می‌توان به استفاده در اتاق‌خواب، استراحت نیمروزی، استفاده در کتابخانه و یا کنار پنجره برای تماشای منظره بیرون اشاره کرد. آرامش و راحتی خاصی که مبل شزلون به دکوراسیون‌ها می‌دهد؛ باعث شده که در اکثر قسمت‌های خانه بتوان از آن استفاده کرد. 

تاریخچه مبل شزلون

طبق تحقیقاتی که انجام شده؛ محققان به این نتیجه رسیده‌اند که حدود 3000 سال قبل از میلاد، صندلی‌های بزرگ در گورهای مصر باستان مشاهده شده است. پس می‌توان گفت که برای اولین‌بار مردم مصر باستان بودند که از این نوع مبل‌ها برای استراحت استفاده می‌کردند. در آن زمان افراد ثروتمند با قاب‌هایی چوبی و تزئیناتی از عاج این مبل‌های مخصوص را تهیه می‌کردند. 
در قرن هشتم قبل از میلاد بود که مردم یونان با استفاده از فلز یا چوب این نوع از مبل‌ها را ساختند. آنها در آن زمان اسم کلاین یا کلینای را روی این مبل‌ها گذاشته بودند. مردم یونان برای راحتی بیشتر از کوسن‌های متنوعی برای قرارگیری بازو استفاده می‌کردند. از جمله مرمان دیگری که علاقه بسیار زیادی به مبل شزلون داشته‌اند؛ می‌توان به رومی‌ها اشاره کرد. این افراد این مبل را بسیار ساده می‌ساختند. 
اما مبل‌های شزلون امروزی برای اولین‌بار در کشور فرانسه تولید شدند. در قرن 16 بود که صنعتگران فرانسوی این نوع از مبل‌ها را برای افراد ثروتمند تولید می‌کردند. در آن دوران این مبل نمادی از وضعیت اجتماعی مرفه بود. حتی در زمان حال هم این نوع مبل بیشتر در مکان‌های لوکس و باکلاس استفاده می‌شود. 

انواع مبل‌های شزلون

مبل شزلون را در مدل‌های مختلفی می‌سازند که این امر باعث شده هرکدام از آنها دارای ویژگی‌های خاصی باشند. برای اینکه بتوانید بهترین تصمیم را برای دکوراسیون خود انتخاب کنید؛ ابتدا باید با انواع این مبل آشنا شوید. تعداد مدل‌های این مبل بسیار زیاد هستند اما از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

دوشس شکسته

یکی از مدل‌های بسیار محبوب مبل شزلون، دوشس شکسته نام دارد. این مدل از مبل‌ به دو یا سه قسمت تقسیم می‌شود. به همین خاطر است که این اسم را برای آن انتخاب کرده‌اند. قسمت‌های مختلف این مدل می‌توانند از هم جدا شوند و به‌عنوان صندلی معمولی هم استفاده شوند. 

مدل مریدین

مبل شزلون مدل مریدین معمولی‌ترین مدل این نوع مبل است که معمولاً بیشتر افراد آن را دیده و یا استفاده کرده‌اند. این نوع از مبل را می‌توان در میان مبلمان کلاسیک و حتی مدرن هم مشاهده کرد. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب مبل مریدین پشت و تکیه‌گاه نامتقارن آن است. این مدل از شزلون راحتی، به شما این امکان را می‌دهد تا بدون ترس از افتادن صندلی، در یک زاویه به پهلو بنشینید. 

مدل رکامیر

در سال 1800 بود که مادام رکامیر پس از عکس گرفتن روی این مدل از مبل شزلون، آن را رواج داد. به همین دلیل از آن موقع تاکنون این مدل از مبل را رکامیر نامید‌ه‌اند. این نوع از مبل برخلاف مریدین، دارای دو انتهای متقارن است. مدل رکامیر فاقد تکیه‌گاه است بااین‌حال می‌توان از دو سر آن به‌عنوان پشتی استفاده کرد. 

مبل شزلون مدرن

شزلون مدرن یکی دیگر از مبل‌های بسیار محبوب در بین افراد است. طراحی این نوع از مبل‌ها شبیه به صندلی‌های راحتی یا صندلی لانژ است. به‌طوری که فقط یک پشتی دارند و یک ضلع مبل را می‌گیرند. طراحی مبل شلزون مدرن ساده و بدون تزئینات است. 

شزلون کلاسیک

شزلون کلاسیک به سبک سنتی و اصیل ساخته می‌شود. در ساخت این نوع از مبل‌های شزلون، از چوب‌های منبت‌کاری‌شده ظریف به همراه پارچه‌های مخمل و ابریشم استفاده می‌شود. شزلون کلاسیک را در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار شیکی تولید می‌کنند تا افراد گزینه‌های زیادی برای خریداری داشته باشند. معمولاً قرمز تیره، مشکی و بنفش از رنگ‌های پرطرف‌دار به‌حساب می‌آیند. 

بیشتر بخوانید : مبل چستر چیست؟

 مزیت‌ها و معایب مبل شزلون

شزلون راحتی یا همان صندلی بلند، دارای مزایا و معایب خاصی است که قبل از اقدام برای خرید باید با آنها آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع از مبل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 
•    طراحی خاص و جلوه بصری بالا
•    فرم متناسب با گوشه‌های فضا
•    گزینه بسیار مناسب برای نشستن کوتاه‌مدت در لابی و سایر مکان‌ها
•    استفاده از آن برای واکینگ کلوزت
•    بهترین گزینه برای تخت و خواب مهمان
این نوع از مبل‌های جذاب، علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارند؛ معایبی نیز به همراه دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
•    برای فضاهای کوچک مناسب نیست.
•    جابه‌جایی آن نسبت به سایر مبل‌ها سخت‌تر است. 

مبل شزلون مدرن

تفاوت مبل شزلون و لاوست

مبل لاوست شباهت زیادی به مبل شزلون دارد. این مبل توسط انگلیسی‌ها طراحی شده اما مبل شزلون ساخت فرانسه است. بزرگ‌ترین تفاوت این دو مبل ظرفیت آنها است. مبل لاوست دونفره است اما مبل‌های شزلون برای استراحت یک نفر طراحی شده است. 

قیمت مبل شزلون

یکی از مهم‌تریم مواردی که در هنگام خرید مبل شزلون به آن توجه می‌شود، قیمت آن است. در حال حاضر این نوع مبل با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد و به صورت دقیق نمی‌توان قیمتی برای آن تعیین کرد. اما از جمله مواردی که بر روی خرید این مبل تاثیر می‌گذارد می‌توان به کیفیت، جنس پارچه و چوب مورد استفاده در این مبلمان اشاره کرد.


سخن نهایی

انتخاب مبلمان برای دکوراسیون منزل یکی از تصمیمات بسیار مهم افراد است. مبل شزلون یکی از محبوب‌ترین مبل‌های موجود در بازار است که طراحی خاص و متفاوتی نسبت به مبل‌های معمولی دارد. این نوع از مبل‌ها که به صندلی بلند هم معروف هستند؛ مدل‌های مختلفی دارند. افراد قبل از اقدام برای خرید ، باید درباره مدل‌ها و کاربردهای آن اطلاعات جامعی به دست بیاورند. 
در این مطلب به طور کامل مبل شزلون را مورد بررسی قرار دادیم و شما را با انواع مدل‌ها و کاربردهای آن آشنا کردیم. همچنین مزایا و معایب این نوع از مبل‌ها را هم بیان کردیم. اگر بعد از مطالعه این مطلب همچنان درباره مبل شزلون سؤالی دارید؛ از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.
 


 

زیبایی را به منزل خود بیاورید!

برای مشاوره در مورد محصولات ماندگار و دکوراسیون
آن در منزل خود، با ما تماس بگیرید

مشاوره و خرید از ماندگار

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید

خوشحال میشویم نظراتان را با ما به اشتراک بزارید